Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-13, 02:59
Medlem
Shit, vad hände? Han står där full som ett as. Vad ska han spränga med? Hon måste ur tjänst på livstid för det där, haha. I Afghanistan kanske man skulle kunna förstå hennes rädsla för livet som hon visar upp, men i Sverige? Hon slåss för sitt liv med båda händerna om batongen samtidigt som hunden försöker bita tag (biter tag) i fyllot.

Ganska komisk filmsekvens. "Är du sugen på att testa?" haha.
Citera
2013-07-13, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paarthurnax
"Många kvinnor blir lättare rädda". Vad grundar du det på? Kollat skräckfilm med kompisarna, och tjejerna skrek mer?
Det var fel formulerat, en kvinna kan föda barn så jag menar inte så. Menar att i ett läge där mannen fysiskt är starkare så kan bli rädd speciellt som polis där man har som jobb att få andra att lyda en och kan inte backa undan.

Men tänkte på det, vill inte att kvinnor som jobbar som polis ska känna att det är fel bara att de måste var beredda på de här situationerna det kan vara massa andra jobb också. Har inget emot kvinnlig poliser, hade en man gjort det här hade jag tyckte det var lika fel.
Citera
2013-07-13, 03:00
Medlem
Slowbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Brottsrubriceringen är skadegörelse mot hund LÄNK

Jag vet att djur klassas som ägodelar. Men vart fan sker skadegörelsen? Om jag blev attackerad och biten av en hund, för att senare bli misstänkt för skadegörelse på självaste hundfan, skulle jag inte vara på topphumör direkt.
Citera
Medlem
Han var uppenbarligen borta i konversationen med polisen.. man ser att han inte ens reagerar förrän han får slag på sig. En van polis hade tydligt märkt detta underläge och utnyttjat det. Den här polisen blir bara nervös o reagerar i panik.

Citat:
Ursprungligen postat av IGETMILK
Varför inte följa order och lägga sig ner för att sedan reda ut allt?

Under kravallerna ville samtliga ha hårdare tag från polisen, nu vill ingen ha det.

Ponera att han verkligen kunde spränga något och polisen lät honom hållas. Vad hade då polisen fått för kritik om något nu sprängdes?

Övervåld finns, det vet jag men i det här fallet tycker inte jag att det är solklart.
Citera
Medlem
Paarthurnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGETMILK
Varför inte följa order och lägga sig ner för att sedan reda ut allt?

Under kravallerna ville samtliga ha hårdare tag från polisen, nu vill ingen ha det.

Ponera att han verkligen kunde spränga något och polisen lät honom hållas. Vad hade då polisen fått för kritik om något nu sprängdes?

Övervåld finns, det vet jag men i det här fallet tycker inte jag att det är solklart.

Det jag reagerade på var att hon går från att skrika "lägg dig ner", till att släppa hunden och dra fram batongen på ungefär 3 sekunder. Mannen var väldigt berusad, reaktionstiden är inte den bästa. Hon hade åtminstone kunnat försöka ge honom lite tid att ens uppfatta vad hon ville innan hon brukade våld.

Detta var inga kravaller, med massa våldsamma människor, detta var en ensam, väldigt onykter, man, utan vapen. Varför ska det till hårdare tag mot någon som är full och svamlig?
Citera
2013-07-13, 03:01
Medlem
Citat:
Hon reagerade i ren instinkt.. dvs kanske inte lämplig som polis. Läser man hennes historia, så börjar man lätt tveka där..
ja precis, man ska inte alltid följa instikt när man är POLIS. hon måste fatta han mannen kan vara mentalt skadad eller ngt...
Citera
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Absolut. Det är åt helvete. Och nej det är möjligt att det inte ligger långt borta. Men du skrev att hon nästan dödat två personer och jag tycker att hon är ganska långt ifrån att slå ihjäl honom på videon. Hade hon kunnat skjuta ihjäl honom? Visst. Hon hade förmodligen kunnat slå ihjäl honom om hon fått hålla på tillräckligt länge (Läs några år).

Men visst kan du hålla med om att hur jävligt det än är så är det man får se på videon INTE en polis som nästan dödar en människa?

ja det var en smärre omskrivelse från min sida men man blir så jävla förbannad, om dom hade plockat henne ur yttre yjänst eller sparkat henne sist så hade det här aldrig hänt
Citera
Medlem
Oliveiras avatar
Rätt åt honom. Fylledrägg och de som sett hans beteende innan tyckte tydligen samma sak. Lätt att dra förhastade slutsatser av ett klipp taget ur sitt sammanhang.
Citera
2013-07-13, 03:02
Medlem
Du förstår fortfarandei inte? Det är en definition enligt lagen. Varför hänger du upp dig på ordvalet? Det hade lika gärna kunnat heta "våld på tjänstehund" el liknande. Brottet i sig är lika allvarligt oavsett vad vi väljer att kalla det.

Citat:
Ursprungligen postat av Slowbro
Jag vet att djur klassas som ägodelar. Men vart fan sker skadegörelsen? Om jag blev attackerad och biten av en hund, för att senare bli misstänkt för skadegörelse på självaste hundfan, skulle jag inte vara på topphumör direkt.
Citera
2013-07-13, 03:02
Medlem
Citat:
Misshandel mot tre män är ganska troligt, när det antagligen var riktat åt andra hållet, dvs 3 mot 1 störande dåre.

Det är väl lite polispolitik i det hela också.

Skadegörelsen mot jycken kan de kasta papperskorgen direkt baserat på filmen.
Skadegörelse mot en ruta kan vara utredningsbar men kan också falla pga. av vad mannen har att säga om de 3.
Misshandel 3 mot 1 låter inte särskilt troligt, särskilt inte om det är de tre som jagade efter, varav 1 höll i kameran.
Narkotikabrottet verkar lite labilt, kan det vara som så att de tagit ett slentrianprov och skickat till labbet samt lånat lite ur beslagsförrådet och tillfört utredningen. Personen verkar annars mer full än hög.

Eller som någon annan skrev, kan man inte stoppa in båda personerna i en cell och visa resultatet på tv?
Citera
2013-07-13, 03:04
Medlem
Fyllefyllots avatar
Efter att ha läst genom ett dussintals sidor tycker jag det är förvånandsvärt få som står bakom den kvinnliga polisen och det verkar mest vara ACAB-typer som ska gnälla på att poliserna i det här landet använder våld.

Visst, det är inte ett hundraprocentigt agerande men jag ser faktiskt inte hur det är så brutalt fel som många verkar få det till. Mannen har ju tydligen varit i slagsmål, krossat någon ruta, är väldigt berusad, står väldigt nära och är ju då oberäknelig. Den kvinnliga polisen får höra att hela gatan ska sprängas vid upprepade tillfällen och att hon ska testa honom.

Hon frågar vid upprepade gånger vad som ska sprängas och hon säger upprepade gånger att mannen ska lägga sig ner med en sån ton i rösten att det inte kan missförstås. Hon tar upp batongen och har en hund precis brevid säg, mannen vägrar lägga sig ner.

Vad ska hon i det här läget göra?
Ska hon gå tillbaka, låsa upp bilen, stoppa in hunden för att sedan fortsätta skrika på mannen att lägga sig ner? Problemet är ju då fortfarande att hon är just "hon" och han är just han, förutsatt att han fortfarande är kvar på platsen. Går han till motattack, vilket hon ju som polis måste utgå från så är hon troligtvis rökt. Då lämnar det ju bara pistolen som hjälp då. Hade det varit bättre om hon hade dragit den och mannen hade vägrat, börjat skjuta varningsskott och han ändå hade vägrat?

Jag ser liksom inte att det fanns något bättre alternativt än att släppa hunden först för att sedan skrika att mannen ska lägga sig ner, sen är det ju bara slå till mannen lägger sig ner, vilket hon ju också gör.

Sen vet jag inte heller, vad ska hon göra där annars? Bara "skita" i ett hot om att spränga gatan? Stå där och skrika lägg dig ner ena sekunden för att sedan bara vände på klacken, sätta sig i bilen, köra iväg och låta mannen gå? Ja visst, hon förstår givetvis att det bara är fyllgorm men måste ju likt en säkerhetsvakt på en flygplats ta ett hot om bomb seriöst, även om hen vet att det inte finns någon bomb och att det bara är någon upprepad passagerare som försöker vara rolig i säkerhetskontrollen.

Sen som notis är jag ingen feminist som står för sån där klassisk inkvotering av kvinnor till höger och vänster som går före män med bättre meriter osv.
Citera
2013-07-13, 03:04
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarhamilton
ja det var en smärre omskrivelse från min sida men man blir så jävla förbannad, om dom hade plockat henne ur yttre yjänst eller sparkat henne sist så hade det här aldrig hänt

Det är fascinerande att hon överhuvudtaget klarade psykologtesterna på PHS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in