2013-05-28, 01:57
Medlem
Hej.

Jag ville förstå mig på Facebook SDK 3.0 för android programmering.
Målet är att man ska kunna logga in med en ImageButton på Facebook.

Det är just inloggningen jag vill åt. Klicka på "login in to facebook" knappen och sen skriva in sin mail och lösenord och sen loggas in på Facebook men komma till nästa Activity.

Jag har läst igenom de mesta och kollat en massa youtube-klipp.
Märkte att många av dessa tuts och youtubeklippen är från 2011/2012 så det är för SDK 2.0 och många klasser och annat är borta och kan inte användas och det är som att dom har ändrat mycket.

Är de någon som vet någon sida som visar hur man genom att klicka på en bild/knapp sen skriva in lösenord och email och sen loggas in på facebook?

Tack.
Citera
2013-05-28, 02:05
Medlem
jonthe12s avatar
https://developers.facebook.com/docs.../authenticate/
Citera
2013-05-28, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonthe12
https://developers.facebook.com/docs.../authenticate/

Tack för länken, men har gått igenom de där och förstår inte stora delar av de där.
Fragment har jag inte gått igenom än så jag förstår inte vad de gör.

Kollade på mybringback på youtube där han gick igenom auth och det verkade simpelt och bra, men klippet är från 2012 och det är sdk 2.0 tror jag.

Nån annan som vet nån simplare länk?
Ska se om jag hittar något också som kanske är enklare.
Citera
2013-05-28, 14:08
Medlem
jonthe12s avatar
Facebook SDK har genomgått ganska många förändringar på kort tid så jag tror det är svårt och ganska dåligt att använda något annat än officiella sidan. Facebooklänken visar å andra sidan allting man behöver, om du vill förstå det närmare och inte bara kopiera allting kan du ju bara läsa på om det du inte förstår. Facebook är enligt mig och har även röstats fram som ett av dom sämsta APIna så det är inte så enkelt (kanske har förbättrats nu iofs, vet inget om det)
Citera
2013-06-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonthe12
Facebook SDK har genomgått ganska många förändringar på kort tid så jag tror det är svårt och ganska dåligt att använda något annat än officiella sidan. Facebooklänken visar å andra sidan allting man behöver, om du vill förstå det närmare och inte bara kopiera allting kan du ju bara läsa på om det du inte förstår. Facebook är enligt mig och har även röstats fram som ett av dom sämsta APIna så det är inte så enkelt (kanske har förbättrats nu iofs, vet inget om det)

Har läst på och märkt att det finns andra API:er som tillåter login till facebook/twitter.

Spring Social API ska tydligen vara ett av de bästa.
OAuth 2.0 vet jag inte vad som har hänt med, många verka ha hoppat av de projektet och den har tappat.

Social Auth är en annan som också verka vara bra, men de finns inga bra tutorials eller exempel på koder som man lätt kan klistra in och få det att funka på sin android-app på eclipse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in