Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2013-05-13, 13:32
Medlem
goodgonebads avatar
YHr kommer en rusrapport p Imovane som min arbetskamrat berttade om, jag har varit vldigt nyfiken sen jag tog dem och sg ut som en babianrv, frakturerade kken, minnesnollad osv.

Sommar 2010
Killen har precis blivit dumpad av sin tjej sen 5 r. Han svljer 5st imo, vntar en stund, gr in till sin granne och frgar om han kan lna hennes bil ett par dag pga jobb ( killen hade d inte krkort), han fr lna bilen( hans sta granne tror sklart han har krkort. Han stter sig strax i bilen ( utan packning) endast 5 st imo 7,5 kvar. Hans ml och tanke r att ka frn Gvleborgsln sderut och beska alla sjukhus i olika ln fr att f nya och mnga zopiklon. Han brjar kra nedt och stannar i Uppsala, han slnger i sig de sista 5 och kliver in p akuten US, han drar en story nmligen denna. - hej jag r inte akut sjuk men jag r pvg frn Gvle till Arlanda i panik d min flickvn och mina tre bonusbarn varit med i en hemsk bilolycka i Athen. Jag har tagit ledigt frn jobbet i tre mn fr jag vet inte hur lnge jag blir kvar dr. Och jag har glmt min medicin hemma ( zopiklon). Alla p akuten blir skakade av hans berttelse och han knner verkligen hur han kan leva sig in i lgnen och grter och ltsaspratar med lkare i Grekland fr att f reda p hans familjs tillstnd.
Efter en timme kommer en kvinnlig lkare och tar hans hnder och sger fljande - Jag har skrivit ut 100st imo 7,5mg till dig som du kan hmta p Apoteket nu, jag har ven skrivit ut en lugnande medicin till dig d jag tror det kommer bli pfrestande du vljer sjlv om du behver ta ut dem men jag har skrivit ut 100 st stesolid 10 mg ocks, du kommer sova lttare och inte g runt med ngest hela tiden.
Min polare blir s jkla njd och lugn av det svaret att han kramar den kvinnliga lkaren och grter ( han tnker egentligen p att han blivit dumpad) Nu stormsteg mot Apoteket. Sagt o gjort och en massa tabl p fickan stter han sig i bilen igen. Han knner sig efter 75 mg imo som vrldens bsta skdespelare och jkligt njd med sig sjlv. Under dagen ker han sicksack till tv sjukhus till kr samma historia och fr samma dos utskriven - stesoliden. Han har nu kommit till stergtland och har under dagen tryck isig totalt 150mg imo. Han kr bil med sjlvfrtroende han mr guld och bestmmer sig fr att slagga billigt i Linkping ( nmligen p Linkpings US) Denna gng fejkade han ett njurstensanfall d han mrkt att han blivit sjukt bra p att driva med folk under dagen, och dessutom kan leva sig in. Han fr efter 5 min inne p akuten ngot i en spruta som hette ( ketogan) varp han knner sig galet trtt och dckar. Han sover frn ca 23.00 till 07.30 dagen efter. D har personalen hunnit bli misstnksamma och satt en vktare inne hos honom och personal kommer in och sger fljande - vi har frskt styrka det du berttade till oss vid kl 03.00 och det har inte skett en olycka med barn inblandade i Athen den senaste veckan? r det s att du bara r ute efter tabletter? Min polare knner en fruktansvrd ngest och r inte alls pverkad i den utstrckning som nr han kom in. Men han frsker spela med och brjar grta av ( rdsla) men det vet ju inte de. Han sger att han blivit s pverkad av sprutan att han mste ha svamlat, hans familj r nmligen i Spanien och snart gr hans plan. Nu kommer lkaren in som ftt klartecken av syster att han talar sanning och meddelar att det finns 3 uttag med 100 imo 7,5, 300st iktorivil 2 mg mot hans epilepsi. ( han har allts under natten krampat, och nr lkaren p natten berttar han om alla sina glmda mediciner och sjukdomar, varav EP tydligen varit en;-) Han blir ivgslppt och gr ut o letar efter bilen, Apoteket har inte ppnat n, s han stter sig i bilen, svljer 7 st imo i ett svep, ca en kvart senare infinner sig en eufori dr han sitter i bilen, han r s lycklig:-) han brjar fundera p hur detta lilla piller fungerar medan han kr sderut. Nr han kommer till Vstervik letar han upp ett apotek och hmtar ut 300 st imo 7,5 + 300 st ikto 2mg. Bilen r numer ett rullande apotek. Hr sger han sjlv att han borde ha vnt och kt hemt. MEN han fortstter till land. Han knner sig partysugen d det blivit lrdag och han besitter vrldens bsta sjlfrtoende och r lycklig. Han stller bilen p en camping i kpingsvik och gr runt mellan tlten och fiskar bita av redan fulla 50 taggare. Han lyckas f i sig en karta imo p plats samt 4 l i olika styrkor.
Han fortstter sin promenad genom campingen och kommer till en husbil med tv mammor och deras dttrar p 10-12 r. Han bestmmer sig fr en ppningsreplik - ngon som har en cigg ver hr? Han blir inbjuden och fr sl sig ner hos dem ( han r jkligt snygg) de kallpratar. Sen knner sig polarn helt pltsligt sknt lg och hans trar brjar spruta, han knner igen knslan och han kan lura skiten av alla. Han drar historien om bilolyckan varp mammorna ber sina dttrar g in i bilen och kolla tv. Han sitter nu och blir trstad av tv milfar som sjlva ocks grter av hans hemska de d hela hans familj nu dtt i olyckan!!!! ( My god!!) efter ett tag knner han att han vill fortstta sin turn bland tlt, vagnar o bilar. Han sger adj till mammorna och sger att han bara ska g till affren o kpa lite gott. Han glider runt och knner sig som kung, han tar ett par till imo o beger sig till en nrliggande bar, dr han fr fr sig att dricka en grogg och stjla lite inredning, ngra dukar och en sittdyna. Han blir stoppad pvgen ut och garen hotar med polis. Han vaknar snabbt ur sin koma och sger - fan d e min svensexa och om jag inte kommer hrifrn med sex inrednings detaljer s tvingas jag springa naken, jag skulle sklart lmna tillbaka dem. garen brjar skratta och sger att han fr pipa ivg med sitt fynd och komma tillbaka inom n kvart. Han hr tillbaka till campingen och bilen. Dr str mammorna - Din jvla ruttna mnniska hur kan du ljuga om nt snthr? Du r en sjuk jvel!!!! Vi vill ha tillbaka kudde och filt! ( han hade ftt lna det s han skulle sova sknare i bilen. Klumpen i magen terkommer och han knner sig nu arg! Han frsvarar sig mot krringarna och stter sig i bilen och ker drifrn p en sekund. Han stller bilen vid den dr borgen/ruinen. Han somnar, men vaknar av att han p riktigt tror han befinner sig i en warzone! MEN det regnar, skar o blixtrar hftigt. Han grips av panik, vill bara hem, han svljer en blandning av d tre sorter tabl han har i bilen och 03.45 brjar resan hem i strtregn. Precis innan han ska kra p bron fylls bilen med ett bltt ljus. Polisen. Fuck! Han stannar, - krkort tack! Du har krt vldigt sakta en lng strcka och vi undrar om du e ok? - jag r inte van att kra i detta ruskvder, knns som dcken ska slppa?! Polarn har redan tnkt ut en plan d han har smtt panik. Han fr blsa, och d e p grnsen sger polisen som vill att han ska blsa p stationen. Han rabblar upp sin bsta vns personnummer ngot han memorerat ifall nt liknande skulle hnda. Polisen kper att han tappat sitt kk, inne p stationen kommer han p att han inte alls r lik polarn och grips igen av panik nr en bild av krkortet dyker upp. Polisen reagerar INTE. Och han ligger precis under grnsen p vad som r olagligt att kra p alkoholmssigt. Polisen kr bara tillbaka honom till sin bil. Vl avslppt och pvg ploppar han 4 Imovane och dricker redbull, han brjar bli trtt och kommer p att han mste ringa polisen och sga att hans flickvn hittat kk och att d slpper p sprren, samtidigt som han frgar om det kommer nt brev hem. - Nej, du r inte misstnkt fr ngot. S det kommer inget brev hem. Polaren fattar inte hur jkla tur han haft, han har allts grundlurat polisen genom att svara p ett antal kontrollfrgor om sin bstis, legat precis under promillegrnsen och r nu pvg hem?!?!?! Genvgen r kantad av poliser d det r versvmning under alla viadukter, han spelar cool o knner sig cool och de bara viftar frbi honom. Han har ett lager piller som rcker hela sommaren i bilen, han kommer dva dumpningen med dem och han knner sig lugn o skn! En halv kilometer hemifrn blir hans gonlock vldigt tunga. Och han somnar en halv sekund, bilen slr rtt in i en svartvitt stolpe, ni vet. Backspegeln flyger, han pissar ner sig av rdsla, stet simmar i pink. Bilens sida r skrapad och backspegeln fattas. Men han lever. Grannen blir vanisinnig, han fr betala 7000 fr reparationer. Resten av sommaren tar han piller inte fr att han blivit dumpad utan fr hans idiotiska roadtrip. P hsten blir han inlagd fr avgiftning p benz. Gr aldrig nt liknande, snubben hade overklig tur. Han kunde ju ddat ngon eller sig sjlv d han inte har krkort eller kr bra heller.
Citera
2013-05-13, 14:25
Medlem
daladasens avatar
Undra vad som hade hnt om han inte hade repat och pajat backspegeln i slutet. Hade han krt norr ut och krt en roadtrip dr mntro?
Citera
2013-05-13, 14:31
Medlem
goodgonebads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daladasen
Undra vad som hade hnt om han inte hade repat och pajat backspegeln i slutet. Hade han krt norr ut och krt en roadtrip dr mntro?
Nej vid den tidpunkten hade han bestmt sig fr att ka hem och bara njuta av sina fynd som i slutet nd blev dyra. Men han mdde som en prins innan han hll p att kra i diket, o pinka ner sig. Han tycker fortfarande imo r fantastiskt, men fredrar stillisar.
Citera
2013-05-13, 15:40
Medlem
Hade ju varit bra om man kunde lsa och inte wall of text
Citera
2013-05-13, 22:33
Medlem
juju_mans avatar
Helt meningslst att trippa p imovane. Testade en gng att ta 5-6 st och ngra oxascand. Resulterade i en lng minneslucka och lite konstiga inlgg hr och var som skert var glasklara d jag skrev dem. Som tur var hll jag mig hemma. Jttekul?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in