Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-11, 16:50
  #1
Medlem
snoken01s avatar
Hej!

Vet att det tidigare varit i princip omöjligt att få fram ägaren bakom en specifik ip-adress och det finns säkert hundratrals trådar om detta. Tänkte om det finns någon som vet en bra sida där man i alla fall kan få en stad som är säker? De sidor jag har hittat visar min egen ip-adress 30 mil från var jag bor.

Anledningen är att jag äger en e-butik varav någon roar sig med att göra ordrar i mitt namn vilket gör att lagret står tomt tills jag upptäcker samt roar sig med att beställat tidningsprenumerationer. Han/hon har även mailat min svärmor med diverse lögner vilket skapade mycket problem varför jag nu är mycket mån om att försöka få tag på idioten.

Tack på förhand!
2013-05-11, 16:56
  #2
Medlem
FSharps avatar
Ja, gå till polisen är ju aldrig en dum idé.

I övrigt, om du får in en order i din e-butik där du själv står som köpare så bör du tänka efter en gång till innan du skickar iväg varan till dig själv.
2013-05-11, 17:02
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FSharp
I övrigt, om du får in en order i din e-butik där du själv står som köpare så bör du tänka efter en gång till innan du skickar iväg varan till dig själv.

Jag tror du missförstår.

Jag gissar att de falska ordrarna gör att tillgängligt saldo står på noll, så att "riktiga" köpare ser "Ej i lager" till dess att de falska ordrarna makulerats.
2013-05-11, 18:12
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Slå ett öga under klistertråden där du finner en stor tråd om IP-adress. Använd den.

//Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback