Citat:
Ursprungligen postat av
Clinto
Det där är ingen negativ avtalsbindning per se. Jag rekommenderar dig att läsa tele2s allmänna villkor innan du börjar tramsa som en 12-åring.
1) Du tecknar ett avtal med 12 mån bindning. Ifall en prishöjning sker är du "skyddad". Ifall en prissänkning sker är Tele2 "skyddade".
29 Din avtalstid på 12 månader tar slut. En prishöjning sker. Du får ta ställning till detta, antingen genom att fortsätta abonnera på den "nya" tjänsten eller säga upp skiten och gå vidare med ditt liv.
Intressant disskussionsteknik att försöka förlöjliga. Känns det bättre då?
Vad yrar du om för 12 månaders bindning? Sådan deal har inte jag haft.
Läs själv!
http://www.tele2.se/files/GE_014_07_01.pdf Vilken paragraf styrker anser du gör gällande att Tele2 inte behöver få kunds bekräftelse på att ny deal accepteras?
På vilket sätt skiljer sig Tele2:s beteende mot mitt "löjliga" exempel? Det är en prishöjning på 260-500% vi pratar om vilket de är i all rätt att göra men jag tycker att det är märkligt att de anser sig få göra det utan att man på något sätt bekräftar att man fått reda på eller accepterar det. Hadde tyckt det var helt ok att helt enkelt stänga av all trafik utom till kundtjänst om folk inte aktivt väljer den nya dealen. De har ju t.ex. andra, inofficiella dealar som man bara får veta om när man ringer till kundtjänst för att säga upp. Det är också ett helt annat abbonemang och upplägg. Vad är det som säger att de inte kunde valt att flytta kunderna till sitt dyraste abbonemang?