Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-27, 17:11
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Pinsamt är både att männen som förvarade sina hem blir åtalade och pinsamt för nynazisterna som beter sig som småbarn.

Jag håller med, förhoppningsvis blir han friad. Tycker för övrigt att åklagaren i fallet agerar väldigt konstigt med tanke på att de två namngivna nazisterna erkänner att det var på plats för att ge sig på bostaden i fråga. Förberedelse till misshandel/grov misshandel skulle bli svårt att motivera med att bevisläget mot en sådan rubricering skulle vara svår med tanke på att uppsåtet skulle vara klurigt, men de hade enkelt kunna ha åtalats för förberedelse alternativt försök till skadegörelse/hemfridsbrott. Ingen skulle dock göra en sådan anmälan, till skillnad från små pissluffare så golar inte folk.
Senast redigerad av infogiver 2013-07-27 kl. 17:25.
Citera
2013-07-27, 17:20
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Jag håller med dig till fullo överlag. Undrar du inte hur dessa nassar klarar av att se sig i spegeln? Jag menar, de går till angrepp med numerärt övertag, de är beväpnade och har ett övertag rent överraskningsmässigt. När det sedan går åt helvete så skäms man inte utan ska då ta och grina ut. Hur fan lever man med sig själv?

Fast hade de inte agerat efter det som skedde med en nationells bostad så hade det varit nästan lika pinsamt.

I vilket fall patetiskt genomfört. Att gå på någon i dennes hem är att besluta sig för att ta risken att bemötas med grovt och dödligt våld av en eller flera personer som kanske skyddar familjemedlemmar/partner och därför är helt ointresserade av sin egen hälsa. Därför hör det ju till att vara beredd att själv begå handlingar som kan resultera i livstids fängelse. Angriparna verkar ju ha stått och velat när rödingarna hoppade ut, hade så inte varit fallet så hade det naturligtvis inte varit ett problem att med tillhyggen och 6 mot 1 (var ju en som hoppade ut i taget) oskadliggöra en person som hoppar ut genom ett fönster. De som gick dit hade helt enkelt inte berett sig på att använda dödligt våld och därför skulle de heller inte gå dit. Betydligt smidigare att sitta och vänta på de kriminella.

Att sedan tjalla är såklart patetiskt. Gå till ett större kriminellt gäng för hjälp mot ett annat, ja sådana personer härstammar från de som förr var slavar.
Citera
2013-07-27, 18:25
Medlem
CreepyCrawls avatar
De enda jag tycker synd om i det här exemplet är föräldrarna som fick sitt hus vandaliserat, i övrigt ska nog både RF:are och nationella vara glada att Sveriges vapenlagar är såpass restriktiva som de är.
Citera
2013-07-27, 18:30
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
De enda jag tycker synd om i det här exemplet är föräldrarna som fick sitt hus vandaliserat, i övrigt ska nog både RF:are och nationella vara glada att Sveriges vapenlagar är såpass restriktiva som de är.

Vill man skaffa skjutvapen och skjuta någon så kan man nog göra det med enkelhet, handlar nog om viljan.
Citera
2013-07-27, 18:34
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Vill man skaffa skjutvapen och skjuta någon så kan man nog med enkelhet, handlar nog om viljan.

Absolut, dessutom känner jag ett flertal personer som har vapen i sin ägo och som antagligen inte skulle tveka att använda dem om saker och ting ställdes på sin spets (värt att tillägga att detta handlar inte vare sig RF:are/annan patraskvänster eller nationella nötter utan om vanliga hederliga medborgare)

Frågan är snarare konsekvenserna av ett sånt handlande men det är en helt annan diskussion som är bättre lämpad i någon annan tråd.
Citera
2013-07-27, 19:09
Bannlyst
Man kan ju undra vilka det var som dessa "nassar" skulle spöa? Jag menar, AFAiter, RFiter etc består ju utav taniga hippies och deras 160 cm långa araber till pojkvänner.

Kanske inte var några meningsmotståndare trots allt utan detta handlade om någonting annat?
Citera
2013-07-27, 19:10
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zweii
Man kan ju undra vilka det var som dessa "nassar" skulle spöa? Jag menar, AFAiter, RFiter etc består ju utav taniga hippies och deras 160 cm långa araber till pojkvänner.

Kanske inte var några meningsmotståndare trots allt utan detta handlade om någonting annat?

Är du sarkastisk nu eller har du inte läst tråden överhuvudtaget? Framgår tydligt att du är totalt oinsatt, finns nog inga tvivel på vilka angriparna eller de andra inblandade är för individer.
Sen att nästan bli knivhuggen till döds av taniga hippies säger nog mer om angriparna.
Senast redigerad av infogiver 2013-07-27 kl. 19:16.
Citera
2013-07-27, 19:16
Medlem
FetFulElaks avatar
De var nog fulla... går bättre nästa gång, får man tro...
Citera
2013-07-27, 19:27
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
De var nog fulla... går bättre nästa gång, får man tro...

Skulle inte vara så säker på det. Men som NordiskRevolution tidigare nämnde så tror jag man får vara beredd på att mötas med dödligt våld. Man får helt enkelt bedöma ifall det är värt att risker sitt liv, alternativt ge sig på för att döda. För nästa gång kanske hela 24cm långa bladet går in, då har man nog inte lika stor tur.
Citera
2013-07-27, 19:33
Medlem
Easy-Lees avatar
Det gick inte denna gång, kanske bättre flyt nästa gång. Grym tråd, för övrigt... Eller nåt.
Citera
2013-07-27, 19:37
Bannlyst
Citat:
Sen att nästan bli knivhuggen till döds av taniga hippies säger nog mer om angriparna.

Vilket tyder på att dessa dödsfarliga dödsnazister antagligen var berusade.

Hur kan man annars åka på däng av 2 stycken hippies?
Citera
2013-07-27, 19:46
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zweii
Vilket tyder på att dessa dödsfarliga dödsnazister antagligen var berusade.

Hur kan man annars åka på däng av 2 stycken hippies?

Enligt sjukhuset och egen utsago var den knivhuggna mannen inte berusad, han påstår också att hans kamrater inte var det. Vidare så skulle det väl knappast vara till deras fördel om man gjorde något sådant på fyllan, skulle nog bara spä på deras redan patetiska rykte.

Jag vet inte, fråga dina partikamrater? Alternativt var det kanske inte hippies? Han som inte stod åtalad har ju tidigare avtjänat ett fängelsestraff där han dömdes för att ha knivhuggit andra partikamrater till dig, så det kanske är ett mönster att ni blir knivhuggna av "hippies". Du kanske vet bäst. Jag föreslår dock att du läser FUP innan du skriver annat.
Senast redigerad av infogiver 2013-07-27 kl. 19:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in