Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-10, 01:15
  #1
Medlem
unknownanonyms avatar
Som rubriken säger så misstänker jag att någon tog sig in i mitt Spotify-konto.

Jag blev rekommenderad en låt av en snubbe jag inte vet vem det är, strax efter att jag spelade låten fick jag meddelandet "spotify has been paused because your account is used somewhere else".

Nojig som jag är stängde jag snabbt ner och bytte lösenord och jag undrar nu, bara för att vara helt säker, kan någon ha tagit sig in i mitt Spotify-konto och i sådana fall hur? Enligt mig går det inte att genom en sådan simpel sak som att spela en låt (gjorde verkligen inget annat) ta sig in i någon annans konto.

Detta har aldrig hänt mig förut, min andra fråga är då om det går att kolla vem som varit på kontot och var.
Citera
2013-05-10, 02:34
  #2
Medlem
droles avatar
Skicka ett mejl till Spotify, de lär spara någon form av IP-logg.

Använder du samma lösenord på andra hemsidor? Dumpar antar jag är rätt vanligt att man även testar mot Spotify.
Citera
2013-05-10, 02:45
  #3
Medlem
unknownanonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drole
Skicka ett mejl till Spotify, de lär spara någon form av IP-logg.

Använder du samma lösenord på andra hemsidor? Dumpar antar jag är rätt vanligt att man även testar mot Spotify.

Tack för snabbt svar!

Använder inte mitt Spotify-lösen till andra hemsidor. Antar att det inte har någon betydelse utom för övrig säkerhet? Ska maila Spotify och be om logg också, hoppas på positivt svar!
Citera
2013-05-10, 04:58
  #4
Medlem
Du har väll kanske loggat in hos nån polare på fyllan eller något o glömt klicka ur remember me?
Citera
2013-05-10, 05:06
  #5
Medlem
Använder du dig av VPN?
Google reagerar iallafall på mig de gångerna jag loggar in automatiskt när jag sitter på VPN,då blir jag blockad.
Citera
2013-05-10, 15:10
  #6
Medlem
unknownanonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piwone
Du har väll kanske loggat in hos nån polare på fyllan eller något o glömt klicka ur remember me?

Kan vara möjligt. Tror dock inte det då jag vanligtvis är mycket försiktig med sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av Kimrien
Använder du dig av VPN?
Google reagerar iallafall på mig de gångerna jag loggar in automatiskt när jag sitter på VPN,då blir jag blockad.

Ingen VPN, konstigt att det bara hänt en gång, inget mer efter det.

Mejlade i alla fall Spotify och de har stängt ner alla aktiva anslutningar till kontot, det bör vara löst nu. Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback