2024-03-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det är just det som är affärsidén eller rättare var - det var då de tjänade pengar o när påminnelsemyglet förbjöds formligen exploderade förlusterna

Helt sjukt, sist jag var i kontakt med dom påstod dom att jag hade köp som inte gått igenom, som jag skulle vara skyldig. När jag frågade hur man kan bli skyldig för ett köp som inte gått igenom, kunde dom inte svara. Den dagen var jag inte ens hemifrån och det misslyckade köpet skulle ha varit på Biltema, där jag inte varit på säkert fem månader. Djävla blufföretag. Det blir att hitta ett nytt betalkort av den gamla sorten
Citera
2024-03-27, 16:59
Medlem
Jag har hört många galna stories från insidan. Helt galet är nog den bästa sammanfattningen. Jag önskar att det var lättare att handla utan att hamna i ett läge där man behöver ha med Klarna att göra. Jag försöker verkligen ha dom på minst armlängds avstånd.

Vore intressant att höra från ledningen vilka som är deras "bästa kunder" idag.
Citera
2024-04-06, 10:30
Medlem
Förstår absolut de som ogillar Klarna, på samma sätt som jag förstår de som ogillar Kronofogden. Man tycker det är jobbigt när någon vill ha in pengar för det man köpt.

Själv ser jag Klarna som ett toppenval när det gäller speciellt köp över internet. Enkelt att pausa en betalning om man inte fått rätt eller om man inte ens fått varan. Köpte för några år sedan en produkt för närmare tio tusen, och tre dagar efter köpet gick firman i kk. Efter en snabb diskussion med Klarna så dök produkten upp, efter att de gått i kk...

I veckan köpte jag en produkt för en tusenlapp, och ville returnera den. Eftersom jag handlade med Klarna meddelade jag dem returen, och jag behövde aldrig ligga ute med några pengar.

Klarnakortet (Visa) är bra att ha som extrakort. Ingen årsavgift.

Övrigt jag handlar på internet betalar jag 2-3 veckor efter köpet. Ingen jättevinst i räntor, men ändå. Stora pluset ser jag i att kunna pausa, och att inte behöva betala om man inte fått varan.
Citera
2024-07-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tang
någon här som har handlar med klarna. har läst en del negativa grejer om dom. ska själv beställa en dyrare mackapär på avbetalning och klarna är enda alternativ tyvärr.

dela era erfarenheter och frågor här.

Klarna i problemer i Norge, risikerer 9 mill nok per uke i bøter:

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/sis...talingslosning
Citera
2024-07-05, 13:51
Medlem
Nu idag, fredag den 5 juli 2024 lanserar Klarna sin nya version av mobilappen där de introducerar sin nya kontofunktion "Klarna Saldo" som funkar som ett depositionskonto för insättningar till sina sparkonton.
Man får 1 % ränta på insatt kapital som också, likt deras andra sparkonton skyddas av insättningsgarantin och funkar som en "sluss" för att kunna sätta in till deras Flex och Fasträntekonton med till exempel Swish men även använda behållningen på det "Saldo"-kontot för att betala Klarna-köp.
Hörde jag precis deras nya slogan - "Spara först, köp sen". Vilken 180-graders vändning för betalföretaget som fått så mycket kritik för att skapa en generation i konsumtionsskulder.
Tänk att äntligen få börja känna hopp för mänskligheten och så här på en fredag!
Senast redigerad av drsounds 2024-07-05 kl. 13:54.
Citera
2024-07-05, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsounds
Nu idag, fredag den 5 juli 2024 lanserar Klarna sin nya version av mobilappen där de introducerar sin nya kontofunktion "Klarna Saldo" som funkar som ett depositionskonto för insättningar till sina sparkonton.
Man får 1 % ränta på insatt kapital som också, likt deras andra sparkonton skyddas av insättningsgarantin och funkar som en "sluss" för att kunna sätta in till deras Flex och Fasträntekonton med till exempel Swish men även använda behållningen på det "Saldo"-kontot för att betala Klarna-köp.
Hörde jag precis deras nya slogan - "Spara först, köp sen". Vilken 180-graders vändning för betalföretaget som fått så mycket kritik för att skapa en generation i konsumtionsskulder.
Tänk att äntligen få börja känna hopp för mänskligheten och så här på en fredag!
Förstår inte skillnaden på då och nu.

Klarna har väl mer eller mindre alltid erbjudit sparkonto. Klarna flex har dock drygt 3% ränta.

Handlar det om att man kan handla även om man inte har kredit eller om krediten är uppnått?
Citera
2024-07-05, 18:25
Medlem
Nyheten här är att "Klarna Saldo" fungerar som ett transaktionskonto dit du kan sätta in direkt med Swish och sedan föra över medlen till sparkontona eller använda dem som betalning av utestående fakturor hos dem.
Citera
2024-07-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsounds
Nyheten här är att "Klarna Saldo" fungerar som ett transaktionskonto dit du kan sätta in direkt med Swish och sedan föra över medlen till sparkontona eller använda dem som betalning av utestående fakturor hos dem.
Där ser man. Så trodde jag redan att Klarna Flex fungerade.
Citera
2024-07-05, 19:59
Medlem
Jag måste erkänna det vid första anblicket minnsan var rätt rörigt och kaka på kaka men hajade "poängen" med "Klarna Saldo"
Citera
2024-07-06, 21:37
Medlem
Morfuss avatar
Att Klarna är ett meningslöst företag är det ingen tvekan om, och det stämmer mycket korrekt att det även är ett pajasföretag minst sagt. Värdelöst och lågt kvalitetsmässigt. Deras användare (så väl som dem som jobbar för Klarna, men det finns undantag förstås då den som jobbar för något företag kanske gör det som temporärt val tills den politiska agendan ändras), generellt sett består av folk med lågt IQ som inte ens förstår t ex att man inte bara kan ta bort (dessa användare kan inte shoppa på nätet annars för övrigt externt eller annan betalningsmetod) en faktura bara så där, utan en specifik process först. Detta beror ju också på Klarnas marknadsföring har jag för mig. Vad gäller EU:s dataskyddsförordning så är det bara ett exempel på hur dåligt det är.

Har även kännedom om att det AI som används av Klarna är helt värdelöst också, osv osv.

Har även kännedom om att vissa delar som supporten är outsourcade till andra värdelösa företag som inte har koll, ordning och reda. I annat Europeiskt land än Sverige, där dem har en avdelning för Svenska marknaden, används t ex en obildad kommunistisk dyslektiker (som kan tilläggas även har svenska som tredje språk) är satt i en position som för "kvalitén" av supporten för den svenska marknad-supporten, vilket då leder till förödelse förstås. Den ansvariga för avdelningen är av delvis Albanskt ursprung etc etc.

https://www.finansliv.se/artikel/om-...biga-fragorna/
https://sifted.eu/articles/klarna-ou...-globally-news

I många av dessa supportföretag är det tyvärr personer som är av mixat ursprung än homogena personer, vilket också är synd. Kunde varit olika homogena Européer som personal i prioritet som för var annanstans som helst likaväl. Kan inte inse vad dem tror det gör dem för skillnad att jobba för en marknad i ett annat land, i specifikt språk, då faktum kvarstår att dem fortfarande är av mixat ursprung och inte känner tillhörighet för ETT land.
Senast redigerad av Morfus 2024-07-06 kl. 21:53.
Citera
2024-07-11, 07:14
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfus
Har även kännedom om att vissa delar som supporten är outsourcade till andra värdelösa företag som inte har koll, ordning och reda. I annat Europeiskt land än Sverige, där dem har en avdelning för Svenska marknaden, används t ex en obildad kommunistisk dyslektiker (som kan tilläggas även har svenska som tredje språk) är satt i en position som för "kvalitén" av supporten för den svenska marknad-supporten, vilket då leder till förödelse förstås. Den ansvariga för avdelningen är av delvis Albanskt ursprung etc etc.

https://www.finansliv.se/artikel/om-...biga-fragorna/
https://sifted.eu/articles/klarna-ou...-globally-news

I många av dessa supportföretag är det tyvärr personer som är av mixat ursprung än homogena personer, vilket också är synd. Kunde varit olika homogena Européer som personal i prioritet som för var annanstans som helst likaväl. Kan inte inse vad dem tror det gör dem för skillnad att jobba för en marknad i ett annat land, i specifikt språk, då faktum kvarstår att dem fortfarande är av mixat ursprung och inte känner tillhörighet för ETT land.

Detta stämmer... jag har precis börjat att jobba för Klarna i Lettland och märker tydligt av att det är... väldigt mycket kaos!

Flera av mina kollegor har ballat ut i sjukdom pga att det är mycket högt tryck på telefonlinjerna och chattarna. Många tidigare kund-ärenden blir inte från början korrekt behandlade utan fastnar i ett slags vakuum utan någon riktig lösning.

Under trainingen fick vi öva väldigt mycket på 'besvärliga kunder' och dessa är verkligen jobbiga att hantera. Många gånger så ska de ha rätt i sakfrågan, vare sig vad man än säger åt dem och nöjer sig inte med några andra svar!

Jag är själv psykiskt stark och tillåter mig inte att bli kritiserad även om Teamleader med press uppifrån, har försökt detta. Klarna har verksamhet i andra länder med ett lågt skattetryck såsom Grekland och på Cypern, dit folk utlokaliseras.

Sedan så tvingas vi på Svensk-linjen till att jobba betydligt längre än vad de andra länderna jobbar, långt in på nätterna.
Senast redigerad av Nochills 2024-07-11 kl. 07:17.
Citera
2024-07-11, 23:53
Medlem
Morfuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Detta stämmer... jag har precis börjat att jobba för Klarna i Lettland och märker tydligt av att det är... väldigt mycket kaos!

Flera av mina kollegor har ballat ut i sjukdom pga att det är mycket högt tryck på telefonlinjerna och chattarna. Många tidigare kund-ärenden blir inte från början korrekt behandlade utan fastnar i ett slags vakuum utan någon riktig lösning.

Under trainingen fick vi öva väldigt mycket på 'besvärliga kunder' och dessa är verkligen jobbiga att hantera. Många gånger så ska de ha rätt i sakfrågan, vare sig vad man än säger åt dem och nöjer sig inte med några andra svar!

Jag är själv psykiskt stark och tillåter mig inte att bli kritiserad även om Teamleader med press uppifrån, har försökt detta. Klarna har verksamhet i andra länder med ett lågt skattetryck såsom Grekland och på Cypern, dit folk utlokaliseras.

Sedan så tvingas vi på Svensk-linjen till att jobba betydligt längre än vad de andra länderna jobbar, långt in på nätterna.

Ja, det jag ville ha sagt har mer om VAD det är för människor i majoritet (av mixat ursprung och/eller kassa oprofessionella personligheter) i dessa företag , och inte VAR olika avdelningar har säten. Samt att jag argumenterar för hur det kunde varit istället. Som till exempel detta värdelösa företag som kallas för "Foundever" som nämns i andra länken. I slutändan så är det klientens ledning fel för dåliga val, men Klarna är ju redan dåligt betalningsföretag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in