Svara
  • 1
  • 2
2013-05-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
När utspelade sig detta? Vad för cannabinoid rökte du? Var det äkta "Spice" eller var det någon av de nyare cannabinoiderna*?

Intressant rapport i vilket fall. Du kunde bättrat dig rent skriftligt och även styckindelat mer men annars var det en ganska bra rapport tycker jag. 3/5 får du i alla fall!

* Exempelvis 5f-akb48, eam-2201, sts-135, 5f-pb22 etc.

ingen aning, aldrig fått för mig att fråga. förra sommaren var det så sjukt torrt på riktigt gräs här så det enda som var hyfsat lätt att få tag på var spice. hade hört innan att det var samma sak "typ" så jag sket i att läsa på om det innan jag körde.

Citat:
Ursprungligen postat av xXguitarXx
Min största fråga är; hur lyckades du baxa snus? Det säljs över disken i alla affärer jag känner till.

OnT: Bra rapport, men vafan, röka 5 gram? Du förstår la själv att det är förjävligt mycket??

inte så svårt där, dom har snus kylen utanför kassan (eller rättare sagt hade).

Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Mycket bra skrivet av en 12-åring.

Men förövrigt var själva storyn totalt otrolig och överdriven.

Du kan kanske få ett MVG från fröken p.g.a PK-ismen och tönteriet.
Ojojoj jag testade internetknark och nu är det sååå synd om mig, buhuhuhuuu.

Förbjud internet och förbjud söksidor! Är det det du vill ha sagt?

kan ha missförstått hela köret, och isåfall ber jag om ursäkt, men om du är den bonnajöns jag tror du är, så skit ner dig

och du har missförstått hela köret! rökte olika skit hela förra sommaren (då jag var 17) är 18 nu, ville bara berätta om min upplevelse, inte direkt så att jag vill att någon ska tycka synd om mig

Citat:
Ursprungligen postat av jesper2013
Den känslan av att allt känns overkligt kan vara Depersonalisation.
Länk till Wikipedia så kan du kolla om det stämmer in på dig: http://sv.wikipedia.org/wiki/Depersonalisation

3/5 får du, Tyvär är det 18årsgräns på detta forum!

ska kolla upp det!, tänkte inte på att skriva att jag var 18 år nu när jag skrev "om mig" utan skrev hur gammal jag var när detta ägde rum
Citera
2013-05-22, 00:17
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Men du är likförbannat fortfarande inne på buhuhu-stilen, gå och dö ditt jävla emo.
Ingen är intresserad av dina fejk-gräs "tripper" du skämmer bara ut dig själv.

Men snälla. Lite trevligare ton kan man väl ändå ha! Nog för att alla inte kan gilla alla, men jag tycker ändå att man ska respektera varandra och vara trevlig oavsett vem det är man tilltalar.

Det är bara min åsikt dock. Den kanske inte väger någonting här, men jag kände ändå att jag ville påpeka det.

Ta hand om er allihopa, mina vänner!
Citera
2013-05-22, 01:18
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtiden
Rök fan aldrig sprice, så sjukligt ovärt.

Angående bötern förresten, spice är väll lagligt så det kan man väll inte åka dit för?

Spice är så många olika droger så både ja och nej.
Citera
2013-05-22, 22:56
Medlem
Bombastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarcanser
jag känner paniken komma igen och spyorna bara forsar ur mig. efter att jag hade spytt klart så släpade polisen in mig och jag fick lämna piss och blodprov

Jag vet inte hur det fungerar i era städer. Men när jag blev plockad av snuten och de ville att jag skulle pissa och jag vägrade släpade de iväg mig till sjukhuset för blodprov. Detta gör att jag inte tror på dig.
Citera
2013-05-29, 04:00
Medlem
Tupproekares avatar
Testade droger: Massa olika sorter av rökmixer, förutom den första generationen. 4-ho-met, toppisar & tryflar, cannabis, yopo seeds, Etylmorfin och såklart tobak & alkohol.

Har inte så där super stort förrådd av olika droger men om det är något jag lärt mig så är det att droger är fruktansvärt individuella. Därför kan den här tråden vara helt trovärdig. Hade en polare som såg små tomtar i en buske på Pulse ultra och jag själv har upplevt något som jag bara kan beskriva som out of body experiance på Pulse. Så spice/rökmixer/cannabinoider vad du än vill kalla det, så ska de inte underskattas.

Något som jag tycker verkar vara intressetant är "En känsla av att allt känns overkligt, som fortfarande sitter i." Detta känner jag igen och har tragglats fram och tillbaka med. Efter att jag hade en riktigt fet spice period där två riktigt dramatiska upplevelser hände(Som involverade, mordhot, brödkniv och handbojor, Shit was crazy). Detta har lett också till att jag inte känner någon skillnad på olika strains när det gäller vanligt CB. Ända skillnaden jag känner av är hur potent det är och ruset ifrån vanligt CB just nu kan jag bara beskriva som en obehaglig orgasm som bara är njutbar i väldigt speciella situationer.

Har inte rökt spice på kanske 10 månader och weed sedan Amsterdam resan i november. Kan ju säga att verklighets känslan har förminskas sakta men den förminskas i alla fall, vilket är positivt. Den är inte lika stor som den var för 10 månader sedan. Har kollat upp lite på de där med Depersonalisation och ska se fall man kanske kan få nå terapeut hjälp, ifall det nu skulle vara det.

Så nu har jag lite frågor till dig som du får försöka besvara, så kan vi se om vi har liknande känslor.
När du röker vanlig CB får du någon av dessa känslor;

1. Tappande/stickande känsel i fingrarna/fötterna/bröstet etc.. (samma känsla som när man sitter på benet för länge).
2. Okontrollerbara djupa andetag.
3. En känsla av "Awkwardness"
4. Över stimulerande tankar(paranoia men inte på de sättet att man känner sig förföljd utan mer åt det hållet att du tänker för mycket på allting t.ex. någon säger hej och så fattar du inte direkt ifall den personen är artig, ironisk eller varför i helvete han sa hej helt enkelt).
5. Svårighet att prata och en känsla av social begränsning.(Ifall jag säger något när jag är beng så är det som att lyssna på sin egna röst i en bandspelare... Det är horribelt.)

I nyktert tillstånd.
1. Du ifrågasätter din verklighet (Ska verkligheten se ut så här? gjorde den det tidigare? Du kan känna dig allmänt lite visuellt stekt konstant.)
2. En känsla av depression(men ändå inte) men utan att vara olycklig eller samtidigt som du faktiskt känner dig ganska lycklig.
3. Visualisering av fantasi(t.ex. att Dagdrömma på en buss) känns/ser annorlunda ut i ditt huvud genomfört vad du vill minnas att den gjorde.
4. När du kollar tillbaka på minnen så känns dem mer skapade ur fantasin än fastställda så att säga.

Vet att det kommer säkert låta skit konstigt att läsa igenom dem här punkterna men det är fruktansvärt svårt att förmedla känslor bokstavligt/verbalt. Man blir så begränsad.
Citera
2013-05-29, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tupproekare
Testade droger: Massa olika sorter av rökmixer, förutom den första generationen. 4-ho-met, toppisar & tryflar, cannabis, yopo seeds, Etylmorfin och såklart tobak & alkohol.

Har inte så där super stort förrådd av olika droger men om det är något jag lärt mig så är det att droger är fruktansvärt individuella. Därför kan den här tråden vara helt trovärdig. Hade en polare som såg små tomtar i en buske på Pulse ultra och jag själv har upplevt något som jag bara kan beskriva som out of body experiance på Pulse. Så spice/rökmixer/cannabinoider vad du än vill kalla det, så ska de inte underskattas.

Något som jag tycker verkar vara intressetant är "En känsla av att allt känns overkligt, som fortfarande sitter i." Detta känner jag igen och har tragglats fram och tillbaka med. Efter att jag hade en riktigt fet spice period där två riktigt dramatiska upplevelser hände(Som involverade, mordhot, brödkniv och handbojor, Shit was crazy). Detta har lett också till att jag inte känner någon skillnad på olika strains när det gäller vanligt CB. Ända skillnaden jag känner av är hur potent det är och ruset ifrån vanligt CB just nu kan jag bara beskriva som en obehaglig orgasm som bara är njutbar i väldigt speciella situationer.

Har inte rökt spice på kanske 10 månader och weed sedan Amsterdam resan i november. Kan ju säga att verklighets känslan har förminskas sakta men den förminskas i alla fall, vilket är positivt. Den är inte lika stor som den var för 10 månader sedan. Har kollat upp lite på de där med Depersonalisation och ska se fall man kanske kan få nå terapeut hjälp, ifall det nu skulle vara det.

Så nu har jag lite frågor till dig som du får försöka besvara, så kan vi se om vi har liknande känslor.
När du röker vanlig CB får du någon av dessa känslor;

1. Tappande/stickande känsel i fingrarna/fötterna/bröstet etc.. (samma känsla som när man sitter på benet för länge).
2. Okontrollerbara djupa andetag.
3. En känsla av "Awkwardness"
4. Över stimulerande tankar(paranoia men inte på de sättet att man känner sig förföljd utan mer åt det hållet att du tänker för mycket på allting t.ex. någon säger hej och så fattar du inte direkt ifall den personen är artig, ironisk eller varför i helvete han sa hej helt enkelt).
5. Svårighet att prata och en känsla av social begränsning.(Ifall jag säger något när jag är beng så är det som att lyssna på sin egna röst i en bandspelare... Det är horribelt.)

I nyktert tillstånd.
1. Du ifrågasätter din verklighet (Ska verkligheten se ut så här? gjorde den det tidigare? Du kan känna dig allmänt lite visuellt stekt konstant.)
2. En känsla av depression(men ändå inte) men utan att vara olycklig eller samtidigt som du faktiskt känner dig ganska lycklig.
3. Visualisering av fantasi(t.ex. att Dagdrömma på en buss) känns/ser annorlunda ut i ditt huvud genomfört vad du vill minnas att den gjorde.
4. När du kollar tillbaka på minnen så känns dem mer skapade ur fantasin än fastställda så att säga.

Vet att det kommer säkert låta skit konstigt att läsa igenom dem här punkterna men det är fruktansvärt svårt att förmedla känslor bokstavligt/verbalt. Man blir så begränsad.

jo känner igen första punkten i CB tillstånd, dock så känner jag inte igen dom andra, blir mer social och skrattig av cb (beroende på vad det är så blir det mer eller mindre) men brukar i alla fall få skratt nojja de flesta gångerna. I nyktert tillstånd känner jag igen punkt 1 och 3, fast kanske inte riktigt på samma sätt. kollade också upp det där med depersonalisation, och det stämmer in till 100% typ. har snackat med min psykologi lärare om det och bokat tid hos ungdoms psyk. ha det bäst!
Citera
2013-05-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombasta
Jag vet inte hur det fungerar i era städer. Men när jag blev plockad av snuten och de ville att jag skulle pissa och jag vägrade släpade de iväg mig till sjukhuset för blodprov. Detta gör att jag inte tror på dig.

när jag kom in på polisstationen så var ambulans personal redan där. så först fick jag pissa, sen direkt efter tog dom blod. antar att hur polisen jobbar är olika från stad till stad, men som sagt, fattar inte riktigt varför folk inte tror på tråden. inte för att jag direkt bryr mig, var mest för att sortera lite minnen jag skrev den. pratat med min kompis om krampanfallen han fick, och han sa att det inte var krampanfall han fick, utan att han blev kittlad av något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in