ThisIsALie:
Det som retar mig med honom r inte just att han r antinazist i sig, utan att han skriver det fr att markera att "han r inget monster" och stller sig i kren som likstller "nazism" med ondska. Det gr aldrig att vinna p det sttet. Tycker han inte att begrepp r viktiga, d br han ge fan i att kalla sig fr antinazist frn frsta brjan.
Hur lnge han varit aktiv r fullkomligt irrelevant, finns vldigt mnga dumhuvuden i frrdarpartierna som "engagerat" sig politiskt i hela sina liv, och? Det spelar ingen roll om Breivik frsker "gra sitt bsta" nr han r helt dum i huvudet och helt vrdels fr nationalismen. Spelar ingen roll vilka insikter han har eller vad hans intentioner r, nr han bara frstr och hindrar nationalismen att f fste, i srskilt Norge. Han r en stor last som inga serisa nationalister borde vilja att ha att gra med. Sedan att beg en stor massaker p en , r verkligen inte att tnka lngsiktigt, hur fan tnker du?
Vet du hur frbannat ljlig du r nr du talar om att vi lever i ett krig? Jag m vara fredsskadad, men jag r tminstone medveten om det. Man skulle mjligen kunna sga att vi befinner oss ett lgintensivt krig i vissa delar av landet, men ett riktigt krig r vi verkligen lngt ifrn, r du helt seris?