2013-05-03, 12:59
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Eller Kanykkani.com, har lägsta pris på många mobiler på Prisjakt.nu. Företag är finskt/svenskt/danskt (?) med omlastningscentral i Danmark och en portugisisk lagerpostadress. Alla priserna är i euro och hemsidan ser snygg ut och företaget har en aktiv facebooksida, twitter etc. Så det känns inte bluff, då de med sin öppenhet i diverse kanaler borde få negativ publicitet ganska snabbt.

Någon som har beställt från Kännykkäni, hittar nämligen inga omdömen om företaget via Google. Men 46 personer gillar dem på Facebook. Kanske alla anställda?
Citera
2013-05-03, 13:19
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Eller Kanykkani.com, har lägsta pris på många mobiler på Prisjakt.nu. Företag är finskt/svenskt/danskt (?) med omlastningscentral i Danmark och en portugisisk lagerpostadress. Alla priserna är i euro och hemsidan ser snygg ut och företaget har en aktiv facebooksida, twitter etc. Så det känns inte bluff, då de med sin öppenhet i diverse kanaler borde få negativ publicitet ganska snabbt.

Någon som har beställt från Kännykkäni, hittar nämligen inga omdömen om företaget via Google. Men 46 personer gillar dem på Facebook. Kanske alla anställda?

En länk till hemsidan vore till sin plats, hittar det inte ens med google.
Citera
2013-05-03, 13:27
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
En länk till hemsidan vore till sin plats, hittar det inte ens med google.
http://kannykkani.com/
Citera
2013-05-03, 13:59
Medlem
Citat:
http://kannykkani.com/
Du sparar ungefär 150kr på en S4 som exempel. Helt klart värt för att köpa från en helt okänd sida. Kör på det.
Citera
2013-05-03, 14:18
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vardagsmat
Du sparar ungefär 150kr på en S4 som exempel. Helt klart värt för att köpa från en helt okänd sida. Kör på det.
Var du ironisk?

Den mobil jag främst har ögonen på är en Sony Xperia V som jag sparar ungefär 900 kr på.
Citera
2013-05-03, 15:06
Medlem
B´stards avatar
Bara den lilla detaljen att namnet låter allt för likt "Kyäni" får mig att inte ens överväga ett köp...

Jag förstår inte er som i jakten på några få kronors rabatt köper av vilket okänt företag som helst...
Citera
2013-05-03, 15:08
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Bara den lilla detaljen att namnet låter allt för likt "Kyäni" får mig att inte ens överväga ett köp...

Jag förstår inte er som i jakten på några få kronors rabatt köper av vilket okänt företag som helst...
Som jag skrev i inlägget ovan handlar det om 900 kr, vilket jag tycker är en betydande summa.
Citera
2013-05-03, 18:29
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Som jag skrev i inlägget ovan handlar det om 900 kr, vilket jag tycker är en betydande summa.

Du tycker inte att det är hyfsat suspekt att de ligger såpass mycket lägre i pris än konkurrenterna? Bara för att de är aktiva på sociala medier så är de väl knappast seriösa? Verkar ju vara tveksamt var de äns har sin hemvist...
Citera
2013-06-02, 09:57
Medlem
SparkMans avatar
Citat:

Jag har nyligen lagt en beställning på en telefon som inte lanserats i Sverige. Enligt sidan ska det ta ungefär 3-5 dagar för leveransen så jag återkommer väl om en vecka med mer information

Det enda andra svenska återförsäljaralternativet till denna telefonen var MyTrendyPhone som fått betydligt sämre omdömen och dessutom tar 700kr mer, varav jag har valt "risken" att beställa via Kännykkäni.
Citera
2013-06-05, 15:48
Medlem
SparkMans avatar
Idag kom min telefon. Eftersom måndag var första arbetsdag sedan min beställning kan vi säga att det tog drygt två dygn att få den levererad hem till dörren.

Jag är nöjd
Citera
2013-08-12, 22:05
Medlem
Cellars avatar
De har fått ok recensioner på prisjakt, men det kan ju också vara folk från företaget som gått in och recenserat sig själva.

En av de få negativa(och genuina?) recensioner var ändå på det stora hela hyffsat nöjd men klagade på långsam leverans(förutom vid express) samt att telefonen han fick, en S4:a, var på slovakiska, men det kan man ju ändra i inställningarna.

Men visst, när ett företag konsekvent lägger sig 400-500 kr under konkurrenterna(som de t.ex. gör med deras priser på Xperia Z) så bör man alltid vara fundersam när det är lite randomvibbar man får. Skulle inte förvåna mig om företaget har ett dolt ägarföretag i Caymanöarna eller liknande.
Citera
2014-07-18, 02:40
Medlem
har köpt ett mobile telefone från de efter några veckor den slutade fungera , jag skickade tillbacka telefonen till portogal efter 2 månaders väntan fick jag tillbacka telefonen och den hade exact sama fel jag är säkert de rörde aldrig telefonen , och efter veckor av disketion med deras kundservice kom vi överens att lämna tillbacka telefonen och får tillbacka pengarna , jag skickade tillbacka telefonen och väntade 1 månad men fick ingenting och deras svar var vår paypal konto är inte aktiv nu ,och de bad om mitt bank info jag mejlade bank info och väntade 1 månad till ,fick ingenting och från den dagen de svarar inte på mina mejl de tog mobilen och pengarna !! de liknar mer mafia band så Niska vara aktsama innan ni köper nånting från dem .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in