2013-07-12, 04:19
Medlem
TheBITs avatar
[quote=Patrik2108|44276338]Jag menade att man får ha förståelse för att vissa tycker att 4 partners vi 25 års ålder börjar vara på gränsen. Det finns de som inte går till sängs innan de hittar en partner de blir ihop med och sen håller den relationen ytterst länge. Sen finns det de som har samma ambition men som inte har turen med sina förälskelser och får på så sätt ett långa perioder utan sexpartners. Bägge dessa kommer kanske att tycka att 4 st olika sexpartners vid 25 års ålder är mycket. Man får köpa det.
En annan kanske har haft ett antal äkta förälskelser som inte hållit. De har egna erfarenheter som skapar försåelse för att det kan bli ett antal partners. I den sistnämnda gruppen tangerar vi dock det fenomenet att personen har dåligt omdöme och som därför plötsligt har skaffat sig påtaglig erfarenhet.
Jag är själv av den sort som kopplar ihop kärlek och sex. Jag är inget helgon för den skull men jag har märkt att i förhållande till många andra så är jag faktiskt det. Jag är nära bekant med en kille som skulle kunna betecknas manshora. Jag har sett tjejer som verkat vara seriösa och som särat på benen ganska fort för denne. Därför är jag skeptisk till dem som skaffat sig sexuell erfarenhet pga förälskelser som inte hållit. Man kan lugn säga att dessa har färgat min syn på kvinnor som haft många eller framförallt måttligt antal sexpartners. De har varit riktigt lättlurade nollor. Egentligen föredrar jag tjejer som legat av sig lite enbart för att de velat knulla lite än de som varit lättlurade och seriösa. Enfald och måttligt antal sexpartners går enligt min erfarenhet i viss mån hand i hand (när det gäller kvinnor).[/QUOTE

Fråga om det fetstilta bara; en brud blir alltså övertalad till att ligga och är en "lättlurad nolla" pga det, hon har alltså ingen egen sexuell vilja?
Citera
2013-07-12, 09:51
Medlem
Galvestonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Såg att jag hade blivit citerad, ursäktar mig att det har tagit sådan lång tid att svara. Dock att du klumpar ihop mig som en del utav en feminist PK mafia, så tar jag lite åt mig, jag är helt klart emot det och allt vad det innebär. Men, jag gissar på att du utgår från en dålig skriven text av mig, så jag ursäktar dig.

Vad jag menade är att ja, det finns en samband mellan en siffra och beteende/attityd. Men är det annorlunda med en siffra som 10 och 30? Blir det "värre" med större siffra eller är det samma beteende men mindre chanser för att ha "levt ut sina begär"? Sedan har vi människor som har en siffra men har ändrat om sin livsstil till det bättre. Ska man då fortfarande utgå från siffra-beteende och döma direkt? Sedan i andra människor försvar menade jag att det att folk kritiserar enbart denna beteende som oftast är förknippat med ordet 'lössläppt', att det egentligen kvittar för de flesta hur många man har legat med, så länga man uppvisar idag ett godkänt beteende och attityd. Imo, en oskuld kan fortfarande bete sig slampigt och en slampa bete sig som en oskuld, på pappret skulle ena vara bättre, men det är väl attityd/beteende som räknas in i slutet av dagen?

Och för att klargöra lite extra, ja jag är emot att man ligger runt överhuvudtaget.

Ska vi tala om teoretiska scenarion är förstås allt möjligt,men som jag skrev tidigare funkar det inte riktigt i praktiken. Visst kan man ändra attityd och stilla sig, men tjejerna är inte bara fortfarande påverkade av sina erfarenheter utan av den mentalitet som först lade grunden till beteendet. Eller hur?

Får be om ursäkt för att ha klumpat ihop dig med avskrädet.
Citera
2013-07-12, 12:03
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galvestonen
Ska vi tala om teoretiska scenarion är förstås allt möjligt,men som jag skrev tidigare funkar det inte riktigt i praktiken. Visst kan man ändra attityd och stilla sig, men tjejerna är inte bara fortfarande påverkade av sina erfarenheter utan av den mentalitet som först lade grunden till beteendet. Eller hur?

Får be om ursäkt för att ha klumpat ihop dig med avskrädet.

Såklart en människa kan ändra attityd och 'stilla sig'. Vi är alla påverkade utav vår förflutna, ja. Men erfarenhet och minnen är inte direkt kopplad till attityd och beteende. Bara för att vi betedde oss på ett sätt som femtonåriga, betyder det inte att man inte kan förändra sig som äldre. Människor kan alltid förändras, även drastiskt.
Citera
2013-07-12, 20:37
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT

Fråga om det fetstilta bara; en brud blir alltså övertalad till att ligga och är en "lättlurad nolla" pga det, hon har alltså ingen egen sexuell vilja?

Missade du att jag talade om kvinnorr som söker seriösa relationer? Jag har sett detta på nära håll i många år. Jag har diskuterat med denna manshora om alla hans affärer. Dessa brudar har gått in med hull och hår i relationen när de tyckt att denna mannen han var nog killen han. Så småningom har det tagit en skitände. Misstro, otrohet och patetiska tjejer som förnedrar sig själva och fortsätter förneka att de gått på en nit. Jag vet att de är nollor. Jag har haft noll respekt för hans erövringar. Jag känner även en del rejäla killar och deras tjejer respekterar jag. De har fått mig att tro på kvinnosläktet. Jag är således ingen kvinnohatare. Men jag har genom min bekanskapskrets sett väldigt olika typer av relationer och bildat mig en uppfattning om olika sorters kvinnor.
Citera
2025-01-09, 19:22
Medlem
Alltså, intressant med tanke på dagens diskurs att man kan hitta såhär pass gamla trådar med samma problem som idag, fast det blivit ännu värre.
Citera
2025-01-09, 20:20
Medlem
Vi har aldrig legat.
Citera
2025-01-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakamobrama
Alltså, intressant med tanke på dagens diskurs att man kan hitta såhär pass gamla trådar med samma problem som idag, fast det blivit ännu värre.

Därför att dom förmodligen lider av mindervärdeskomplex , blir spöade/ignorerade av kvinnor ute i det verkliga livet. Som förstår vilka äckel dom är. Kan skratta lite åt den bilden. Här kan man ventilera och spy ur sig den dagliga gallan. Om hur alla kvinnor är horor, feminister. Förbrukade vid 25 redan, hur 40 åriga kvinnor alla, har svårt att få barn och noll chans på marknaden.

Det intressanta är att kvinnor inte ens pratar hälften så mycket om män. Och inte alls lika nedlåtande. Det är dessa män som kommer fortsätta runka tills dom dör . Förmodligen aldrig rört en kvinna. Trots att dom framställer sig själva som rena Don Juanen. Med "obegränsad tillgång till fitta" när dom själva vill såklart LOL. Dom flesta genomskådar detta.
Tror inte många är speciellt gamla heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in