Citat:
Ursprungligen postat av
Cruella de Vil
Oj, stroke vid 22 års ålder. Vad otäckt. Stroke kan påverka både tal och utseende/ansiktsmimik va? Hur påverkade den dig?
Jag trodde som du, att jag skulle bli forever alone. Jag är manodepressiv och har ätstörningsproblematik, och var sjukskriven i flera år och nu har jag arbetstränat ett år. Ekonomiskt är det tungt, det är ju inte som en vanlig lön man får. Stresskänslig, en hel del ångest mm. Vem vill vara ihop med en sådan?
Men det vände faktiskt. I vintras träffade jag min partner. Han ser mig för den jag är. "Vi har alla våra sidor" säger han. Och han dömer mig inte för mina psykiska problem.
Det finns fler sådana människor. Du, TS, låter som en väldigt vänlig person. Lugn och godhjärtad. Tänk inte så mycket på det, även om det är svårt att undvika. Jag själv tänkte på det ofta, och det drar lätt ner en mentalt.
Men i alla fall, en massa ord. Jag ville bara skriva lite ord som motivation, men jag vet inte riktigt hur inlägget blev. Håll modet uppe, du råkade ut för en stroke, men du är fortfarande du.
Jag insjuknade i bipolär sjukdom, men jag är fortfarande jag.
jag fick en väldigt liten sådan enligt läkarna men det räckte för att ställa till ett helvete. hade svåra talproblem under en veckas tid innan det sakta rättade till sig men jag har fortfarande svårt med vissa ord, när jag blir trött eller stressad kan jag sluddra lätt när jag pratar vilket jag oftast inte märker av längre. balansen är helt åt helvete, emellanåt kan jag snubbla eller tappa balansen av att bara stå upp, och det räcker med att någon bara petar till mig lite för att tappa balansen.
minnet är väldigt dåligt, det är väldigt sellektivt.. jag kan komma ihåg något irrelevant någon säger i flera dagar, andra saker kan jag ha glömt efter bara några minuter.
koncentrationsförmågan är näst intill obefintligt, tålamodet med. tål inte starts ljus, som det är mest hela tiden på sommaren så jag har jämt solglasögon på mig när jag går ut, om det inte är väldigt mulet. tål inte heller bullriga miljöer som krogen/puben/koserter/ större folksamlingar.. nästan så att biosalongen är lite för mycket men det kan gå om jag petar i mig lite piller innan.