Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-03, 13:02
Medlem
Halloj!

Jag kom över ordet 'bi-curious' igår kväll och hittade termens Wikipedia-artikel. När jag läste den fick jag ändå inte en helt klar bild av vad det innebär.
Säg att jag är kille och är 'bi-curious'; innebär det då att jag gillar killar och även skulle kunna tänka mig ha sex med en kille, eller är den sexuella delen utesluten?
Citera
2013-07-03, 13:10
Medlem
BigFatCones avatar
Det betyder väl att man bara har haft hetrosexuella upplevelser men är nyfiken på att svänga åt båda hållen. Jag tycker att det är rätt uppenbart vad det betyder.
Citera
2013-07-03, 13:11
Medlem
TheShapes avatar
Bi-curious ses snarare som ett mer skämtsamt uttryck, att man tycker att somliga människor av samma kön är attraktiva enligt någon aspekt, och lite nyfiken på personen i fråga. Sällan sexuellt, sådär rent bokstavligt. Men det är knappast en allmän term och ska inte förväxlas med "hiding-in-the-closet", som är en bi/homosexuell människa som inte har vågat komma ut med sin läggning.
Citera
2024-11-15, 16:41
Medlem
lundaelevs avatar
Det är ett fjantigt uttryck folk som är straight använder som egentligen hade velat vara homo men inte är det. Vanligt bland woke-folk.
Citera
2024-11-15, 17:06
Medlem
halaltarzans avatar
Men man måste väl prova om man så att säga kan spela på båda planhalvorna. Tänk bara om man kan det, vilka jävla utökandet av chanser att få göka det skulle innebära. Det är 2024 nu och alla män borde testa så de vet var de egentligen står.
Citera
2024-11-15, 17:14
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Det är ett fjantigt uttryck folk som är straight använder som egentligen hade velat vara homo men inte är det. Vanligt bland woke-folk.
Det var ett fjantigt svar av dig...

Bi-curious är ett uttryck som signalerar lite olika saker beroende på sammanhang. Pratar vi swingervärlden så är det ofta ett uttryck för att man är just det, nyfiken på bisexuella upplevelser. Det är lite vanligare bland tjejer än killar, men det signalerar nyfikenheten och att man inte är direkt emot sexuella upplevelser med det egna könet. Är man bi-curious är man sannolikt inte känslomässigt intresserad av det egna könet, men avvisar inte tanken på sex med någon av samma kön.

Vi träffar på detta rätt ofta när vi träffar andra par...
Citera
2024-11-15, 23:31
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det var ett fjantigt svar av dig...

Bi-curious är ett uttryck som signalerar lite olika saker beroende på sammanhang. Pratar vi swingervärlden så är det ofta ett uttryck för att man är just det, nyfiken på bisexuella upplevelser. Det är lite vanligare bland tjejer än killar, men det signalerar nyfikenheten och att man inte är direkt emot sexuella upplevelser med det egna könet. Är man bi-curious är man sannolikt inte känslomässigt intresserad av det egna könet, men avvisar inte tanken på sex med någon av samma kön.

Vi träffar på detta rätt ofta när vi träffar andra par...

Tycker jag inte det var.

Tänder man på män så är man bi/homo. Tänder man inte på män så är man straight i mitt fall.
Citera
2024-11-16, 11:15
Medlem
Onan-erarens avatar
Jag tror att det betyder att man är nyfiken å eventuellt vill testa på att experimentera med nån av samma kön, absolut inget fel med det så länge det inte sker under tvång å bägge är med på noterna.
Citera
2024-11-18, 11:38
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Tycker jag inte det var.

Tänder man på män så är man bi/homo. Tänder man inte på män så är man straight i mitt fall.
Du skrev att det används av de som är straight, men vill vara homo... Hur går det ihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in