Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2013-05-30, 17:57
Medlem
Greenballs avatar
Mig själv:
Man
20+
60kilo
172cm

Mediciner jag går på:
Voxra

Tidigare erfarenheter:
"Special"
25i-nbome
25c-nbome
25b-nbome
Alkohol
Amfetamin
3-MMC
5-MAPB
Allylescaline
Pyrazolam
Flubromazepam
THC
5-Meo-MiPT

Substans:
Substansen ifråga kommer från TT, och ska vara ett LSB derivat med en ny nBome ihopsatta, vilket gör detta till en kombolapp. (om jag inte förstått fel?) Dos är okänd, men jag tog bara 1 lapp.

Förord:
Detta var inte planerat, jag skulle egentligen ha gått på en date men pga en jobb olycka blev den inte av så jag satt själv och hade tråkigt. Hade fått ett jätte vackert brev från TT så runt 20:00 så bestämde jag mig för att tuta och köra.

20:20
Stoppar in en lapp under läppen och känner mig lite nervös då jag inte har någon sitter, det är en helt ny substans och jag inte har världens bästa setting i och med besvikelsen ang att min date inte blev av och att jag har en lätt huvudvärk.

20:40
Jag börjar känna små "störningar" i mina tanke banor (värt att nämna är att på det flesta andra saker jag testat så har jag mer eller inte börjat känna nått för ens 40+ minuter efter intag)

tiden börjar ticka på och min huvudvärk försvinner, och jag märker att jag blir upprymd av rent triviala saker så som att jag hittade ett suddgummi jag letade efter tidigare under dagen.

21:00
Det börjar hända grejer, jag börjar få anstränga mig för att tänka normalt och allt jag ser rör sig i vågor.

21:30
Jag börjar bli väldigt sömnig, (jag har blivit detta av andra såna här droger också så jag antar det bara är en fas av det och jag känner att jag måste börja fokusera ordentligt för att kunna skriva med tangentbordet.

22:00
Jag har stängt av musiken och går och lägger mig i sängen, jag känner mig jätte trött och tror jag svävar mellan medvetande och dröm. Jag har massvis med hallucinationer, där jag tror jag är på massvis med olika platser jag är rätt säker att detta var CEVs men jag är inte hundra då jag var rätt knasig i bollen också.

~23:00
Jag fortsätter ligga där i sängen och känner hur allt blir jättevarmt och kännar som om jag börjar få feber yra, så jag slänger av mig kläderna och öppnar alla fönster detta hjälper och jag börjar känna mig normal igen så jag återgår till mitt interna resande.

~00:00
jag börjar långsamt komma ur ruset vid så jag går upp och dricker lite vatten sitter lite vid datorn. skriver lite stuff. Uppdaterar lite i super tråden om min tripp resa. Jag känner mig pigg som en lärka även om jag är lite seg och min balans knappast är den bästa.

Jag sitter och skriver lite med folk på på #droger i flasbacks IRC, det går sådär att tänka och föra vettiga konversationer jag måste verkligen anstränga mig och är hela tiden osäker på om jag verkligen hänger med om vad dom andra pratar om.

~01:00
Jag går ut på en promenad, världen mörkret känns magiskt jag smyger runt längst stadens gator, och tjuvlyssnar på några utanför ett fönster, jag är känner mig allmänt upprymd och nöjd även om jag tycker afterglowen är lite svag. Det känns som den tar slut för fort, I vilket fall så går jag runt och hänger tittar på blad och bara njuter av att känna mig spirituell och i kontakt med världen tills runt 02:52 då jag beger mig av hem.

03:00
Sätter mig framför datorn och skriver av mig lite snabbt, om och fixar med lite i lägenheten runt ~04:00 jag ner i sängen för att nästan somna omedelbums.

10:00
Vaknar till runt av att nån ringer på dörren, jag försöker komma upp och är vinglig som fan. Känner mig lite allmänt milt bakis, var en kompis som skulle lämna av lite grejer jag går tillbaka och sover till runt 14:00.

Slutsats:
På Special vilket jag kommer jämföra mig (ha i åtanke att det var längesen jag testa special så mitt minne kanske sviker mig lite men) som sagt på special så kunde jag ligga och helt medvetet flyga runt i mitt inre samtidigt som jag kunde ha en konversation med en sitter. Det hade jag inte kunnat gjort igår på Super. Den ger mer mindfuck och verkade i alla fall mer potent för mig.

Jag fick inga negativa effekter som spänd nacke eller käke alls vilket jag ser som ett otroligt plus, för på special brukar jag få kramp i nästan hela kroppen och svettas som en dåre. Men som jag skrev tidigare höjdes min temperatur så mycket på Super att jag vart orolig en liten stund då det kändes som jag började få feber yra.

Det var en riktigt trevlig tripp och jag är osäker på vilken jag gillar bäst av Super och Special. Men om jag kör 2 Super nästa gång så kommer jag absolut ha en sitter.

Efterord:
Detta är min första tripp-rapport och jag upplever inte mig själv själv inte som någon bra beskrivare men jag gjorde mitt bästa. Har ni frågor så är det bara att skriva. Jag ska göra mitt bästa i att svara.
Senast redigerad av Greenball 2013-05-30 kl. 18:23.
Citera
2013-05-30, 18:14
Medlem
psychotic-dreamss avatar
Intressant läsning och kan ju lätt säga att jag blir mer och mer sugen på att det ska bli fredag så jag och polarna kan testa Super med! Fint skrivet! 4 av 5 knark-lappar!
Citera
2013-05-31, 20:58
Medlem
Torrentss avatar
Riktigt trevlig läsning. Alltid roligt att läsa en tripprapport om en ny substans.
Tack så mycket för att du delar med dig.

Hur lång skulle du säga att peaken var. På ett ungefär naturligtvis då jag vet att det kan vara svårt att minnas.

Men som sagt. Tack för en trevlig rapport.

Ha det!
Citera
2013-05-31, 21:13
Bannlyst
Flott och fin rapport.

Tackar.

/TT
Citera
2013-06-02, 13:51
Medlem
Greenballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torrents
Riktigt trevlig läsning. Alltid roligt att läsa en tripprapport om en ny substans.
Tack så mycket för att du delar med dig.

Hur lång skulle du säga att peaken var. På ett ungefär naturligtvis då jag vet att det kan vara svårt att minnas.

Men som sagt. Tack för en trevlig rapport.

Ha det!

2 till 4 timmar skulle jag gissa, men då runt ~3 kanske, om jag ska vara ärlig så var jag typ mer eller mindre helt borta i min egna värld under peaken så det är riktigt svårt att veta. men mellan tummen och pekfingret så ja ~3 timmar.
Citera
2013-07-01, 15:15
Medlem
Är det någon som vet hur mycket Nbome och LSB "Super" lappen innehåller?

Ska ju vara en kombo lapp så är väldigt nyfiken på hur starka kombo lapparna är?

Har även beställt ett gäng lappar nyligen så kan skriva en tripp rapport under veckan

Ha de!
Citera
2013-07-02, 14:21
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Skönt att äntligen läsa en tripprapport med paragrafer! Särskrifterna som ständigt återkom var det enda negativa... Eller just det, du kunde beskrivit hallucinationerna lite ingående, så vi får en bättre inblick i hur du upplevde trippen. 3/5!

Edit: Uppdelningen var kort sagt redig och snygg.
Senast redigerad av SwirlyShirley 2013-07-02 kl. 14:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in