Citat:
Ursprungligen postat av
DagobertDagobert
Marika Carlsson har ju klippkort till nyhetsmorgon. Hon verkar tillhöra ett gäng som är ständigt återkommande och får hjälp med att göra reklam för sina shower eller vad det nu kan vara..
Jag tycker att det verkar som att i princip alla som gör någonting får komma för att fylla programtid.
Alldeles oavsett om någon egentligen bryr sig om vad dom gör.
För vem i hela världen ser fram emot t ex Marikas vad det nu var hon pluggade. Vi har lika mycket soff-tv som USA fast med 1/30 befolkning eller vad det nu är. Nyser någon i Närke så kommer det på ett sverigesvep och 8 minuters fördjupande.
För att återanknyta till min citering, för det hör ju till god ton, så är hon ju lite märklig precis som du säger. En självbetitlad komiker som inte är rolig. Hon är lite som Anna Book. Inbjuden lite här och där och är lika mycket komiker som Anna är sångerska.
Det är åtminstone vad jag tycker som gammal stofil. Jag är fortfarande kvar i förra sekelt då komiker ska vara roliga och sångerskor ska kunna sjunga.
Marikas "komedi" består så vitt jag förstår i av att kunna pausera när man säger lite vad som helst. Och sedan vänta på skratt. Hon har sett Wanda Jackson gjort liknande och tror hon kan.
Precis vad som helst får skratt om man säger något pinsamt och sen pauserar. Det är bara en försvarsmekanism hos en publik. Men det är löjligt att bygga en karriär på det.
Sen har jag inget emot henne, hon verkar sympatisk. Skulle inte ha något problem att umgås. Tror hon är lika frågande som jag beträffande hennes komik men hon kör på. Räkningarna ska betalas.