2013-08-28, 23:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av connykrigaren123
Nej, precis.. synd bara att det inte finns någon som är villig att föra våran (aas-brukares) talan som det finns för exempelvis cannabis.

Ja men jag motsäger dig inte att det är lättare för 151:e ggn utan man måste väga.. är det verkligen värt att eventuelltdiskriminera människor för att det eventuellt kan vara dopad. För det finns hur många fall som helst där polisen just haft fel.

Sen är jag emot "cannabis-profilering" lika mycket som AAS. Fast vi diskuterar just AAS i det här fallet.

Sen skiljer sig även narkotikabruk och aasbruk på en annan punkt, det är att oavsett vilken status du har i samhället så har du narkotika i kroppen och blir tagen så döms du oavsett medan när det gäller AAS så kan t.ex elitidrottsmän komma undan utan rättsliga påföljder och få endast sportsliga. Sen så borde det ju självklart vara större chans att hitta doping hos en elitidrottsman än hos en vanlig människa på stan.. tar polisen med det i sina beräkningar med?
Intresset bakom AAS är så obetydligt, att ingen kommer bry sig ens om man hittar världens bästa talesman/kvinna.
Så ev. legalisering där, kommer ni nog förlita er på andra preparats legalisering.

Polisen bryr sig inte det minsta om deras profilering.
Hade det varit religion eller ras, så hade dom inte kommit undan detta.
Nu är det bara sketna knarkare och sketna kroppsbyggare, de har ingen talan(enligt dom och allmänheten då).

Har du narkotika(cannabis främst detta gäller) i kroppen så döms du inte om du säger du tagit cannabis i ett land det är okey att röka.
Borde funka likadant med ASS om nu det finns länder där konsumtion av ASS är tillåten, och då ha detta som ursäkt.
Jag tror nog om någon idrottsman åker dit på cannabis i urinen, så kommer denna inte råka ut för rättsliga åtgärder.
Utan bara sportsliga.
Citera
2013-10-05, 21:15
Bannlyst
Här har du den bästa orsaken som går att hitta till din frågeställning.
https://www.flashback.org/sp45543903
Den personen personifierar verkligen den typiska steroidmissbrukaren i Sverige idag.

Jag hoppas att du förstår det bättre då.
Citera
2013-12-19, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djavulstroll
Här har du den bästa orsaken som går att hitta till din frågeställning.
https://www.flashback.org/sp45543903
Den personen personifierar verkligen den typiska steroidmissbrukaren i Sverige idag.

Jag hoppas att du förstår det bättre då.

Det där är tvärtom en effekt av förbud. Så fort man förbjuder något som förbjuder man indirekt trovärdig information om området. Då kan en hel del börja testa sig fram, kanske går man på olika typer av sensationslysten journalistik och så gör folk fel. Dessutom gör förbuden det svårare att få kvalitet på produkterna.
Citera
2013-12-19, 21:21
Medlem
LFEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av connykrigaren123
Person A är 100m löpare, torskar på winstrol = avstängd

Person B tränar på gym, torskar på winstrol = ringa dopingsbrott

lagföringen slår inte särkskilt jämt, nää den är helt annorlunda bara

För att inte ens tala om polisens "profil" de går efter på gymmen.. Hade varit roligt och se SÄPO åka ut till rinkeby och plocka alla somalier för statisitkt sett är dom oftare terrorister och ta in dom på pissprov

Fast jag undrar vad som är värre egentligen.
Blir du avstängd från tävlingar inom muskelbranschen om du dopar dig och hur länge? Karriärer förstörs ju om du blir fångad en endast gång som dopar cyklist exempelvis.
Citera
2013-12-20, 14:16
Medlem
Vivohallen föreläser!
Går ifrån trådskaparens huvudfråga en del *sorry*

Ska vi börja förfölja notoriska fortkörare och be dem blåsa för alla snesteg varje dag?
Dom i förhållande till den här gruppen utgör en direkt fara för andra.

Jag känner flera personer som blivit tagna av polisen och visat sig vara rena.
Några har blivit stoppade flera ggr och 2 jag känner har fått sina lägenheter omkullkastade. Man har varken hittat något eller fått något positivt utslag på tester.

När ska dom få ett break för att dom har livsstilen byggning? Kan bara tänka mig vad det kostat skattebetalarna med dessa ingripanden, inte minst personerna som hamnat i kläm.

Det är en jävla skillnad på idrottsmän och folk som gör detta för beachkroppen eller vad det nu än kan vara. Kanske sin dåliga självkänsla vad vet jag.
Byggning är något helt annat. Och att ge sig på folk som haft livsstilen i +10år är bara löjligt.
Att du skulle hitta fler aggresiva personer på exemelvis SM i BB än på vilken fotbolls/hockeymatch som helst är bara absurt.

Min åsikt är att det skulle vara lagligt från en viss ålder under kontrollerad former men det kommer aldrig hända i det här landet.

Förstår att gym blir mål samtidigt som jag inte ser problemet i det hela. Dels för att det inte pågår försäljning på gymet. Samtidigt har vi straff för brott som begås och om ett AKTIVT brott inträffar och doping förekommer eller någon annan drog som FAKTISKT påverkar ges ett högre straff det är väldigt enkelt.

Hörde på tv att dopingfallen ökat 3x de senaste 20åren. Men enligt statestik jag hittat har den varit konstant sedan 80talet. Läser du på dopingjouren får man känslan att varannan svensk är dopad.

Tillgången är säkert något annat idag med internet som kanal men att det skulle vara så hysteriskt många som dopar sig är rent skitsnack. Av alla ingripanden man gjort har man knappt haft rätt i 1/10fall.

AAS är inte harmlöst, men då handlar det inte om aggresivitet i första hand utan om att man kan pajja sitt endokrina system. Fortplantningsförmåga, Blodfetter mm..Och inte minst vad låga hormonnivåer gör med oss killar när man kliver av. Allt det här kan man fixa på annat håll..

LÄS MCDONALDS!..Alkohol jag kan göra en lång lista.

Man har länge försökt blanda ihop AAS med minskad impulskontroll osv men faktum är att majoriteten av de som begår brott och ertappas med doping har ett blandmissbruk där dopingen inte är primär för fem öre. Sömnbrist gör folk mer förbannade. Sen hänvisade någon till FASS och att testosteron är kopplat till aggression/aggresivitet.
1/100 är det ungefär som drabbas av ökad irritabilitet/aggresion. Det är inget som säger att du har en inre röst som ber dig slå ihjäl din flickvän. Helt absurt, detta har testats på doser upp i 600mg/w.
Finns även studier bland annat en brittisk där ren placebo visat ge mer utslag än vad det själva testosteronet man sprutade in gav, allt pga den förutfattade meningen om vad testosteron är och skulle göra med försökspersonerna.

Det du läser på FASS är en samling data bland annat från män med hypogonadism som redan lider av något ökad irritabilitet/aggresivitet. Plockar man bort den gruppen gäller siffrorna ovan. Om 1 person på miljonen rapporterat in att han fick migrän av ett läkemedel journalförs detta och kan komma att hamna som underlag på FASS. Det krävs ingen större vetenskaplig studie för detta.

OM detta nu är ett så HYSTERISKT stort problem kanske man skulle rikta in sig på att sprida objektiv fakta istället, prata med riskgruppen och strypa säljarna.
Inte försöka göra något etiskt fult och till något fusk som vissa här i tråden hängt upp sig något överjävligt på.

Du tävlar fan inte med någon annan än dig själv. Är du en sopa bara för att du måste ha en kopp kaffe för att palla dagen.. jesus.. Kan inte bry mig mindre.
Du har problem med dig själv om du måste fokusera så hårt på hur andra nått sina resultat. Folk som påstår att dom är rena kanske måste?. Utomlands är det mer öppet och man behöver inte påpeka att man är "natty" i samma grad som här.

Det är inte lagligt nej men det borde inte gälla omvänd bevisprövning.
Hur man ska komma åt problem är inte vår sak utan polisens att lösa.
Rätt ska vara rätt och alla ska stå lika inför lagen.

BTW.. någon sa något om RF's dopingkontroller. Dom är värda mycket du
Senast redigerad av Vivohallen 2013-12-20 kl. 15:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in