2013-05-17, 11:40
Medlem
Hej!

I början av månaden anmälde jag mig på wippy. Det var ju gratis. Lade ett bud, för man fick göra det gratis. Jag är supernoga med att läsa användarvillkor, eftersom "inget är gratis här i livet".
Vinner ett bud på en mp4 och betalar 38 kr.
Ett par dagar senare dras det 325 kr.
Därpå mailar jag dem och åberopar min ångerrätt som man ju har inom 14 dagar. Säger att jag läste villkoren men inte kan hitta att jag köper något annat än mp4 spelaren.
Får inget svar till igår och det svaret hade inget med min fråga att göra. Ringer deras kundtjänst, får tala med en asiatiskt klingande människa (OBS! Inget mot den folkgruppen, men jag var så irriterad över att de sätter någon som inte kan engelska på supporten..) som efter 15 minuter uppfattar mitt kundnummer. Bara det visar ju hur oseriösa de är. Hon säger att hon inte förstår nånting och lägger luren i örat på mig.
NU kommer det värsta - får ett mail att de inte har någon ångerrätt så jag får vackert betala för ett abonnemang jag tydligen köpt. Men de kan betala tillbaka 38 kr för mp4 spelaren.
HUR SJUKT är inte det ?!
Citera
2013-05-17, 13:05
Medlem
Forbliranonyms avatar
Men vad säger dom att det är för typ abonnemang du har avtalat nu då?
Citera
2013-05-17, 13:51
Medlem
Jag har tecknat ett Guldabonnemang där den där dagen med fria bud var en present. Men det står inget om detta.
Ibland är det ju värt att betala konsumentombudsmannen och det tänker jag göra i det här fallet.
Citera
2013-05-17, 13:57
Medlem
psyDucks avatar
I Sverige har privatpersoner ALLTID 2 veckors ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna gäller vid alla köp som sker på distans, dvs per telefon och genom internet. Detta är inget det enskilda företaget själva kan styra över.
Citera
2013-05-17, 15:09
Medlem
maslowauroras avatar
Om jag inte helt missuppfattat det hela är det en utländsk sida? Med andra ord gäller inte konsumentköplagen?
Citera
2013-05-17, 15:58
Medlem
Grattis ! Du är nu kvalificerad att ställa dig ett hörn med dumstrut på huvudet sjungandes rysslands nationalsång översatt till finska.

När ska folk sluta gå på sånt här skit ? Har du inte råd att köpa en sak så spara eller köp en begagnad.
Det finns inga genvägar ! Fatta det !!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in