Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-26, 02:55
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyMaye
Okej, du vet inte om det finns något hemma man kan använda, typ smörja in, äta, dricka?

Nej utan du måste ha tabletter från apoteket. Visserligen är vitlök bra mot parasiter, men jag kan inte tänka mig att man kan behandla sig och bli frisk med det eller några andra husmorstips.

Känns det jobbigt och att du inte orkar vänta tills imorgon, så åk till ett jouröppet apotek.
Citera
2013-07-26, 03:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Nej utan du måste ha tabletter från apoteket. Visserligen är vitlök bra mot parasiter, men jag kan inte tänka mig att man kan behandla sig och bli frisk med det eller några andra husmorstips.

Känns det jobbigt och att du inte orkar vänta tills imorgon, så åk till ett jouröppet apotek.
Okej, tack!
Fan vet att det inte är farligt men det är sjukt jävla pissäckligt att bara ens tänka på att man har nått som kryper i röven på en.
Citera
2013-07-26, 03:02
Bannlyst
Ska man vara noga med att tvätta händerna och byta sängkläder osv. eller?
Citera
2013-07-26, 03:02
Medlem
Citat:
Okej, tack!
Fan vet att det inte är farligt men det är sjukt jävla pissäckligt att bara ens tänka på att man har nått som kryper i röven på en.

Tänk på att om det finns fler i hushållet, så måste alla avmaskas samtidigt och alla sänglakan och underkläder måste tvättas på 90 grader.
Alla måste avmaskas, även om dom inte känner av masken än.
Citera
2013-07-26, 03:07
Medlem
knokkelmanns avatar
Alltså kan människor få maskar i röven som KÄNNS?
Citera
2013-07-26, 03:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knokkelmann
Tydligen, ja.
Citera
2013-07-26, 03:10
Bannlyst
En till fråga, om man blir smittad av sin katt, är det ifrån pälsen då?
Citera
2013-07-26, 03:11
Medlem
Citat:

Konstig fråga, självklart kan man få det. Det finns flera typer av maskar som människan kan få och som kliar, ger uppblåsthet och gaser och så vidare.
Citera
2013-07-26, 03:16
Medlem
Citat:
En till fråga, om man blir smittad av sin katt, är det ifrån pälsen då?

Vissa maskägg kan finnas i djurpäls t.e.x rävbandsmask, men den typen av mask är ganska ny i Sverige och har inte hittats på så många ställen än. Så den är det nog inte.

Annars så kommer ju maskägg från kattens ändtarm och kan ligga i avföringen. Det kan även smitta från munnen på katten.

Du kan även ha blivit smittad på andra vis, genom mat eller annat.
Citera
2013-07-26, 03:18
Medlem
knokkelmanns avatar
Citat:
Konstig fråga, självklart kan man få det. Det finns flera typer av maskar som människan kan få och som kliar, ger uppblåsthet och gaser och så vidare.

Jo men att det kliar förstår jag, men TS skriver att det "känns" och "kryper runt där"... Låter mer som att han skulle känna hur en centimeterlång mask rumlar runt bland avföringen i ändtarmen. Hur stora är dessa maskar?
Citera
2013-07-26, 03:21
Medlem
Citat:
Jo men att det kliar förstår jag, men TS skriver att det "känns" och "kryper runt där"... Låter mer som att han skulle känna hur en centimeterlång mask rumlar runt bland avföringen i ändtarmen. Hur stora är dessa maskar?

Som sagt det finns olika maskar. En variant är ju spolmasken som kan bli upp till 10 cm långa och är ganska tjocka. Den lär man känna!
Sedan har du springmask som är massor med pyttesmå vita maskar. Dom lever om ordentligt där bak och kliar och kittlar enormt.
Citera
2013-07-26, 03:25
Bannlyst
Citat:
Som sagt det finns olika maskar. En variant är ju spolmasken som kan bli upp till 10 cm långa och är ganska tjocka. Den lär man känna!
Sedan har du springmask som är massor med pyttesmå vita maskar. Dom lever om ordentligt där bak och kliar och kittlar enormt.
Så jag kan ha jätte många maskar i röven?
Och fungerar det inte att få bort äggen genom att ta en stark duschstråle och duscha rent i rövhålet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in