Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-13, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Du är väldigt stöddig med din påstådda intelligens, med tanke på att en tingsrätt fälde polisen, och att åklagaren överväger att överklaga till Högsta Domstolen.

Du menar att man påstår sig vara överväldigande intelligent för att man påtalar att man har förmågan att läsa innantill i FUP

Säger ju iofs en del vad man har för perspektiv på saker och ting

Ja , en TINGSRÄTT, du vet en sådan där det finns en massa sk " nämndemän" som inte har ett skit juridisk kunskap men ändå skall ha rätt att vara med och avgöra rätt och fel ur just ett juridiskt perspektiv. Många av dessa har väl ungefär den IQ kvot man kan skåda hos många rättshaverister här tex, kanske inte så konstigt det blir som det blir

Finns fö nämndemän i hovrätten, men dessa har inte i närheten av lika stor bestämmanderätt

Det är av en anledning tingsrätten kallas " tingslottot", det är av en anledning som tingsrättens domar är mycket oenhetliga i sina domar i jämförelse med hovrätternas.

..Oj..åklagaren överväger...låter som någon har stor anledning att darra av skräck här ...eller kanske inte
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2014-11-13 kl. 20:13.
Citera
2014-11-14, 18:17
Medlem
CarolSeavers avatar
Kunde hon istället ha fällts för tjänstefel i HR, men friades även på den punkten? Har för mig att det var ett alternativ -- förmodligen med lägre beviskrav -- som stod till buds i TR i alla fall.
Citera
2014-11-14, 19:10
Bannlyst
Ursprungligen postat av Shubnigurath.666
Kvinnan säger i FUP att hon försökte samtala med mannen, det gick inte. Han skulle gripas man dummade sig= polisen har rätt att använda våld..

Citat:
Nu får du nog allt ta och använda rättstavningsprogram här mitt lilla favoritmongo där

Ja han var hotfull, labil och våldsam. Det anses man av normalbegåvade människor faktiskt vara när man oprovocerat slår andraVÄLDIGT mycket Vi andra har dock förmågan att tänka

Det står uppenbarligen inte så i fup eftersom du inte kan visa var.
Varför skulle jag behöva rättstavningsprogram? Vem är ditt favoritmongo nr.2 .. Din fru

Hotfull, labil och våldsam stämmer väldigt bra in på din mongovän "Kattis".

39-9130: Men vad bra.LKC: precis.39-9130: Men så…LKC: Men han har gjort sig fullfjärdad för ett (ohörbart) i alla fall.39-9130: Ja han fick säkert femton batongslag och ett bett i pungen.LKC: Jajamänsan.

Din förmåga att tänka blir inte bättre av att du slår dig i dumhuvudet ditt hela tiden - sluta med det!
Senast redigerad av Launam 2014-11-14 kl. 19:16.
Citera
2014-11-14, 19:33
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Launam
LKC: Men han har gjort sig fullfjärdad för ett (ohörbart) i alla fall.39-9130: Ja han fick säkert femton batongslag och ett bett i pungen.LKC: Jajamänsan.

Tyckte den här passagen var skum redan första gången jag läste den. Ungefär som att man på LKC "hejar på", typ. Men det är svårt att tolka eftersom transkriberingen är så dålig. Hur ser ni andra på det?

(Att "Kattis" gått fullständigt överstyr förstår förstås typ alla utom H. P. Lovecraft-signaturen ovan. Hen verkar möjligen också uppskatta hårdrock -- avataren får mig att associera till hårdrockbandet Venom --, och därmed kvala in som en själsfrände till hr Sp**k.)
Senast redigerad av CarolSeaver 2014-11-14 kl. 19:52.
Citera
2014-11-14, 19:44
Medlem
CarolSeavers avatar
Den här korruptio verkar ju inte lite skum, men han har onekligen gjort det bästa grävjobbet rörande denna höggradigt "kapabla" poliskvinna:
Citat:
http://corruptiosweden.blogspot.se/2...26-atalas.html

(Här fokuserar på ändalykten:
Citat:
http://3.bp.blogspot.com/-jajbu22BDT...nd_polisen.jpg
Undrar om hon har stringtrosor? Är hon måhända lika "på hugget" i sängen? )

I övrigt ska inte förglömmas att "Kattis" (m.fl.?) gjorde en motanmälan, rörande "våldsamt motstånd" och "skadegörelse av hund" (Ayla). Detta lades sedermera ned, p.g.a. filmen. Borde hon inte också kunna ställas till svars för falsk angivelse?
Senast redigerad av CarolSeaver 2014-11-14 kl. 20:01.
Citera
2014-11-24, 18:50
Bannlyst
Citat:
Kvinnan säger i FUP att hon försökte samtala med mannen, det gick inte. Han skulle gripas man dummade sig= polisen har rätt att använda våld..

Det står uppenbarligen inte så i fup eftersom du inte kan visa var.
Varför skulle jag behöva rättstavningsprogram? Vem är ditt favoritmongo nr.2 .. Din fru

Hotfull, labil och våldsam stämmer väldigt bra in på din mongovän "Kattis".

39-9130: Men vad bra.LKC: precis.39-9130: Men så…LKC: Men han har gjort sig fullfjärdad för ett (ohörbart) i alla fall.39-9130: Ja han fick säkert femton batongslag och ett bett i pungen.LKC: Jajamänsan.

Din förmåga att tänka blir inte bättre av att du slår dig i dumhuvudet ditt hela tiden - sluta med det!

Du har förmodligen inte förmågan att läsa innantill pajaspelle

Både vittnen och poliskvinnan själv har beskrivit hans beteende som sådant. Men du kanske anser att det är helt normalt att slå sönder saker, att slå folk på käften oprovocerat, att gå omkring blodig och slå på bilar och hålla på att hota.

Hur dum i huvudet är man förresten när man inte fattar att en konversation på radion via poliskvinnan och LKC är vad som händer INNAN och EFTER det hotfulla. Tror du man pratar i radio när man måste försvara sig tex
Citera
2014-11-24, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Tyckte den här passagen var skum redan första gången jag läste den. Ungefär som att man på LKC "hejar på", typ. Men det är svårt att tolka eftersom transkriberingen är så dålig. Hur ser ni andra på det?

(Att "Kattis" gått fullständigt överstyr förstår förstås typ alla utom H. P. Lovecraft-signaturen ovan. Hen verkar möjligen också uppskatta hårdrock -- avataren får mig att associera till hårdrockbandet Venom --, och därmed kvala in som en själsfrände till hr Sp**k.)

Ja vad kan man säga? LKC är ju naturligtvis på plats, samt ser och hör allt som händer

Du verkar helt ha missuppfattat varför poliser har radio, varför det finns ett LKC och vilken funktion det fyller

Nja nu ansåg inte heller sakligheten att hon går överstyr men du och dom andra rättshaveristerna grinar ju såklart i kör

Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Den här korruptio verkar ju inte lite skum, men han har onekligen gjort det bästa grävjobbet rörande denna höggradigt "kapabla" poliskvinna:

(Här fokuserar på ändalykten:
Undrar om hon har stringtrosor? Är hon måhända lika "på hugget" i sängen? )

Den där bloggen drivs av en sinnessjuk rättshaverist och ett fegt kräk. Ingen journalistik. Bara en fullkomlig dåre som gång på gång visar vilka tragiska följder psykvårdsreformen på 80 talet faktiskt fick

Han är en dåre. Folk som läser han skit och tar det på allvar är förmodligen också sinnesrubbade

Citat:
I övrigt ska inte förglömmas att "Kattis" (m.fl.?) gjorde en motanmälan, rörande "våldsamt motstånd" och "skadegörelse av hund" (Ayla). Detta lades sedermera ned, p.g.a. filmen. Borde hon inte också kunna ställas till svars för falsk angivelse?

Nu gör vi såhär. Jag snor din cykel när ingen ser och inga vittnen finns. Du anmäler den stulen men jag kan inte knytas till brottet pga att där ingen bevisning finns.

Borde du inte kunna ställas till svars för " falsk angivelse"
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2014-11-24 kl. 19:03.
Citera
2014-11-24, 19:37
Bannlyst
Citat:
Du har förmodligen inte förmågan att läsa innantill pajaspelle
Borde du inte kunna ställas till svars för " falsk angivelse"[/quote]

Jo jag har läst innantill o finner inte belägg för det du påstår:
Som sagt var .. du påstår att "Kattis" sagt i fup, att hon först försökt tala med honom lugnt o att det inte gick. Var står det i fup .. ingenstans?!

Tar man som "Kattis" tillbaka en anmälan så undrar man ju varför. Om Spiiken nu gjorde våldsamt motstånd och skadade hunden finns väl en anledning varför anmälan om detta "försvann".

Citerat från frisprakig i tråden; - Polisen använder övervåld på autistisk kille:

"frisprakig
Medlem
Reg: Jun 2011
Shubnigurath.666, du är ju för rolig! Den satanisitiske polispussaren strikes again!

Du skriver i varenda tråd som handlar om polisen och de har gjort rätt varenda gång. År in och år ut. Har du inget jobb att gå till? Det där måste ju ta upp en deltidstjänst i vart fall eller är det här dit jobb?"
Senast redigerad av Launam 2014-11-24 kl. 19:57.
Citera
2014-11-24, 21:18
Bannlyst
Citat:
Jo jag har läst innantill o finner inte belägg för det du påstår:
Som sagt var .. du påstår att "Kattis" sagt i fup, att hon först försökt tala med honom lugnt o att det inte gick. Var står det i fup .. ingenstans?

Antingen är du ett troll eller totalt efterbliven

Förhör med poliskvinnan.

Citat:
Och då ser jag att ambulansen står där också, så då går jag fram till den här killen, hunden är
tyst vid min sida, så lägger jag handen på hans arm och säger du ambulansen är här för att
titta på, på dina skador, för att han ju helt blodig hela han. Och då vänder han sig om och
tittar lite mot ambulansen och så sliter han bort och sa han rör mig inte, nu ska jag visa dig, ta
inte på mig, då ska jag visa dig, jag har sprängmedel

Du tycker det där verkar som en person som är resonlig och går att prata med? Vart har du lärt dig vett och etikett? På säters isoleringsavdelning

Vidare har vi vittnesförhör sid 110

Citat:
Niclas jobbar i krogbranschen och har gått ett flertal utbildningar gällande narkotika och
kunde konstatera att mannen antigen var påverkad av kokain eller amfetamin.
Mannen frågade efter cigaretter. Mannen var mycket hotfull och utåt agerande mot alla.
Mannen bad sedan Per-Ola att ta ett par steg bakåt. Sedan slog mannen till Niclas med ett
slag som träffade i ansiktet. Slaget var hårt och dagen efter hade Niclas en blåtira och ont i
käken.
Mannen vände sig seda

Ett till vittne uppger...

Citat:
Mannen ber om en cigarett och Ola svarar att han bara har en cigaretter. Mannen vill då ha
denna cigarett och Ola säger att det får han inte.
Sedan säger mannen till Ola " kan du backa tre steg". Ola svara okej och backar tre steg.
Mannen vänder sig då om och slår till Niclas och Emma. Sedan springer han från platsen. De
följer efter och mannen springer in på Brunnsgatan. Vid en port på Brunnsgatan börjar
mannen slå in ett fönster. Ola med vänner ringer då polisen. Det är även en granne på fjärde
våningen som tittar ut genom ett fönster. Även denna person ringer polisen. De försöker
sedan att lugna ner mannen som är väldigt snurrig och påverkad. Ola säger att han kan ha fått
någon psykos. Mannen talar helt osammanhängande, han springer ut ur porten och upp för
backen på Brunnsgatan mot Regeringsgatan.
Ola springer då ner till Norrlandsgatan för att invänta ambulans/polis. Ola står där nere några

Tredje vittnet...

Citat:
Killen går sedan fram till Ola och säger något om cigaretter. Kort därefter får Niclas ett slag i
ansiktet av killen. Emma träffas också av ett slag som inte är speciellt hårt.
Killen vänder sig sedan om och springer iväg. Niclas och Ola följer efter killen. Emma tar
Niclas cykel och cyklar efter dem. De hamnar sedan på Brunnsgatan. När Emma kommer
fram så ser hon mycket blod utanför en port på trottoaren/gatan.

Vittne nr 4

Citat:
Personen som är i trappan kommer ut. Det är en kille, han skriker och springer snabbt ur
porten. Han verkar rabiat och drar av sig en blå skjorta som han slänger på gatan. Han går
Brunnsgatan upp mot Regeringsgatan. Brunnsgatan är enkelriktad och på höger sida står det
parkerade bilar. Killen går bärsärk på bilarna. Han slår och sparkar. Robert tycker killen ej
verkar känna av smärta. Han pratar med Norrländsk dialekt och verkar påverkad av alkohol
eller något annat. Robert ser att killen blöder från höger hand/arm. Killen slår både med
armbåge/hand mot bilarna.
Ca tio meter efter killen kommer de tre personerna som varit utanför porten Brunnsgatan 4.

Jag behöver inte ens fortsätta. Den som menar att detta inte är beskrivningen av en hotfull person bör nog överväga ett omfattande medicineringsprogram

Citat:
Tar man som "Kattis" tillbaka en anmälan så undrar man ju varför. Om Spiiken nu gjorde våldsamt motstånd och skadade hunden finns väl en anledning varför anmälan om detta "försvann".

Kattis har inte tagit tillbaka anmälan, den möjligheten finns inte. Han dömdes inte för brottet pga att " brott ej gick att styrka"...eller något ditåt...idiot

Citat:
Citerat från frisprakig i tråden; - Polisen använder övervåld på autistisk kille:

"frisprakig
Medlem
Reg: Jun 2011
Shubnigurath.666, du är ju för rolig! Den satanisitiske polispussaren strikes again!

Du skriver i varenda tråd som handlar om polisen och de har gjort rätt varenda gång. År in och år ut. Har du inget jobb att gå till? Det där måste ju ta upp en deltidstjänst i vart fall eller är det här dit jobb?"

Oj, tunga vetenskapliga och juridiskt vedertagna källor vi kommer med här. Korspostning från en annan tråd, ett inlägg skrivet av en annan rättshaverist
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2014-11-24 kl. 21:25.
Citera
2014-11-24, 23:01
Bannlyst
Citat:
Han dömdes inte för brottet pga att " brott ej gick att styrka"...eller något ditåt...idiot:whoco5

Han hade inte gjort något av det hon påstod eller hur, det förelåg ingen skadegörelse mot hund eller något våldsamt motstånd.

Du påstår att det står i fup att hon försökte tala med honom innan, men att det inte gick.

Min fortfarande obesvarade fråga är, var det finns belägg för detta i fup.

Din överdrivet aggressiva inlägg förklarar din tragiska våldsbejakelse.
Senast redigerad av Launam 2014-11-24 kl. 23:11.
Citera
2014-11-25, 10:35
Bannlyst
Citat:
Han hade inte gjort något av det hon påstod eller hur, det förelåg ingen skadegörelse mot hund eller något våldsamt motstånd.

Nämen vad fint att du anser det, då är det klarlagt att hon är oskyldig till brott också. Det borde det ju vara i dina ögon då just det hon var misstänkt för utretts betydligt grundligare och där både tings och hovrätt sagt sitt

Mupp

Eller så kan man ju återigen läsa FUP och se att det finns DOKUMENTERADE skador på hunden, som poliskvinnan uppfattar det har orsakats av fyllot. Att detta sedan inte går att styrka är en annan sak.

Våldsamt motstånd kan han ha blivit anmäld för, men du vet för att skriva en anmälan krävs det i princip ingenting. Återigen skall brottet styrkas och kan man inte göra det så läggs ärendet NED.

Varför tror du så pass många ärenden blir nedlagda på så pass tidiga stadium

Citat:
Du påstår att det står i fup att hon försökte tala med honom innan, men att det inte gick.

Min fortfarande obesvarade fråga är, var det finns belägg för detta i fup.

Citat:
Och då ser jag att ambulansen står där också, så då går jag fram till den här killen, hunden är
tyst vid min sida, så lägger jag handen på hans arm och säger du ambulansen är här för att
titta på, på dina skador, för att han ju helt blodig hela han.

..eller du kanske även anser att detta är misshandel? Du kanske anser att en som hotar pga sådant tilltal är resonabel, lugn och sansad?Skulle inte förvåna mig iofs. Din syn på verkligheten verkar ju vara en sådan man kan se hos folk som lider av div paranoida, schizofrena vanföreställningar

Frågan från min sida har ju indirekt besvarats men iaf. Är du helt jävla dum i huvudet?

Citat:
Din överdrivet aggressiva inlägg förklarar din tragiska våldsbejakelse.

Ja och du gör uppenbarligen ditt bästa för att göra dig så dum som möjligt för att på så sätt tjata till dig sista ordet i en diskussion. Känt tillvägagångssätt hos sådana som dig

Seså, gå och ta dina mediciner nu
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2014-11-25 kl. 10:38.
Citera
2024-05-14, 08:29
Medlem
Någon som har FUP och dom i det här målet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in