Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-05-11, 17:07
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redpois0n
mycket coolare att kunna skriva java och köra på en "data" istället för på en seg telefon

Dator*

Och sen när används inte java till exempelvis att skriva Android applikationer? Visst kan du använda andra språk till det, men de flesta appar och spel till Android skrivs i java. Lite andra bibliotek och regler, men still java. Seg telefon kanske det kan vara, men det finns ju rätt så kraftfulla telefoner ute nu.
Tycker du borde skriva om Jrat till Android
Citera
2013-05-11, 23:09
  #14
Medlem
Lånar tråden lite.


Kan C++/C och OOP inom det. Även gjort en del saker i C# och XNA. Så Java borde väl inte skilja sig alltför mycket? Vill göra en tämligen liten app...

Så Android SDK har jag tankat hem. Samt Eclipse. Orkar inte dunka igång det idag (fick nå chafs om fel med JRE/JDK). Men kan nog fixa det själv i veckan.

Jag borde väl kunna hugga mig in direkt i Android djungeln väl? Eller bör jag läsa något om java innan fast mina tidigare erfarenheter?
Citera
2013-05-20, 23:00
  #15
Medlem
dMobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felson
Lånar tråden lite.


Kan C++/C och OOP inom det. Även gjort en del saker i C# och XNA. Så Java borde väl inte skilja sig alltför mycket? Vill göra en tämligen liten app...

Så Android SDK har jag tankat hem. Samt Eclipse. Orkar inte dunka igång det idag (fick nå chafs om fel med JRE/JDK). Men kan nog fixa det själv i veckan.

Jag borde väl kunna hugga mig in direkt i Android djungeln väl? Eller bör jag läsa något om java innan fast mina tidigare erfarenheter?
Det släpptes en ny IDE för androidappar i torsdags! Android Studio. Jag tycker den är riktigt nice.

Jag hade aldrig kodat java eller för android innan utan bara c++. Jag tycker det har varit enkelt att bara hoppa på java. Kanske kan du tänka på att alla objekt man skapar skapas som referenser.
Citera
2013-05-24, 04:15
  #16
Medlem
https://www.youtube.com/user/Mr1Buying

han har tutorial på svenska de är skit bra du behöver ej köpa bok eller nåt kolla på hans video.
Citera
2013-05-24, 19:31
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agneos
https://www.youtube.com/user/Mr1Buying

han har tutorial på svenska de är skit bra du behöver ej köpa bok eller nåt kolla på hans video.
Bok är dock alltid bra, då dom oftast går igenom mer vad en gör på YouTube.
Citera
2013-09-19, 08:40
  #18
Medlem
christerys avatar
Är det eclipse som gäller, eller finns det andra gratisalternativ?

Den är så jäkla pysslig att lära sig, har nog 100ggr mer funktioner än vad jag skulle behöva i början. Risken finns att jag klickar bort mig nånstans känns det som.

Kanske finns bättre forum att ställa den frågan i förresten, tips om såna för en som inte programmerat Androidlurar - dock lite java för åratal sen.
Citera
2013-09-19, 11:25
  #19
Medlem
Antts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Är det eclipse som gäller, eller finns det andra gratisalternativ?

Den är så jäkla pysslig att lära sig, har nog 100ggr mer funktioner än vad jag skulle behöva i början. Risken finns att jag klickar bort mig nånstans känns det som.

Kanske finns bättre forum att ställa den frågan i förresten, tips om såna för en som inte programmerat Androidlurar - dock lite java för åratal sen.
Jag tycker personligen att Eclipse är det bästa för både nybörjare och erfarna. Men om du vill testa något annat så finns Android Studio.
Citera
2013-09-19, 19:33
  #20
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Jag tycker personligen att Eclipse är det bästa för både nybörjare och erfarna. Men om du vill testa något annat så finns Android Studio.

Aha, jag kikade bara under developer tools och hitttade ADT plugin för Eclipse så jag antog att dom inte hade nåt annat.

Tackar för tipset.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback