Citat:
Ursprungligen postat av
Bluetit
Hej!
Det r shr, jag lskar att dansa och r ute och dansar mycket med mina vnner. Nu menar jag inte dansa p krogen utan bugg.
Jag vet inte riktigt vad jag ska gra fr att han ska sluta vara svartsjuk, jag smsar och ringer honom nr jag r ute fr att han ska knna sig lugnare. Pratar med honom om det etc. S det jag undrar r om ngon hr ute kanske har ngon annan bra id?
Sjlv har jag lite svrt att frst mig p svartsjuka. Om vi r ute p krogen och det t.ex. kommer en brud som raggar p min kille knner jag mer "haha, du kan ju frska men han r min.".
Att du inte frstr dig p svartsjuka r fr att det p riktigt r som det lter - en sjukdom. Var tacksam ver att du r frisk och fundera p om du vill leva med de begrnsningar sjukdomen innebr. Om du vljer det, var vaksam p andra tecken som hotar din frihet. Till exempel om din partner talat illa om ngon i din nrhet vilket kan f dig att mentalt distansera dig frn dem. Att det gller just dans i ditt fall gr det lite svrare att se svartsjukan fr hur sjuk den r.
P din frga om vad du kan gra fr att minska svartsjukan svarar jag att du inte kan gra ngonting t den mer n att lra sig leva med den. Att hlla p och ringa som du beskriver upprtthller bara din partners behov av kontroll s sluta med det, frklara bara lget och se vad som hnder.