2013-05-30, 18:28
Medlem
Sakeleets avatar
Tjenare!

First off, jag bor i en lägenhet mitt i centrala göteborg och de här är mitt lilla rum: http://oi40.tinypic.com/2drqsy.jpg

Rummet ligger kanske på ~6 kvadratmeter.
Jag får plats min säng, min dator och skrivbord, och när jag ska lägga mig flyger jag bara bakåt.

Så nu till mina frågor!

1. Har gärna lite grejer som jag vill slänga in och som jag vet kommer få plats, men de drivs på ström.

Då är första frågan, hur mycket ström kan jag få ur mitt vägguttag tror ni? Vart kan jag ta reda på detta? Till sist, hur många "grendosor" bör jag kunna plugga in utan att de orsakar strömavbrott eller allmänt dålig miljö? Ni ser på bilden åt höger mot fönstret vad jag menar, har redan 1 grendosa och 2 vägguttag med lite o-organisation på kablarna :P

2. Min andra fråga är mer som en bonusfråga. När jag väl satt in mina grejer så vill jag gärna försöka sätta in lite fräcka saker såsom Gadgets och LEDS. Typ lampor eller ljus eller något som gör rummet allmänt mysigare och ger bättre stämning. Vad kan ni rekommendera? Jag har t.ex hört talas om en lampa som man kan byta färg på, ändra ljusstyrkan på och sånt där via en mobilapp. Det är typ såna saker jag letar efter, har ni idéer? Har ni gjort något man kan få inspiration ifrån?

Tackar för svar! Om jag är otydlig någonstans så ta gärna upp det så jag kan förklara!
Citera
2013-05-30, 18:50
Medlem
vonOlofs avatar
Hemelektronik brunvaror (Ljud & bild) -> Bostad & hem

● modOlof
Citera
2013-05-30, 22:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakeleet
Då är första frågan, hur mycket ström kan jag få ur mitt vägguttag tror ni? Vart kan jag ta reda på detta? Till sist, hur många "grendosor" bör jag kunna plugga in utan att de orsakar strömavbrott eller allmänt dålig miljö?
Antagligen 10A om installationen inte är gammal, då kan det vara 6A. Kolla säkringen i elcentralen så ser du.

Det går självfallet inte att säga hur många grendosor du kan ha. Det kan vara en eller flera hundra eller allt däremellan. Allt hänger ju på hur mycket det som du pluggar in drar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in