Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-05, 00:29
  #1
Medlem
Något av de mest sökta orden (med en nypa salt såklart men många iaf) är "tjäna pengar" i olika varianter och böjningsformer. Min teori är att man kan tjäna rätt bra pengar på att få andra att tjäna pengar, dvs att man säljer färdiga system för affilite etc.

Om man söker på tjäna pengar/make money på google får man upp väldigt många träffar hur man reggar sig på adwords och blir affilite etc men oftast är det inte mycket mer än så. Jag tänker mig som sagt en webbsida där jag säljer kompletta system med design, kod och bra SEO. Användaren behöver bara fylla i sina affilite-uppgifter i någon form av "kontrollpanel" och ladda upp på en hosting för att ha en fullt fungerande affilite-sida.

Ideen kan kanske liknas med de som säljer färdiga webb templates (vilket det finns miljoner av) fast anpassade för att folk ska kunna tjäna pengar vilket jag inte har sett många av. Såklart riktar det sig till de som inte har så stora kunskaper om utveckling, programmering och design men vill tjäna pengar på internet.

Vad tror ni? Är det något att lägga tid på?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback