• 1
  • 2
2017-02-01, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Funderar p att kpa detta till PS3. Vad tycker ni om spelet idag? Hller det? r det mest okej som tillfllig underhllning eller r det verkligen vrt att spana in n idag?

Jag har klarat det en gng och jag kan vl sga att det var tillfllig underhllning utan ngra bestende intryck. Resident Evil 5 var bttre, absolut. Dremot verkar ju Revelations 2 vara minst lika bra.
Citera
2017-02-01, 20:06
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Jag har klarat det en gng och jag kan vl sga att det var tillfllig underhllning utan ngra bestende intryck. Resident Evil 5 var bttre, absolut. Dremot verkar ju Revelations 2 vara minst lika bra.

Kpte det alldeles nyss. Inga stora pengar vi snackar om precis

Revelations 2 gillade jag. Spelade det med en polare via datorn. En "problemet" r att det r co-op och jag r osker p hur hjlpsam "co-op"-figurerna egentligen r nr man spelar ensam. Det utspelar sig ven mycket p samma platser. Visserligen snyggt gjort p mnga stt, men kan nd bli bitvis segt.

Jag skulle ge spelet 3+ eller 3,5 / 5. Klart godknt och kanske mer. Bttre n flera andra spel jag har till PS3 tminstone, men inte det bsta.
Citera
2017-02-01, 20:40
Medlem
Citat:
Kpte det alldeles nyss. Inga stora pengar vi snackar om precis

Revelations 2 gillade jag. Spelade det med en polare via datorn. En "problemet" r att det r co-op och jag r osker p hur hjlpsam "co-op"-figurerna egentligen r nr man spelar ensam. Det utspelar sig ven mycket p samma platser. Visserligen snyggt gjort p mnga stt, men kan nd bli bitvis segt.

Jag skulle ge spelet 3+ eller 3,5 / 5. Klart godknt och kanske mer. Bttre n flera andra spel jag har till PS3 tminstone, men inte det bsta.

Hur skulle du jmfra med frsta Revelations?
Citera
2017-02-02, 07:11
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Hur skulle du jmfra med frsta Revelations?

Det var det jag just kpte. Har bara sett en kompis spela det lite. Relevations 2 r mycket att man fljer "en" story och s r det lite action hr och dr. Lite pussel, men nd ganska lugnt tempo mest. Som jag frsttt det r frsta mer "exploration" och action... Eller har jag fel?
Citera
2017-02-03, 02:28
Medlem
Citat:
Det var det jag just kpte. Har bara sett en kompis spela det lite. Relevations 2 r mycket att man fljer "en" story och s r det lite action hr och dr. Lite pussel, men nd ganska lugnt tempo mest. Som jag frsttt det r frsta mer "exploration" och action... Eller har jag fel?

Ja, det var ju indelat i episoder i kronologisk ordning. Vissa episoder var rena skjutfesten medan andra var mer sublima. Dremot utspelas ju merparten av spelet ombord p ett skepp, vilket gjorde det aningen klaustrofobiskt...
Citera
2017-02-11, 18:22
Bannlyst
Jag personligen kan verkligen rekommendera ettan som tvan, de glider in p ett annat fack n bde RE(4,5,6) och (1,2,3,CV), man kan inte sga att det r exakt likt vardera om man mter i likhet, ettan har en skn klaustrofobisk knsla som du ovan skrev, och det tycker jag r RE-andan dremot i ett ntskal.
Jag skulle ven vga sga att bda Revelationspelen r av underskattad sort, sllan folk tar upp dem vid nmning av franchisen.

Ettan introducerade skanning av miljn vilket jag tyckte var finurligt som skattjakt, och Raidmode som kan lggas otaliga timmar p postgame (Bda spelen inkluderar detta).

Jag ogillade de dr stora minibossarna med motorsg och gubben p axeln dock, har nog ftt ett antal ragequits via deras framtrdande tillsammans med de som skjuter ivg projektiler frn armarna.

Musiken r ocks en av Revelationspelens starka sidor som faktiskt pminner en del om PSXerans arrangemang, lser ngon detta nu med funderingar angende kp s gr det med gott samvete!
Citera
2017-02-18, 23:46
Medlem
Geomeisters avatar
Jag har nu ntt sista bossen!

Citera
2024-10-09, 16:21
Bannlyst
Resident Evil Revelations r det svraste spelet som ngonsin gjorts

Den frsta HD-versionen.

Originalet kom till 3DS 2012. Mycket bra spel och betydligt bttre n de pissiga HD-versionerna.

Frsta HD-versionen kom till Ps3, Xbox 360 och Wii U 2013.

Den andra HD-versionen kom till Ps4, Xbox One och Switch 2017.

HD-versionerna har en helt omgjord svrighetsgrad, till den milda grad att spelet i princip r omjligt att klara fullt ut.

Campaign r OK, tills du lser upp Infernal och inser att det R praktiskt omjligt att klara utan att kra en new game+ och starta med alla vapen du samlat p dig. Och ven d r det skitsvrt. Men nd inte den detalj som gr spelet omjligt.

Raid Mode r tnkt att kras fr tv. Men det finns en sololge som dessvrre inte anpassats fr ensamma spelare. Vare sig i den frsta eller andra HD-versionen. Vilket i sig r helt sinnessjukt.

Raid Mode r OK tills du lser upp svrighetsgraden Abyss. Det r hr spelet blir det svraste som ngonsin gjorts. Dark Souls, Ghosts'n Goblins och Castlevania-spelen till NES r en sndagspromenad i jmfrelse.

Hr r anledningarna, och tnk p att stacka dessa anledningar p varandra:

- Fiender spawnar ljudlst
- Fiender attackar i samma gonblick som de spawnar, som om de spawnar dr du str kan du rkna med att bli trffad.
- Fiender spawnar ljudlst bakom dig och ddar dig med one hit kill moves
- En viss fiende, spelets jobbigaste, skjuter projektiler mot dig med perfekt precision. Hller du dig inte i rrelse kommer du bli trffad, och ven om du rr dig kan du bli trffad d de ibland siktar framfr dig.
- Spelet slnger sex fiender mot dig samtidigt. Och det hr r inte RE4 eller RE5 dr en klunga p fyra fiender str och tittar p dig, och bara en av dem attackerar. i Revelations slnger sig alla mot dig med 100 % aggressivitet frn alla hll samtidigt.
- En fiende har typ tre meter lnga armar och en sansls rckvidd.
- Hundar cirklar runt dig fortare n du kan vrida din karaktr och attackerar sedan slumpmssigt.
- Det finns en fysisk attack i spelet som ger dig invincibility frames. Fienderna r mstare p att f in sina attacker EXAKT nr dina invincibility frames r slut. Jag vet vad ni tnker nu "du hade bara otur". NEJ! Det hr hnder HELA JVLA TIDEN. Man kan se hur fienderna initierar sina attacker s att de trffar med tiondelsprecision precis nr du kommit ut ur dina invincibility frames. Spelet r programmerat s.
- Alla fiender r bullet sponges, dvs de tl kopisa mngder stryk innan de dr. Tio fulluppladdade Magnum-kulor i huvudet p de starkare fienderna tar inte ens ned hlften av deras HP.
- Fienderna i frsta Revelations skiljer sig vldigt mycket frn alla andra Resident Evil-spel. Dessa fiender beter sig som maskar p krokar. Tnk er att deras huvuden, axlar, armar, ben, midja, allting r i stndig rrelse. Siktar du mot deras huvud? De rr huvudet fram och tillbaka oregelbundet s att det nstan r omjligt att f en clean shot.
- Fiender r fysiskt i vgen. Fiender som ligger utslagna p marken, eller som genomgr LNGA ddsanimationer gr inte att springa frbi. Istllet blir man fastlst och omringad.
- Det finns bra vapendelar (attribut som gr en starkare), problemet r att de som verkligen gr skillnad r lsta bakom de svraste utmaningarna.
- Fr att klara de svraste utmaningarna mste man fixa hela banan utan att bli trffad (!)
- Det blir allts ett moment 22 dr de vapendelar som kan hjlpa en har lsts bakom de banor dr man behver delarna.
- Shopen har svindyra priser. Du kan spela en bana, g till shopen och mrke att det kostar mer att fylla p all ammunition, n de pengar du tjnade p banan! Du gr allts back, fast du klarat banan, om du frbrukar "fr mycket" ammo.
- Man gr upp i level i samma takt som en snigel. Det tar sjukt lng tid och det enda man kan gra r att grinda samma skit om och om igen.

Lgg nu ihop allt det ovanstende till en cklig srja s har ni ett spel som inte gr att klara. Folk snackar mer om Dark Souls fr att fler har spelat det, men den frsta HD-versionen av Resident Evil Revelations r svrare n ngot Dark Souls-spel med hstlngder.

Den andra HD-versionen gr det lite lttare med ngra nya vapendelar man fr frn start, som gr att man snabbare gr upp i level och fr mer pengar. Men skillnaden r nd liten.

Finns det ngon annan p Flashback som har spelat Raid Mode p Abyss i ngon av HD-versionerna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in