2013-07-02, 21:48
Medlem
Hej!

Hller fortfarande p med mitt projekt som jag tidigare har skrivit om. Just nu s tnkte jag ta tillfllet i akt att stta upp en sida dr man kan skriva in sin mail fr att subscriba p ett weekly/monthly alt nr som nyhetsbrev. Dessa nyhetsbrev kommer sedan att best av x-antal lnkar till olika artiklar mm. presenterade p ett snyggt stt.

Jag vill gra allt frn grunden och inte anvnda mig av frdiga system. Utver layouten, vad behvs? Vad ska jag googla efter?

mvh
Citera
2013-07-02, 22:25
Medlem
En databas och ett system fr att skicka mejl? Ett stt att skriva mejlen och skicka ut dem?

Du tnker vl inte skriva mejl-skickarsystemet sjlv? Anvnd i alla fall ditt programmeringssprks bindningar till sendmail eller dylikt.
Citera
2013-07-03, 22:15
Medlem
Fr ngot s hr enkelt rcker det egentligen med en textfil istllet fr en databas (ven om det inte r fel). Lgg in mailadresserna i en textfil och separera dem med semikolon eller ngot.
Citera
2013-07-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
Fr ngot s hr enkelt rcker det egentligen med en textfil istllet fr en databas (ven om det inte r fel). Lgg in mailadresserna i en textfil och separera dem med semikolon eller ngot.

Folk kommer vilja avanmla sig frn utskicket, att ta bort en specifik rad ur en textfil r jobbigt (bde fr programmeraren och fr datorn).
Citera
2013-07-04, 03:55
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noBody314
Folk kommer vilja avanmla sig frn utskicket, att ta bort en specifik rad ur en textfil r jobbigt (bde fr programmeraren och fr datorn).
Det r det vl inte? Kan vl bara anvnda en replace-funktion och replacea mailadressen till inget alls.
Citera
2013-07-04, 07:32
Medlem
Povels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winINC
Det r det vl inte? Kan vl bara anvnda en replace-funktion och replacea mailadressen till inget alls.

Fr rejlt stora dataset blir det sunkigt med filbaserad storage, fr mindre - ok.

/p
Citera
2013-07-04, 08:52
Medlem
Povels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Povel
Fr rejlt stora dataset blir det sunkigt med filbaserad storage, fr mindre - ok.

/p

(Accessfrekvensen spelar sklart en stor roll ocks).

/p
Citera
2013-07-11, 00:26
Medlem
Tjnster s som mailchimp verkar enbart vara gratis upp till en viss summa av subscribers vilket gr att man blir rtt s begrnsad.. Vad anvnder sig tjnster av som har x-antal tusen subscribers fr? Ngon som vet?
Citera
2013-07-11, 01:38
Medlem
Nvm, hittade ett bra pearl-script som anvnder sig av gmail.
Allt jag behvde gra var att skriva ett php-skript som sorterar och pushar in subscribers. Simple&effective.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in