Citat:
Ursprungligen postat av
Magnet83
"Sexualskräck" är mest bara ett freudianskt 1984-begrepp som används för att falskt diagnostisera alla som inte delar den positiva synen på det ruttna tidevarvet. Egentligen är det dock ointressant eftersom det handlar om att skapa en så pass bra civilisation som möjligt och då ingår en del decimering av den "naturliga, mänskliga sexualiteten" för annars spårar det hela ut förr eller senare och då står man där med våldtäkter, könssjukdomar, psykisk ohälsa, överbefolkning/underbefolkning, rasbastarder och annat som på olika vis hotar och förstör samhället och folkgruppen där det införts. Det ingår i PK-agendan precis som invandring, feminism, mångkultur och annat som egentligen inte är en del av folkets intresse. Freud påstås också ha sagt "They don't realize that we are bringing them the plague.".
För övrigt är det ganska roligt att du hela tiden proklamerar att du inte ska skriva något mer, men återkommer med jämna mellanrum för att få sista ordet. Jag förstår att du är beroende av mina inlägg men man borde hålla vad man lovar.
Det är sant att just Freud talade om "sublimering". Men tydligen så hade ha rätt i den saken trots att han verkade för hundra år sedan. Ray Kurzweil, som studerat den senaste hjärnforskningen säger nämligen att just primitiva impulser sublimeras till annat i hjärnbarken, (ej att förväxla med "hjärnbalken").
Sedan så har du faktiskt en poäng, vi kan inte, helt, släppa loss jag valt att kalla "KÄRSED-komplexet", för då skulle det inte gå så bra med civilisationen. Men inte på det sätt du målar upp. "KÄRSED-komplexet" är enligt mig ett komplex som blandar ihop kärlek med sex, destruktivitet och självdestruktivitet. Impulser ifrån det primitiva komplexet gör att vi just har svårt att skilja på ovanstående. Men detta gäller
alla vuxna människor.
Men att gå ifrån att helt släppa alla primitiva impulser helt fria till att, istället, sublimera dem helt och hållet, som du förespråkar, är inte sunt. För då förvandlas de istället till rasism, mans/kvinnohat, krigshets, osv. Att just onda sublimeringar uppkommer vid för hårt hållet "KÄRSED-komplex" beror nog på att impulserna är så starka, att det måste till rätt mustiga grejer för att den för omfattande sublimeringen skall lyckas.
(Bry dig inte om att fråga efter en källa till KÄRSED-komplexet, det är jag som myntat begreppet.)
Jo, jag kanske, eventuellt, svarar på dina inlägg, så länge vi håller oss till topics.