2013-07-12, 18:30
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Tror jag aldrig har blivit så här illa berörd av ett videoklipp. Ni som har varit med förr, är detta beteende representativt för kvinnliga poliser?

Vilken jävla horsnut.

Hatar uppenbarligen vita män precis som alla andra feministsvin.
Hon tog bara tillfället i akt
Citera
2013-07-12, 18:32
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigStrumpa
Jag blir så jävla förbannad på detta. Aftonbladet och dn gnäller på polisen.

Om du har slagit sönder en glasruta, står och skriker att du ska spränga gatan och vägrar att lagga dig ner när polisen säger det så är det självklart att polisen ska få till våld.

Sverige, landet dar inte polisen får göra ett skit utan att det blir årets mediacirkus.

Fast om hon tagit sig en 10-15sekunder och kollat upp vad som hände fram tills att klippet gjordes så hade hon fått veta ganska tydlig att det är var en rädd människa hon hade att göra med.

Han hade ju blivit jagad av 2-3 personer som gjorde att han gått upp till en portingång och slagit sönder rutan för att ta sig in och skydda/gömma sig. (enligt vittne)

Dessutom var han rejält full, hur jävla sinnessjuk måste inte hon vara för att ta det han säger på fullaste allvar, han sluddrade ju utav bara helvete. Är hon så oinsatt i alkoholens effekter som utbildad konstapel?
Anser du hon agerat rätt så måste du ju även tro att polisutbildningen görs över en helg o sen får man komma ut på gatan med polishund och batong och agera maktmissbrukare... det är inte riktigt så det går till, ditt jävla ägg.
Citera
2013-07-12, 18:32
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worse-than-Useless
Oerhört rimligt. Berusad man som måhända uppför sig smått provocerande (i betydelsen störande, inte hotfull) får en uppmaning om att lägga sig ner. Innan ens rimlig responstid getts, så blir han överöst av tvåhandsfattade batongslag, och får hunden bussad på sig.

Även om vi utgår ifrån att mannen gjort sig skyldig till misshandel i ett slagsmål tidigare, så är ju polisens reaktion våldsamt mycket värre. Men i din skeva världsbild som du säkerligen fantiserat ihop under någon av de gånger du enligt egen utsago gjord dig skyldig till narkotikabrott, så hade det väl varit bättre att helt enkelt skjuta mannen på plats? Hårt mot hårt, liksom?

du kanske gillar terrorism och att man ska spränga gator i Stockholm lilla vännen,min skeva världsbild,menar då du den att brottslingar inte daltas med tyckas synd om och man ska skylla allt på offren,det är snarare din i sverige skeva världsbild lilla gubben ,dom flesta delar inte den åsikten
Citera
2013-07-12, 18:34
Medlem
Rubberstamps avatar
Verkar som polisen var orolig för att hade något på G i och med att han hotade med att spränga gatan.
Citera
2013-07-12, 18:35
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Fast om hon tagit sig en 10-15sekunder och kollat upp vad som hände fram tills att klippet gjordes så hade hon fått veta ganska tydlig att det är var en rädd människa hon hade att göra med.

Han hade ju blivit jagad av 2-3 personer som gjorde att han gått upp till en portingång och slagit sönder rutan för att ta sig in och skydda/gömma sig. (enligt vittne)

Dessutom var han rejält full, hur jävla sinnessjuk måste inte hon vara för att ta det han säger på fullaste allvar, han sluddrade ju utav bara helvete. Är hon så oinsatt i alkoholens effekter som utbildad konstapel?
Anser du hon agerat rätt så måste du ju även tro att polisutbildningen görs över en helg o sen får man komma ut på gatan med polishund och batong och agera maktmissbrukare... det är inte riktigt så det går till, ditt jävla ägg.
Det verkar ju inte bättre utifrån klippet dock.
Citera
Medlem
Julbordsspecials avatar
Suck.. ännu en polis som bara hypar hela "ACAB"-hysterin som är igång nu. Fy helvete vad tragiskt.
Citera
Medlem
Amex88s avatar
Känns som rätt solklart fall av övervåld från polisen, man hör det direkt i hennes röst när hon börjar skrika som fan.. Känns riktigt ruttet och oprofessionellt.
Citera
2013-07-12, 18:36
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
du kanske gillar terrorism och att man ska spränga gator i Stockholm lilla vännen,min skeva världsbild,menar då du den att brottslingar inte daltas med tyckas synd om och man ska skylla allt på offren,det är snarare din i sverige skeva världsbild lilla gubben ,dom flesta delar inte den åsikten

Jag är säker på att när du står i kön utanför någon pub/bar och något norrlandsfyllo säger att han ska spränga gatan, ja, då springer du därifrån fort som fan?!

Eller, har du kanske de fem hjärnceller som krävs för att förstå att det inte ligger något verkligt hot bakom de orden?

Jag gissar på alternativ två.
Citera
2013-07-12, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Som polis ska man kunna hantera fulla personer på ett professionellt sätt. Att gå från att säga lägg dig ner till att släppa lös hunden på tre sekunder, och sedan inte förstå varför en full person som försöker värja sig från en hund inte lägger sig ner är så långt ifrån vad jag förväntar mig av polisen så det är galet.

Det börjar gå så långt att jag snart kommer lita mer på poliser från gamla öststater än på den svenska polisen. Svensk polis måste verkligen vara bland de minst professionella i hela västvärlden.

1. På tiden när fylleri och gatuslagsmål var väldigt frekventa i Stockholm (på tiden då polismän hade sablar) så inrättades en särskild organisation för att hantera fyllon, bråkmakare och annars störiga individer (prostituerade tex.). Denna organisation bestod av halta, lytta, döva och synskadade gamla gubbar och kärringar som skötte hanteringen av dylika individer för att dryga ut sina pensionskassor samtidigt som de utförde andra tjänster som tex. portväkterier mm.
Givetvis är det pinsamt att se polisen så otroligt misslyckas med uppgifter som egentligen inte kräver någon utbildning alls för att utföras. Är det som så att vår PHS på något vis helt enkelt felutbildar sina studenter?

2. Jag tror nästan att Scotland Yard borde överta ansvaret för att utbilda svenska poliser.
Citera
2013-07-12, 18:38
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Han var full din dumme fan.

Som polis ska man kunna hantera fulla personer på ett professionellt sätt. Att gå från att säga lägg dig ner till att släppa lös hunden på tre sekunder, och sedan inte förstå varför en full person som försöker värja sig från en hund inte lägger sig ner är så långt ifrån vad jag förväntar mig av polisen så det är galet.

Det börjar gå så långt att jag snart kommer lita mer på poliser från gamla öststater än på den svenska polisen. Svensk polis måste verkligen vara bland de minst professionella i hela västvärlden.

Och jag är inte den som nekar polisen våldsanvändning i vanliga fall. När någon är ett reellt hot så ska polisen få använda den mängd våld som krävs för att avvärja hotet. Men här hade vi istället en aggressiv polis som misshandlade en icke hotfull medborgare. Hon förtjänar fängelse så vitt jag ser det.

Det finns ingen anledning att brusa upp. Hade jag varit snut hade jag skjutit honom efter en sekund. Men nu är jag inte polis, jag har ingen utbildning och jag är mer kriminell än laglydig, och hade jag varit där hade jag slagit honom bara för att han hade ett svettigt linne på sig.

Har du inte insett att snuten, speciellt i storstäderna, är krogvakter med hybris förrän nu är det fan du som är dum i huvudet. Visst, skjut snuten, jag kunde inte bry mig mindre. Men skjut norrlänningen på samma gång för att han var så jävla jobbig.
Citera
Medlem
Smegmas avatar
Vilken jävla snutfitta! Jag hör till dom som anser at polisen i vissa fall är aningen mesiga och borde ta i mer med hårdhandskarna.

Men detta är ju övervåld så att det skriker om det. Snutfittan släpper hunden och matar slag gång efter annan på den berusade personen - som i sig är ett offer som sökt hjälp genom att krossa en ruta.

Om inte denna situationen blivit filmad så hade jag ALDRIG trott på det. ALDRIG!

Detta ärende hoppas jag följs upp av flitiga Flashbackare för Snutfittan ska bort ifrån gatan.

Citera
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
Och du tror på allt vad fyllskallar häver ur sig när de kommer från krogen?
Du är nog ganska ensam om att beakta fyllesnack som något seriöst.
Tom åklagarna finner hennes uppträdande anmärkningsvärt och inleder en förundersökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in