Citat:
Ursprungligen postat av
PaterNoster777
Det är åklagaren som har bevisbördan, inte den här polisen.
Hon behöver bara att hon tyckte att något i GM:s klädsel såg "bylltigt" ut, och att hon blev rädd då hon tänkte på den där självmordsbombaren som smällde av i Stockholms city för något år sedan.
Åklagaren skulle inte ha några problem att övertyga domstolen om att användande av skjutvapen på grund av fyllesnack är omotiverat. Då blir det upp till försvaret att lägga fram vilka skäl som gjorde att hon upplevde ett påtagligt hot mot sitt liv.
Citat:
Det är väl bara att invänta de rättsvårdande instansernas bedömning, och se vem som får rätt.
Min bedömning är att hon inte kommer att bli fälld till ansvar för något brott, och jag skulle bli synnerligen förvånad om åtal ens skulle väckas.
Jag vet inte om du är knäpp eller bara förvirrad. Polisen i det aktuella fallet sköt inte mannen. Det var det scenariot vi diskuterade nu. Jag håller det inte som otroligt att hon blir friad i fallet som skedde, även om jag fasthåller att det var ett felaktigt agerande.
Citat:
Du menar således att du har carte blanche för att göra vad fan som helst?
Jag menar tvärtom. Jag menar att man inte kan döda någon för att denna någon uttrycker vaga och verklighetsfrånvända hot. Ska du övertyga en domstol att polismannen upplevde fyllot som en bombman måste du nog först övertyga domstolen om att polismannen lider av snedvriden verklighetsuppfattning.
Citat:
Du behöver inte bli ledsen, din lilla mamma är säkert en självständig yrkeskvinna, och det handlar säkert inte om några större summor, men varför skall inte du göra rätt för dig?
Det är väl därför hon vill göra ett avdrag på din veckopeng som motsvarar det som andra kunder är beredda att betala för henne.
Jag vet inte vad detta har med saken att göra. Att du är en tonåring, vilket jag skrivit tidigare, kan det med bakgrund av det du skrivit knappast vara något tvivel om. Att jag knullar min mamma gratis, vilket visserligen stämmer, har inte med saken att göra. Bara för att jag analknullar min mor gör inte dina vilsna tonårstankar mer korrekta.