2014-08-27, 00:51
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werdegast
Har bara F-secure som startobjekt och det funkade bra innan jag uppdaterade till OS X 10.9.
Men du har nog rtt, jag mste nog lgga till lite RAM-minne till min mac, tack fr svaret.
Ja, alla daterar lskar RAM och har alltid gjort det. Sjlv skulle jag montera en SSD i datorn och installera ett rent system ocks. D ska du f se p sprutt!
Citera
2014-09-02, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mugsy
Ja, alla daterar lskar RAM och har alltid gjort det. Sjlv skulle jag montera en SSD i datorn och installera ett rent system ocks. D ska du f se p sprutt!

Jag brjar nog med RAM minnet frst ;o)

Hller p att kolla runt lite och som jag tidigare skrev s har jag tydligen 2 x 2 GB 1067 MHz DDR3 i laptopen.
Ngon kanske har ngra tips p vad jag skall kpa fr minnen nu nr jag skall uppgradera till 8GB?
Citera
2014-09-03, 19:57
Medlem
Poechalis avatar
Jag har en MacBook Pro som jag ofta lter gra diverse renderingar och liknande "tuggarjobb" p natten eller nr jag r p jobbet.
Sen jag installerat Mavericks (10.9.4) har saker som tog hgst ett par timmar brjat ta hela dagar eftersom den verkar prioritera ner hastigheten p program som man inte aktivt hller p och petar i.

Kan man ta bort denna funktion? Finns ju inget energispararintresse nr jag kr med sladden i vggen.
Citera
2014-09-03, 21:13
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poechali
Jag har en MacBook Pro som jag ofta lter gra diverse renderingar och liknande "tuggarjobb" p natten eller nr jag r p jobbet.
Sen jag installerat Mavericks (10.9.4) har saker som tog hgst ett par timmar brjat ta hela dagar eftersom den verkar prioritera ner hastigheten p program som man inte aktivt hller p och petar i.

Kan man ta bort denna funktion? Finns ju inget energispararintresse nr jag kr med sladden i vggen.
Caffeine kanske kan vara ngot?

Sjlv skulle jag dock aldrig plga min dator s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in