Citat:
Ursprungligen postat av
HappyEndings
Är det realistiskt att gå från 0 till att göra karriär i Hollywood inom, säg, 5-10 år?
Hur ska man isf lägga upp sin plan? Är det ren slump som avgör vilka som lyckas i Hollywood, eller går det att identifiera vissa framgångsfaktorer? Hur ska man lägga upp sin plan för att lyckas?
Var inne och lästa lite på denna sida, verkar finnas en del vettiga tips:
http://hackhollywood.com/
Kontentan av det hela verkar vara att man ska vara en bra skådis och knyta rätt kontakter.
Skam den som ger sig men jag har svårt att tro att du kommer lyckas, jag hoppas jag har fel.
Det krävs extremt mycket tur och även skicklighet för att lyckas i hollywood, dels ska du först och främst vara en bra skådespelare, vilket är svårare än vad man tror, sen beroende vad du är ute efter för typ av roller men om du ska ha en liknande karriär som tex Kinnaman så måste du vara både snygg och vältränad.
Jag tror du underskattar lite hur många det är som försöker slå sig in på den banan, halva Los Angeles och New York är fyllda av 18-19 åringar som lägger ner extremt mycket energi på att nätverka och även försöka få tag på gig, allt det medans du jobbar ett uselt skitjobb vid sidan om för att försörja dig.
Jag tror även att du måste skaffa dig en helt sinnesjukt bra agent om du ens ska ha en chans, och dom tar inte vilka klienter som helst om dom inte ser potential i dig.
Jag tror du överskattar din egen förmåga men som jag sa tidigare, jag hoppas jag har fel.