2013-07-29, 04:53
Medlem
robiinzlkpgs avatar
Jag har länge tänkt på om man skulle kunna göra så "spicet" ser ut som hasch. Och har funderat på hur man skulle få göra, det skulle krävas att man hade några ingredienser som blir till en stor kletig massa när man smälter det i kastrullen, sedan så häller man i pulver så som; STS, AKB, eller något liknade och blanda runt i kastrullen och när själva smeten eller geggan fått svalna lite ska man kunna forma den till en liknande bit HASCH.

Jag vet inte heller om man borde hälla i aceton i kastrullen också, låter lite tveksamt. Och undrar om det blir samma "rus" utan acetonet?
- Man kanske skulle kunna lägga biten i aceton när biten stelnat? Skulle den dra åt sig acetonet eller skulle biten falla i bitar?

Hur tror ni? Och vad tror ni för ingredienser behövs? Tacksam för alla svar!
Citera
2013-07-29, 06:48
Medlem
Denoms avatar
Aceton är definitivt inte någonting som du ska ha med i receptet. Varför vill du få det att se ut som hasch? Ska du lura folk på ditt låtsasröka eller vad är tanken?

För om du ändå ska röka det gör du bara dig själv en otjänst då pulvret är mycket lättare att hantera än om du genom att exempelvis tillföra någon låg dos fett skulle smälta samman det till en hel kompakt bit.
Citera
2013-07-29, 18:51
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Förstår inte vad ditt inlägg har att göra med rubriken? Ser inte att du nämner att du tänker använda några av dom noider som Spice innehåller/innehöll alls
/Mvh
Citera
2013-07-29, 18:59
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiinzlkpg
Jag har länge tänkt på om man skulle kunna göra så "spicet" ser ut som hasch. Och har funderat på hur man skulle få göra, det skulle krävas att man hade några ingredienser som blir till en stor kletig massa när man smälter det i kastrullen, sedan så häller man i pulver så som; STS, AKB, eller något liknade och blanda runt i kastrullen och när själva smeten eller geggan fått svalna lite ska man kunna forma den till en liknande bit HASCH.

Jag vet inte heller om man borde hälla i aceton i kastrullen också, låter lite tveksamt. Och undrar om det blir samma "rus" utan acetonet?
- Man kanske skulle kunna lägga biten i aceton när biten stelnat? Skulle den dra åt sig acetonet eller skulle biten falla i bitar?

Hur tror ni? Och vad tror ni för ingredienser behövs? Tacksam för alla svar!

Att du är nära ett positivt slutresultat. Liksom "ingredienser som blir till en stor kletig massa", what can go wrong?
Ja, spår av aceton är nödvändigt för att man ska få ett rus.

Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Förstår inte vad ditt inlägg har att göra med rubriken? Ser inte att du nämner att du tänker använda några av dom noider som Spice innehåller/innehöll alls
/Mvh

Du får leva med att spice numera betyder rökmix.
Citera
2013-07-29, 19:15
Medlem
This_is_me_s avatar
Jag tycker inte du ska lura folk att tro att det dem köper är hasch.

För jag kan inte se en enda anledning till varför man skulle vilja göra detta för personligt bruk.
Citera
2013-07-30, 15:19
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb

Du får leva med att spice numera betyder rökmix.

Nej Jag tänker inte under några som helst omständigheter leva med att JWH-018 eller 022/250 kallas för AKB48F eller 5FPB22. Lika fel/dumt som att säga kokain till heroin eller GHB till Cannabis Men du kanske brukar säga så?

/Mvh
Citera
2013-07-30, 19:23
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Nej Jag tänker inte under några som helst omständigheter leva med att JWH-018 eller 022/250 kallas för AKB48F eller 5FPB22. Lika fel/dumt som att säga kokain till heroin eller GHB till Cannabis Men du kanske brukar säga så?

/Mvh

Kan hålla med om detta. Spice och de rökmixar som finns idag, är det, enligt mig stor skillnad på.
Citera
2013-07-30, 19:48
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

/Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Kan hålla med om detta. Spice och de rökmixar som finns idag, är det, enligt mig stor skillnad på.

Men hur ofta syftar folk på vad som såldes under varunamnet "Spice" när dom säger spice? Jag föredrar att säga "rökmix" men det är bara att gilla läget.
Citera
2013-07-30, 20:00
Medlem
Battery6s avatar
Citat:

/Mvh

Det är ju fan inte en jävel som kallar JWH-018/022/250 för AKB48f eller 5FPB22 heller din dumma sate, folk kallar det däremot spice... Ungefär som att kalla både xanor och valium för benso eller både svamp och syra för hallucinogener.

OnT: Förstår inte alls syftet med att gå igenom en krånglig process för att få spice att se ut som hasch. Även om du skulle lyckas vet man ju direkt att det är spice så fort man röker skiten sen om din tanke är att lura småungar för att tjäna pengar förstår jag inte varför du inte tar överpris eller delar ut nävar på 3g...
Senast redigerad av Battery6 2013-07-30 kl. 20:07.
Citera
2013-07-30, 21:06
Medlem
nosight69s avatar
jag är lite nyfiken på detta mest som hobby (samma som jag vill lära mig pressa tabletter med egna tryck, göra egen kola mm)

tar inte alls mkt nuförtiden utan håller på med en samling alá Fear and Loathing inför nästa sommar
Citera
2013-07-30, 21:35
Medlem
nosight69s avatar
ut i skogen och skrapa kåda kanske blanda innan det stelnar. ingen aning om det funkar, bara en ide jag fick
Citera
2013-08-09, 16:29
Medlem
Här du kan köpa Hashish utan thc.
http://fakehash.com/
Kolla på videon längst ner så ser du hur man gör.
http://fakehash.com/videos.php
Senast redigerad av Offee12 2013-08-09 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in