Citat:
Ursprungligen postat av
Launam
Jo jag har läst innantill o finner inte belägg för det du påstår:
Som sagt var .. du påstår att "Kattis" sagt i fup, att hon först försökt tala med honom lugnt o att det inte gick. Var står det i fup .. ingenstans?
Antingen är du ett troll eller totalt efterbliven
Förhör med poliskvinnan.
Citat:
Och då ser jag att ambulansen står där också, så då går jag fram till den här killen, hunden är
tyst vid min sida, så lägger jag handen på hans arm och säger du ambulansen är här för att
titta på, på dina skador, för att han ju helt blodig hela han. Och då vänder han sig om och
tittar lite mot ambulansen och så sliter han bort och sa han rör mig inte, nu ska jag visa dig, ta
inte på mig, då ska jag visa dig, jag har sprängmedel
Du tycker det där verkar som en person som är resonlig och går att prata med? Vart har du lärt dig vett och etikett? På säters isoleringsavdelning
Vidare har vi vittnesförhör sid 110
Citat:
Niclas jobbar i krogbranschen och har gått ett flertal utbildningar gällande narkotika och
kunde konstatera att mannen antigen var påverkad av kokain eller amfetamin.
Mannen frågade efter cigaretter. Mannen var mycket hotfull och utåt agerande mot alla.
Mannen bad sedan Per-Ola att ta ett par steg bakåt. Sedan slog mannen till Niclas med ett
slag som träffade i ansiktet. Slaget var hårt och dagen efter hade Niclas en blåtira och ont i
käken.
Mannen vände sig seda
Ett till vittne uppger...
Citat:
Mannen ber om en cigarett och Ola svarar att han bara har en cigaretter. Mannen vill då ha
denna cigarett och Ola säger att det får han inte.
Sedan säger mannen till Ola " kan du backa tre steg". Ola svara okej och backar tre steg.
Mannen vänder sig då om och slår till Niclas och Emma. Sedan springer han från platsen. De
följer efter och mannen springer in på Brunnsgatan. Vid en port på Brunnsgatan börjar
mannen slå in ett fönster. Ola med vänner ringer då polisen. Det är även en granne på fjärde
våningen som tittar ut genom ett fönster. Även denna person ringer polisen. De försöker
sedan att lugna ner mannen som är väldigt snurrig och påverkad. Ola säger att han kan ha fått
någon psykos. Mannen talar helt osammanhängande, han springer ut ur porten och upp för
backen på Brunnsgatan mot Regeringsgatan.
Ola springer då ner till Norrlandsgatan för att invänta ambulans/polis. Ola står där nere några
Tredje vittnet...
Citat:
Killen går sedan fram till Ola och säger något om cigaretter. Kort därefter får Niclas ett slag i
ansiktet av killen. Emma träffas också av ett slag som inte är speciellt hårt.
Killen vänder sig sedan om och springer iväg. Niclas och Ola följer efter killen. Emma tar
Niclas cykel och cyklar efter dem. De hamnar sedan på Brunnsgatan. När Emma kommer
fram så ser hon mycket blod utanför en port på trottoaren/gatan.
Vittne nr 4
Citat:
Personen som är i trappan kommer ut. Det är en kille, han skriker och springer snabbt ur
porten. Han verkar rabiat och drar av sig en blå skjorta som han slänger på gatan. Han går
Brunnsgatan upp mot Regeringsgatan. Brunnsgatan är enkelriktad och på höger sida står det
parkerade bilar. Killen går bärsärk på bilarna. Han slår och sparkar. Robert tycker killen ej
verkar känna av smärta. Han pratar med Norrländsk dialekt och verkar påverkad av alkohol
eller något annat. Robert ser att killen blöder från höger hand/arm. Killen slår både med
armbåge/hand mot bilarna.
Ca tio meter efter killen kommer de tre personerna som varit utanför porten Brunnsgatan 4.
Jag behöver inte ens fortsätta. Den som menar att detta inte är beskrivningen av en hotfull person bör nog överväga ett omfattande medicineringsprogram
Citat:
Tar man som "Kattis" tillbaka en anmälan så undrar man ju varför. Om Spiiken nu gjorde våldsamt motstånd och skadade hunden finns väl en anledning varför anmälan om detta "försvann".
Kattis har inte tagit tillbaka anmälan, den möjligheten finns inte. Han dömdes inte för brottet pga att " brott ej gick att styrka"...eller något ditåt...idiot
Citat:
Citerat från frisprakig i tråden; - Polisen använder övervåld på autistisk kille:
"frisprakig
Medlem
Reg: Jun 2011
Shubnigurath.666, du är ju för rolig! Den satanisitiske polispussaren strikes again!
Du skriver i varenda tråd som handlar om polisen och de har gjort rätt varenda gång. År in och år ut. Har du inget jobb att gå till? Det där måste ju ta upp en deltidstjänst i vart fall eller är det här dit jobb?"
Oj, tunga vetenskapliga och juridiskt vedertagna källor vi kommer med här. Korspostning från en annan tråd, ett inlägg skrivet av en annan rättshaverist