Jag har fått i uppgift att göra ett veckoschema som ska visas upp i webbläsaren, men problemet är att jag inte alls har hållit på så mycket med webbutveckling.
Jag kan HTML, och en hel del CSS, och har de senaste dagarna suttit och lärt mig jQuery och lite Javascript på sidor som CodeAcademy. Har även läst en hel del Java, så jag är inte helt ovan med kodande.
Man ska kunna fylla i namn, och sen tider för arbete per dag (mån-sön). Måste även göra en koll så att det inte blir för mycket jobb per dag och per vecka. Det vore även bra att kunna ha tiderna som rutor som man kan dra runt mellan dagarna och även ändra tid på (behöver inte vara så att man drar i rutan för att ändra tiden). Har suttit och kollat på färdiga scheman på internet, men det känns som att det är smidigare att göra ett helt nytt än att sätta sig in i ett avancerat färdigt schema.
Det jag vill ha tips på är antingen färdiga scheman som är bra och passar hyfsat till det jag ska göra, eller tips på bra funktionalitet i Javascript/jQuery (eller annat språk om detta är lättare). Alla möjliga tips uppskattas helt enkelt, för jag börjar känna att jag tagit mig vatten över huvudet här.
Obs: Schemat behöver ej spara till en databas eller så, utan ska bara kunna skrivas ut.