Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-08, 11:22
Medlem
Murvelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Den åtalade i målet blev FRIAD i åtalet gällande mord försök. Blev där emot dömd för skadegörelse av normalgraden, dom blev således vilkorlig dom samt dagsböter 40 å 50kr, alltså ynka 4000kr, den står jag för gladeligen.
Suspekt. Deal med SÄPO?
Citera
2013-08-08, 11:29
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelo
Suspekt. Deal med SÄPO?

Självklart, vi i ZOG skyddar varandras rygg.

Från domen:

Citat:
Det måste även beaktas att XX på bron har befunnit sig i en
nödvärnssituation där det varit försvarligt att hålla en kniv i handen och att med
armarna värja sig mot batongslag. Det går därmed inte på grund av företedd
bevisning att finna det styrkt att XX haft vare sig avsikt eller insikt om att han skulle komma att skada Chr*ster Porl*ng med kniven när han sökt avvärja
batongslaget.

Citat:
Än mindre kan det anses styrkt att XX haft sådant uppsåt att
försöka döda Chr*ster Porl*ng. Åklagaren har inte heller enligt tingsrätten förmått
visa, med hänsyn till situationen som den framgått, med sex – sju personer som i en
halvmåne stått runt XX och attackerat honom på bron, att XX när
han avvärjt batongslaget medvetet utsatt Chr*ster Porl*ng för en avsevärd risk att
skadas eller dödas eller att han därvid varit likgiltig inför att så skulle komma att
ske. Åklagaren har således mot XX berättelse inte genom åberopad
bevisning förmått styrka att XX haft uppsåt att skada och än mindre att han
försökt döda Chr*ster Porl*ng med kniven. Knivskärningen kan således ha skett utan
uppsåt på det sätt som XX uppgett. Åtalet, som endast avser uppsåtligt
brott, ska därför ogillas

Åklagaren siktade för högt helt enkelt, inte första gången de förlorar mål på det här sättet.

Från media:

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...ande-i-nodvarn
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...r-sjalvforsvar
Senast redigerad av infogiver 2013-08-08 kl. 11:45.
Citera
2013-08-08, 11:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Den åtalade i målet blev FRIAD i åtalet gällande mord försök. Blev där emot dömd för skadegörelse av normalgraden, dom blev således vilkorlig dom samt dagsböter 40 å 50kr, alltså ynka 4000kr, den står jag för gladeligen.

Grattis!
Den domen kan man väl inte tolka på annat sätt än "bra gjort" och "fortsätt gärna". Detta kommer samtidigt som polisen uttalar sin oro över situationen. Tragikomiskt.
Citera
2013-08-08, 11:43
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den domen kan man väl inte tolka på annat sätt än "bra gjort" och "fortsätt gärna". Detta kommer samtidigt som polisen uttalar sin oro över situationen. Tragikomiskt.

Jag vet inte vad för syn du har på rättssystemet men tingsrätten förkunnar sin dom efter det som framgått i utredningen och rättegången, tror de har lite intresse av att "peppa" diverse grupper, inte heller är det deras uppgift eller funktion.

Istället för att grina om utgången kanske man skulle tänkt sig för innan man gav sig på folk i deras hem, mitt i natten, beväpnade, maskerade och fler till antalet, kanske det var där det sket sig?
Senast redigerad av infogiver 2013-08-08 kl. 11:47.
Citera
2013-08-08, 11:59
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag vet inte vad för syn du har på rättssystemet men tingsrätten förkunnar sin dom efter det som framgått i utredningen och rättegången, tror de har lite intresse av att "peppa" diverse grupper, inte heller är det deras uppgift eller funktion.

Istället för att grina om utgången kanske man skulle tänkt sig för innan man gav sig på folk i deras hem, mitt i natten, beväpnade, maskerade och fler till antalet, kanske det var där det sket sig?
Kostnaden för skadorna han åsamkade när han vandaliserade hemmet vid hembesöket uppgår till 30.000:-. För detta döms han till fyra tusen i böter. Nu är det bara att fixa lite skadestånd för tiden i häkte så går grabben plus.
Citera
2013-08-08, 12:05
Medlem
baggebo1s avatar
Är du nationalist så döms du till fängelse om orden du säger inte passar systemet.

Är du kommunist så kan du vandalisera hem, slå sönder allt i din väg, spraya ner husfasader. På det nästan knivmörda personen vars hem du vandaliserat. För detta får du en klapp på axeln.

Den som inte ser att systemet uppmuntrar till vänstervåld är blind.
Senast redigerad av baggebo1 2013-08-08 kl. 12:12.
Citera
2013-08-08, 12:13
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Är du nationalist så döms du till fängelse om orden du säger inte passar systemet.

Är du kommunist så kan du vandalisera hem, slå sönder allt i din väg, spraya ner husfasader. På det nästa knivmörda personen som senare försöker freda sig. För detta får du en klapp på axeln.

Den som inte ser att systemet uppmuntrar till vänstervåld är blind.

Allt handlar ju om bevisläget, knappast tingsrättens börda för att ni klantar er. Just det där med att "freda" sig när man kommer hem till personer mitt i natten med vapen är väl ett prakt exempel på hur tingsrätten inte ser på saken, det är liksom brottsligt.
Citera
2013-08-08, 12:25
Medlem
.buenaventura.s avatar
Så. Nynazisterna förnedrade sig själva genom att backa undan från två man och för att göra det mer spännande så går en av dom till polisen och lipar som den mes han är. Nu har han alltså outat sig själv och även hans vittne har outat sig själv. Vet inte riktigt hur någon nynazist kan se detta som en seger egentligen. Forhoppningsvis så lämnar ni inte honom ensam men med tanke på hur många som ville vittna så tror jag nog att han kommer få sitta ensam hemma ett tag
Citera
2013-08-08, 12:34
Medlem
Smuggelss avatar
Förstår inte riktigt, brukar inte tingsrätten se detta som dråp/mordförsökt med tanke på att N*ck st*ffa*(rödingen vars lägenhet skulle vandaliseras) inte tog och ringde polisen och stannade kvar i lägenheten, hade dom brutit sig in då hade man kunnat vädja självförsvar men han hoppade ju ut och gick i "närkamp" med sina motståndare, jag finner detta mycket märkligt ur ett juridiskt perspektiv. Sen så undrar jag hur långt denna bro var från lägenheten, hur kommer det sig att slagsmålet utspela sig där och inte utanför lägenheten? Då om något borde man inte kunnat vädja självförsvar, har inte läst FUP:n så vet inte avståndet.

@infogiver: Har du redan fått ut domen? Med tanke på vad du skrev, sen varför censurerar du N*ck st*ffas namn med XX, det är inte så hans namn inte har kommit ut i det offentliga redan.

Något säger mig att detta är inte det sista vi läser om mordförsök i denna trakt, våld har en tendens att trigga upp båda sidor.

Sen så kan vi inte skriva av han redan som helt friad, man har fortfarande 3 veckor på sig att överklaga och då möjligen med dråpförsök istället.
Senast redigerad av eskimå 2013-08-10 kl. 09:37.
Citera
2013-08-08, 12:42
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
Förstår inte riktigt, brukar inte tingsrätten se detta som dråp/mordförsökt med tanke på att XX(rödingen vars lägenhet skulle vandaliseras) inte tog och ringde polisen och stannade kvar i lägenheten, hade dom brutit sig in då hade man kunnat vädja självförsvar men han hoppade ju ut och gick i "närkamp" med sina motståndare, jag finner detta mycket märkligt ur ett juridiskt perspektiv. Sen så undrar jag hur långt denna bro var från lägenheten, hur kommer det sig att slagsmålet utspela sig där och inte utanför lägenheten? Då om något borde man inte kunnat vädja självförsvar, har inte läst FUP:n så vet inte avståndet.

@infogiver: Har du redan fått ut domen? Med tanke på vad du skrev, sen varför censurerar du XX namn med XX, det är inte så hans namn inte har kommit ut i det offentliga redan.

Något säger mig att detta är inte det sista vi läser om mordförsök i denna trakt, våld har en tendens att trigga upp båda sidor.

Sen så kan vi inte skriva av han redan som helt friad, man har fortfarande 3 veckor på sig att överklaga och då möjligen med dråpförsök istället.

Du får ta och läsa FUP som finns på första sidan, där står det utförligt varför XX lämnar lägenheten. Varför bråket utspelar sig längre fram på gatan vid bron finns även det förklarat, det beror på att nassarna attackerar XX och hans kamrat, vilket får de att backa, finns flera vittnesmål på det. Det är alltså därför tingsrätten gör den tolkningen, XX hoppar inte ut för att gå i "närkamp", således har han inte uppsåt att mörda utan fredar sig från attacker från ett flertal beväpnade personer.

Ja, jag har domen med tanke på att jag citerade från den. Jag har valt att inte skriva ut namnet för att jag helt enkelt inte vill, är man sugen på att veta så är det offentliga uppgifter och går lätt att få tag på.

Absolut, upp till åklagaren att ändra åtalspunkten, tvivlar dock på att hovrätten skulle göra en annan bedömning med tanke på de uppgifter som framkommit i utredningen och nassarnas ständiga ändring av sina historier.
Citera
2013-08-08, 13:16
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Du får ta och läsa FUP som finns på första sidan, där står det utförligt varför XX lämnar lägenheten. Varför bråket utspelar sig längre fram på gatan vid bron finns även det förklarat, det beror på att nassarna attackerar XX och hans kamrat, vilket får de att backa, finns flera vittnesmål på det. Det är alltså därför tingsrätten gör den tolkningen, XX hoppar inte ut för att gå i "närkamp", således har han inte uppsåt att mörda utan fredar sig från attacker från ett flertal beväpnade personer.

Ja, jag har domen med tanke på att jag citerade från den. Jag har valt att inte skriva ut namnet för att jag helt enkelt inte vill, är man sugen på att veta så är det offentliga uppgifter och går lätt att få tag på.

Absolut, upp till åklagaren att ändra åtalspunkten, tvivlar dock på att hovrätten skulle göra en annan bedömning med tanke på de uppgifter som framkommit i utredningen och nassarnas ständiga ändring av sina historier.
Säg aldrig, aldrig. Tingsrätten och hovrätten kan vara väldigt olika varandra, hovrätten har väldigt mycket mer kunskap inom juridisk etc. Du som sitter på domen, kan du berätta hur röstningen bland domare och ledamöterna var, var det enhälligt beslut?
Citera
2013-08-08, 16:03
Medlem
baggebo1s avatar
Staffas får tillbaka kniven han nästan mördade nationalisten med. "Bättre lycka nästa gång", säger systemet till våldsgalna vänsterextremister.

https://www.realisten.se/2013/08/08/...ka-sitt-vapen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in