2013-05-28, 17:33
Bannlyst
Tja!

Detta är vad jag ätit i ca två år:

6-8st mackor med skinka

en tallrik med vanlig spagetti med köttförsås som man köper i glasburk

en tallrik med fullkornsmakaroner med köttbullar i gräddsås, på burk(felix)

Lite frukt då och då och äter protein dom dagar jag tränar.

Kan variera lite då och då också.

Denna kost började jag med när jag började träna. Tränar tre dagar i veckan. För övrigt sitter jag mycket vid min dator.

När jag började träna vägde jag 69 kg (är 187 cm lång.) nu väger jag 77 kg. Alltså, 8 kg på två år. Bättre än inget men inte jättebra resultat på två år. Med tanke på hur mycket kolhydrater jag äter undrar jag hur det kommer sig att jag inte gått upp mer än 8 kg. Värt att nämna kan vara att jag procentuellt ökat bra i styrka.

Denna månaden har jag inte tränat något alls, bara ätit chips och kebab. Det sjuka är att på denna lilla stund har jag gått ner 2 kg.

Är det min kropp som trollar mig eller? Någon som har tips att ge eller erfarenheter av detta fenomen?

Bästa ///
Citera
2013-05-28, 17:36
Medlem
VlnteJoBaRokaHaschs avatar
6-8 mackor och 2 tallrikar pasta är ju ganska magert utslaget på två år. Försök äta någonting varje dag.
Citera
2013-05-28, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VlnteJoBaRokaHasch
6-8 mackor och 2 tallrikar pasta är ju ganska magert utslaget på två år. Försök äta någonting varje dag.
Jag antar han menade per dag och inte vad han ätit på 2 år
Citera
2013-05-28, 17:42
Medlem
Räkna kalorier
Citera
2013-05-28, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VlnteJoBaRokaHasch

Menar på per dag
Citera
2013-05-28, 18:20
Medlem
Du har inte gått upp i vikt för att du ätit/druckit för lite energi.
Citera
2013-05-28, 18:38
Medlem
N4tt4s avatar
Drick 2 liter sockerläsk varje dag så kommer du garanterat att gå upp i vikt fort
Citera
2013-05-28, 19:29
Medlem
Lägg till 300g choklad varje dag så ska du nog se att du får resultat. Lite bulkmat som saknas varje dag ser jag.
Citera
2013-05-28, 19:58
Medlem
BengtZzs avatar
Svar: För att du springer mer än du äter.

Enkelt. Ändra på det ena eller det andra och du får de resultat du vill ha.
Citera
2013-05-28, 20:06
Medlem
Som ovanstående skriver, du gör dig helt enkelt av med mer än du tillför. Kroppen spelar dig inget spratt, börja se efter vad du egentligen äter och du kommer se att du får i dig för lite energi. Hjälper inte att lista upp va du äter för oss, kan till 100% vara säker på att du inte äter såpass mycket som du "tror". Såvida du inte har någon ovanlig sjukdom så är då svaret enkelt, ät mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in