Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-02, 13:03
  #1
Medlem
Jag känner att det var lite svårt att beskriva med ord

https://whatimg.com/viewer.php?file=hbo4kl.jpg

i vissa fall blir det blå text stället för svart, någon som vet vad det beror på?
är det någon form av virus?
hur kan jag få bort det?

Jag komprimerade innehållet i min musikmapp precis, den mappen fick blå text efter att jag gjort det...

tacksam för svar
Citera
2013-05-02, 13:08
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Förklaring: komprimerade filer för att spara utrymme. Man kan även får detta scenarie ifrån Windows Update.
Citera
2013-05-02, 13:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Förklaring: komprimerade filer för att spara utrymme. Man kan även får detta scenarie ifrån Windows Update.


ofan. Så det är helt ofarligt alltså.
varför gör windows update detta? jag menar, varför ska ett textdokument (ensamt fil) komprimeras...
Citera
2013-05-02, 13:17
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Saxat från ett annat forum:

I Utforskaren, under Organize, Folder and search options,fliken View. Där finns ett val, "Show encrypted or compressed NTFS files in color" Är den ibockad blir komprimerade filer/foldrar visade med blå text.

Högerklicka på mappen, välj Properties. Klicka sen på knappen "Advanced" och kontrolllera om rutan "Compress contents to save disk space" är ibockad. Är den det innebär det att allt innehåll är komprimerat. Det i sin tur innebär dels att filerna tar mindre plats på disken, men också att det tar längre tid att öppna dom.
Citera
2013-05-02, 13:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Saxat från ett annat forum:

I Utforskaren, under Organize, Folder and search options,fliken View. Där finns ett val, "Show encrypted or compressed NTFS files in color" Är den ibockad blir komprimerade filer/foldrar visade med blå text.

Högerklicka på mappen, välj Properties. Klicka sen på knappen "Advanced" och kontrolllera om rutan "Compress contents to save disk space" är ibockad. Är den det innebär det att allt innehåll är komprimerat. Det i sin tur innebär dels att filerna tar mindre plats på disken, men också att det tar längre tid att öppna dom.

grymt. tack som fan! störde mej så förbannat på att det var annan färg. så verkligen trojanskt ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback