2013-07-16, 12:00
Medlem
Hej hur får jag lättast en sida att uppta hela fönstret?

Min nuvarande html struktur är typ
Kod:
<div id="page">
    <div id = "header">
    <div id = "sidebar">
    <div id = "content">
    <div id = "footer">
</div>

Det jag har gjort nu är att sätta height:100% på html, body, page, sidebar och content. Men det blir ju inte riktigt rätt eftersom content och sidebar egentligen inte ska uppta hela fönstret vilket de gör nu.

Det jag vill egentligen är att page upptar hela fönstret, header och footer upptar så mycket plats av page som de behöver sidebar och content upptar resten.

sidan
http://jsfiddle.net/YrFAg/1/
Senast redigerad av Towlie 2013-07-16 kl. 12:24.
Citera
2013-07-16, 12:09
Medlem
Jimmits avatar
Hmm, antar att du i så fall vill att footer och header ligger kvar när man scrollar (om det skulle behövas)?

In that case, sätt position:fixed på header och footer. Sedan top:0 på header och bottom:0 på footer. Sen kan content och sidebar vara 100%, men du sätter en padding på wrappern som är lika hög som header och footer. Detta för att motverka att content och sidebar har information som inte syns bakom header och footer.
Citera
2013-07-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit
Hmm, antar att du i så fall vill att footer och header ligger kvar när man scrollar (om det skulle behövas)?

In that case, sätt position:fixed på header och footer. Sedan top:0 på header och bottom:0 på footer. Sen kan content och sidebar vara 100%, men du sätter en padding på wrappern som är lika hög som header och footer. Detta för att motverka att content och sidebar har information som inte syns bakom header och footer.

Tack, det skulle ge ett väldigt liknande resultat. Tyvärr så är det en skoluppgift och det är viktigt att scrollbaren bara sitter på contet delen av fönstret, då scrollas ju inte sidebaren heller.

några andra förslag ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in