• 2
  • 3
2005-01-02, 13:02
Medlem
En sak jag tycker är rolig är att Fredrik Lindström är ifrån Eskilstuna och jag bor 4 mil ifrån Eskilstuna, så många av dom exempel som han tar upp känner man ju igen.

Sen är Fredrik Lindström lite av min idol också, för han gör smart humor.
Älskar hans stand up rutiner, Pentagon, Ingesson och hans filmer.
Citera
2005-01-05, 10:50
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porris
En sak jag tycker är rolig är att Fredrik Lindström är ifrån Eskilstuna och jag bor 4 mil ifrån Eskilstuna, så många av dom exempel som han tar upp känner man ju igen.

Sen är Fredrik Lindström lite av min idol också, för han gör smart humor.
Älskar hans stand up rutiner, Pentagon, Ingesson och hans filmer.
Kommer i håg när han rekonstruerade Klas Ingessons älgolycka i Ingesson. Han gick omkring i bygden runt Ödeshög, och intervjuvade ögonvittnen... stor humor

*Klas Ingesson, mittfältare i Svenska VM-laget '94. Han kommer i från Ödeshög i Östergötland. Bara några veckor innan Fotbolls-VM 1994 var "Klasse" hemma i Ödeshög, då han krockade med en älg när han var ute körde. En "stor nyhet" som hamnade på våra kära kvällstidningars förstasidor.
Citera
2005-01-05, 10:57
Medlem
TEOs avatar
En sak som gör programmen så bra är att det förekommer ytterst få pekpinnar till skillnad från skolan. Undrar hur en lärobok i svenska skulle se ut om Fredrik Lindström skrev den?
Citera
2005-01-05, 11:00
Medlem
Tony Cliftons avatar
Har för övrigt för mig att Fredrik Lindström inte ville göra flera program av Värsta Språket, därför gensvaret var alldeles FÖR stort. Från att ha varit en halv doldis så blev han känd av alla, folk kunde exempelvis komma fram till honom på stan och ställa frågor om olika språkproblem. Detta var något som Lindström tyckte var lite jobbigt...
Citera
2005-01-05, 11:00
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Är det nya avsnitt som går nu, eller är det repriser?
Citera
2005-01-05, 11:04
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Är det nya avsnitt som går nu, eller är det repriser?
Repriser, tyvärr...
Citera
2005-01-05, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Kommer i håg när han rekonstruerade Klas Ingessons älgolycka i Ingesson. Han gick omkring i bygden runt Ödeshög, och intervjuvade ögonvittnen... stor humor

*Klas Ingesson, mittfältare i Svenska VM-laget '94. Han kommer i från Ödeshög i Östergötland. Bara några veckor innan Fotbolls-VM 1994 var "Klasse" hemma i Ödeshög, då han krockade med en älg när han var ute körde. En "stor nyhet" som hamnade på våra kära kvällstidningars förstasidor.

Den är med på Lindström VHS:en som finns att köpa på Ginza, jag har den köpte den för flera år sen.
Citera
2024-10-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Här får ni något att tänka på

Nämn ett svenskt ord som består av en vokal och sju konsonanter. Vokalen är ordets första bokstav - sedan följer sju konsonanter. Klurigt, eller hur?
Jag behöver ett svar på detta!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in