Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-03, 15:04
  #145
Medlem
MonkMans avatar
Aker pa Torsdag till Singapore, hört att det kan va lite kärvigt att ta med vissa grejer in i landet. Kikat runt lite men blir inte helt 100% pa om det jag vill ta med är ok. Vill verkligen va 100 sa man inte far nagon enorm bot. Det jag vill ha med mig:

1. 2 sma pasar med lösgodis. ca 200-300 g
2. Ett paket cigg
3. En parmesanost. 200-300 g
4. En flaska vitt vin.
Citera
2019-02-08, 20:57
  #146
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Aker pa Torsdag till Singapore, hört att det kan va lite kärvigt att ta med vissa grejer in i landet. Kikat runt lite men blir inte helt 100% pa om det jag vill ta med är ok. Vill verkligen va 100 sa man inte far nagon enorm bot. Det jag vill ha med mig:

1. 2 sma pasar med lösgodis. ca 200-300 g
2. Ett paket cigg
3. En parmesanost. 200-300 g
4. En flaska vitt vin.

ciggen måste du tyvärr visa upp, och betala skatt på
Citera
2019-02-12, 11:18
  #147
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
ciggen måste du tyvärr visa upp, och betala skatt på

Det var cool Jag fick med mig det i fickan bara. Win
Citera
2024-04-05, 15:34
  #148
Medlem
Hej, vi är 4 vuxna som skall stanna till 4 nätter i Singapore på vägen till Filippinerna där frugan har släkten. Vill ha tips på billigt boende i Singapore (om det ens finns) Har också hört att man kan bo i Johore, där prisena är bra mycket lägre, (bo bättre till lägre pris) och att man vistas i Singapore på dagarna. Är det något att rekommendera? Kan man isf tex åka buss frm och tillbaka från Johore till Singapore (hur lång tid tar den och hur ofta går den) Eller om det finns något annat färdslag? Tull och gränsgenomgång skall visst gå snabbt och bra har jag hört. Eller har jag fel? Johore kanske inte är något att rekommendera? Eller bo i Batam och vistas i Singapore på dagarna
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2154972

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback