Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-04, 21:34
Medlem
http://www.sok.se/nyheter/nyheter/ny...f6c4c8b26.html

Jonna Sundling och Simon Persson är de två senaste längdåkarna att bli antagna till SOK:s Topp och Talang-program. Totalt 15 längdåkare har detta stöd, de landslagsåkare som inte har det är Bleckur, Lindborg, Nelson och Lindblad. Den enda i 2015-laget med detta stöd är Hanna Falk.
Citera
2014-07-05, 23:45
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Resultat från sprinten i Inge Bråten Memorial:
Citat:
Herrar, final
1) Teodor Peterson, Åsarna IK
2) Eirik Brandsdal, NOR
3) Calle Halfvarsson, Falun-Borlänge SK
4) Marcus Hellner, Gellivare Skidallians
5) Simon Andersson, Falun-Borlänge SK
6) Sindre Bjørnestad Skar, NOR

Damer, final
1) Maiken Caspersen Falla, NOR
2) Katja Visnar, SLO
3) Stina Nilsson, IFK Mora SK
4) Jennie Öberg, Piteå Elit
5) Maria Rydqvist, Älvdalens IK
6) Maja Dahlqvist, Falun-Borlänge SK
Citera
2014-07-07, 21:47
Bannlyst
Vad tror ni om Lars Nelson i år?
Citera
2014-07-07, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snopphundenhund
Vad tror ni om Lars Nelson i år?

Svårt att förvänta sig en liknande utveckling som till detta år iaf. I första hand hoppas jag på att han etablerar sig fullt ut i världseliten som en frekvent topp-10-åkare och att han tar sin första individuella pallplats, vilket jag tror är fullt möjligt. I första hand i masstart. Tycker han har viss fart i sig på distans. Ibland, eller till och med ofta, känns det som att han inte tar ut sig max. Man kan se tempoökningar i slutet av lopp som han, med ännu bättre psyke och tro på sig själv skulle kunna lägga in tidigare utan att dö sista 500. Jag tror helt ärligt inte att han förstår att han har den kapacitet han har.

-----

Förresten någon som har lust att starta en ny säsongstråd? Känner inte att jag har ork att starta en gedigen en just nu, men ändå sugen på att diskutera, t.ex svenska andralag i stafett. Med tanke på hur ofta sådant är aktuellt...eh..
Senast redigerad av MacReady 2014-07-07 kl. 23:50.
Citera
2014-11-29, 16:29
Medlem
Petter Northugs skidåkning är fortfarande i toppklass
Citat:
Northug vann sprinten hemma i Beitostölen för en vecka sedan. På lördagen fick han ge sig mot Eirik Brandsdal. Men klart är att den norske skidkungen inte låtit allt privat strul efter fyllekörningen i maj och det ännu inte avtjänade fängelsestraffet på 50 dagar (som lär avtjänas i fotboja i stället) låtit påverka hans skidåkning.
Citat:
"På toppen av sista backen hade jag inga krafter kvar. När Eirik kom på högersidan var han verkligen stark, så jag fick fokusera på att hålla andraplatsen, sade Northug."

"Man jag är absolut nöjd med andraplatsen.

http://www.st.nu/sport/langdskidor/n...-akningen-tala
Citera
2014-12-07, 14:41
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/sport/bjor...-pa-upploppet/

Marit Bjørgen vann damernas 10 km jaktstart i klassisk stil i Lillehammer.
Therese Johaug tvåa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in