2013-07-06, 01:10
Medlem
Hej!

Har problem med att f rundade hrn p en tabell, funkar perfekt i Chrome och Internet Explorer, men i Firefox s fungerar det inte alls.

Koden finns hr:
http://jsfiddle.net/SUhsD/

Vore tacksam om ngon fena p CSS kunde lista ut vad som r felet?
Citera
2013-07-06, 11:37
Medlem
Snarkens avatar
Ett tips i allmnhet r att gra ngot "skrikigt" med element nr du undrar om ngot fungerar:

Kod:
.forum-table th:first-child {
  border: 2px solid red;
  -moz-border-radius: 10px 0 0 0;
  -webkit-border-radius: 10px 0 0 0;
  border-radius: 10px 0 0 0;
}

Dr ser du att det visst fungerar i Firefox, men till skillnad frn andra rundas bara th som regeln sger och inte tr, vilket egentligen r mer rtt i mina gon. Jag skulle skriva om de frsta reglerna s att de trffar celler (th, td) istllet fr rader, typ .evenOddColoursLight tr:not(.noEvenOddColoursLight) td. Jag skriver aldrig regler fr rader d de ofta r inkonsekventa webblsare emellan, som du mrkte hr.

PS: prefix fr border-radius behvs knappast lngre, -moz r fr FF 3.6 och -webkit fr Safari 4, iOS 3.2 och Android 2.1.
Citera
2013-07-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarken
Ett tips i allmnhet r att gra ngot "skrikigt" med element nr du undrar om ngot fungerar:

Kod:
.forum-table th:first-child {
  border: 2px solid red;
  -moz-border-radius: 10px 0 0 0;
  -webkit-border-radius: 10px 0 0 0;
  border-radius: 10px 0 0 0;
}

Dr ser du att det visst fungerar i Firefox, men till skillnad frn andra rundas bara th som regeln sger och inte tr, vilket egentligen r mer rtt i mina gon. Jag skulle skriva om de frsta reglerna s att de trffar celler (th, td) istllet fr rader, typ .evenOddColoursLight tr:not(.noEvenOddColoursLight) td. Jag skriver aldrig regler fr rader d de ofta r inkonsekventa webblsare emellan, som du mrkte hr.

PS: prefix fr border-radius behvs knappast lngre, -moz r fr FF 3.6 och -webkit fr Safari 4, iOS 3.2 och Android 2.1.

Tack, jag han lsa det innan du svarade p ungefr samma stt som du beskrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in