Flashback bygger pepparkakshus!
2013-05-27, 19:48
Medlem
JackSaloons avatar
Såg "vi som är ensamma" tråden. Tyckte vi incel killar borde ha vår egen tråd. Finns ingen incel-kvinna. Vi kan vara incel utav många orsaker, saknad av socialt liv (träffa folk genom vänner). Korthet/fulhet (Tjejer som är ointresserade pg a yttre faktorer. Blyghet (Inte kunna gå till krogen mm.)

Här är en typisk incel som skyller på att vara asocial, dock har de flesta incel ett socialt liv.

http://www.youtube.com/watch?v=2mMNFuLVt9U
Citera
2013-05-27, 20:37
Medlem
kattkurrs avatar
Förklara varför du inte tror att det finns några "incel"-kvinnor. Finns det inte blyga kvinnor, "fula" kvinnor, kvinnor utan vänner och socialt liv etc? Om ditt svar är att dessa kvinnor kan få någon desperat kille som kan sätta på dem om de så bara vill: är det verkligen att betrakta som att ha det lätt för sig och inte behöva vara ensam. Killen i videon pratar ju till och med om att han varit på dejter och _han_ fann dem inte attraktiva så _han_ fortsatte inte träffa dem. Både kvinnor och män vill väl för fan hitta någon som man trivs med och känner att det klickar med för att inte känna ensamhet, och är man introvert och/eller ful så är det inte lätt oavsett kön. Det är jävligt tröttsamt med alla dessa trådar om att _alla_ kvinnor har det så mycket lättare än män bara för att de har erfarenhet av att bli nobbad av de bimbos de möter på krogen.
Citera
2013-05-27, 20:50
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattkurr
Förklara varför du inte tror att det finns några "incel"-kvinnor.

Därför att världen är full av män som skulle kunna tänka sig att hjälpa och stötta en blyg kvinna bara hon ber om det. De behöver inte ens få något tillbaka

Det hör också tillparningsdansen som kvinna att vara blyg. It's a turn on för vissa killar

En blyg hämmad oerfaren kille - not so much, och kvinnor som hjälper en kille as an act of kindness - skulle inte tro att det är så vanligt direkt.

Du blandar ihopp ofrivilligt celibat och ofrivillig ensamhet.

Sex är bekräftelse för en man eftersom det är svårt att få.
Det går inte att vända på situationen - hoppas du är tillräckligt klok att förstå det
Citera
2013-05-27, 21:00
Medlem
kattkurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Därför att världen är full av män som skulle kunna tänka sig att hjälpa och stötta en blyg kvinna bara hon ber om det. De behöver inte ens få något tillbaka

Det hör också tillparningsdansen som kvinna att vara blyg. It's a turn on för vissa killar

En blyg hämmad oerfaren kille - not so much, och kvinnor som hjälper en kille as an act of kindness - skulle inte tro att det är så vanligt direkt.

Det går inte att vända på situationen - hoppas du är tillräckligt klok att förstå det
Det var väl själva fan att du skulle fastna på blyg; säg blyg och ful då. Killen i videon nekar ju tjejer och jag kan ge fan på att många "incel"-killar skulle kunna få till det med någon padda om de hade noll krav som de förväntar sig att kvinnor ska ha.
Citera
2013-05-27, 21:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattkurr
Det var väl själva fan att du skulle fastna på blyg; säg blyg och ful då. Killen i videon nekar ju tjejer och jag kan ge fan på att många "incel"-killar skulle kunna få till det med någon padda om de hade noll krav som de förväntar sig att kvinnor ska ha.

Om man nekar tjejer så är man inte incel, vad säger att killen i videon är representativ för problemet som sådant?
Citera
2013-05-27, 21:27
Medlem
kattkurrs avatar
Citat:
Om man nekar tjejer så är man inte incel, vad säger att killen i videon är representativ för problemet som sådant?
Fine, killen i videon är inte representativ. Allt jag skrev byggde inte på honom. Att dra slutsatsen att sånt här bara gäller killar bara för att killar generellt måste kämpa mer för att "få ligga" är korkat enligt mig. Sen tror jag inte att den här tråden var riktad till folk som inte skulle kunna få till det om så livet hängde på det utan mer vanligt folk som inte lyckas träffa någon, men det kanske var en feltolkning av mig. Ts?

Edit: Sen att ofrivilligt celibat skulle betyda att man inte får ha någon urvalsprocess får att få ingå var ju inte självklart, men det här är första gången jag stiftar bekantskap med uttrycket så jag vet inte vad som stämmer där.
Senast redigerad av kattkurr 2013-05-27 kl. 21:52.
Citera
2013-05-28, 00:29
Medlem
angestlamusiques avatar
Killen i videon säger ju att han aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att gå fram till en främmande kvinna och prata med henne, sedan gnäller han om att han aldrig fått komplimanger från kvinnor. Patetiskt, går du aldrig ut och pratar aldrig med någon så är det för fan ditt eget fel att du är singel/oskuld.

Många killar som har den här attityden är så jävla jobbiga, de bara gnäller om hur kvinnor är petiga och hur enkelt det är för tjejer att få ligg, åh det är så orättvist, vi är offer. Går du aldrig utanför dörren och gör en ansträngning att charma en tös så är det ditt eget fel. Lägg ner, ni är inte involuntära celibater någonstans såvida du inte ser ut som Quasimodo i fejjan - bokstavligen. Det är inget fel på killen i videon om han bara tar hand om sitt utseende och pratar normalt med en tjej.

Och jo, det finns ohyggligt fula tjejer också som har svårt att förlora oskulden. Trollar du? Killar trillar inte på tjejernas tröskel, vi pratar med folk. Online eller utomhus.
Citera
2013-05-28, 01:01
Medlem
Gertrud1s avatar
OK Skippa videon läs här skillnaden

http://en.wikipedia.org/wiki/Involuntary_celibacy

http://en.wikipedia.org/wiki/Nice_guy
Citera
2017-03-14, 11:53
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Det finns ju iofs kvinnor som är oskulder sent i livet pga sociala oförmågor, de upplever sig som fula, oattraktiva, oönskade osv.
Citera
2017-03-14, 12:29
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det finns ju iofs kvinnor som är oskulder sent i livet pga sociala oförmågor, de upplever sig som fula, oattraktiva, oönskade osv.
Det har faktiskt gällt mig pga mobbing. Men som jag skrev så hjälper bra män en gladeligen ur det. Män är snälla och generösa. Samma möjlighet finns sällan för män.

Btw vet du att tråden är nästan 4 år gammal och minns du TS?
Han erkände sig som troll i nån tråd för att han började må dåligt på riktigt av sin roll
Senast redigerad av Gertrud1 2017-03-14 kl. 12:37.
Citera
2017-03-14, 12:40
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Det har faktiskt gällt mig pga mobbing. Men som jag skrev så hjälper bra män en gladeligen ur det. Män är snälla och generösa. Samma möjlighet finns sällan för män.

Btw vet du att tråden är nästan 4 år gammal och minns du TS?
Han erkände sig som troll i nån tråd för att han började må dåligt på riktigt av sin roll
Visst, jag såg att tråden är gammal men har inte följt debattören.
Citera
2018-07-28, 11:32
Medlem
Dags att återuppväcka incel tråden nu, när incel blivit ett välkänt begrepp?

Finns det några incels här ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in