Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-08, 14:19
  #913
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Efter att ha använt denna produkt i några veckor nu så kan jag bara instämma! 👍

Trodde faktiskt inte att fjärrkontrollen, samt att man numera slipper använda mobilen/paddan, skulle göra så stor skillnad. Dessutom så är 4:an bra mycket stabilare än 2:an.

Ett litet ”problem” har jag dock fortfarande kvar. Det är när jag tittar på SVT Play, då är det ibland jättedålig upplösning c:a 10 sekunder i början av programmen. Det skumma är att det inte gäller alla program, men oftast de där SVT har lagt in någon text i början.

Någon annan som upplever detta? Kan felet möjligen ligga hos SVT?

Har nog att göra med att det är hög upplösning på bl.a svt play och den måste buffra ibörjan.
Citera
2024-03-09, 06:01
  #914
Medlem
petronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Har nog att göra med att det är hög upplösning på bl.a svt play och den måste buffra ibörjan.

Ok, då vet jag. Är det likadant för dig?
Citera
2024-03-09, 06:39
  #915
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Ok, då vet jag. Är det likadant för dig?

Jag har inte gen. 4 dock har jag gen. 3 och har upplevt liknande fenomen ibland på vissa sidor.
Citera
2024-03-09, 07:13
  #916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delta78
Du kommer märka skillnad. Google Chromecast generation 2 styr du ifrån telefonen. Google Chromecast generation 4 styr du, som du skriver, via fjärrkontrollen. Google Chromecast generation 4 har även Google TV vilket inte Google Chromecast generation 2 har. Även om du bara streamar SVT Play och Youtube, så tycker jag du ska uppgradera dig, du kommer inte bli besviken.
Är ett Apple fan o haft dom gamla chrome cast på extra tv men gillade inte alls dom.mne med den nya med fjärr så har jag göt tidlån Apple främst för det är dyra har två chroecast med fjärr nu. Bland det bästa Google har gjort
Citera
2024-03-11, 17:05
  #917
Medlem
petronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Jag har inte gen. 4 dock har jag gen. 3 och har upplevt liknande fenomen ibland på vissa sidor.

Ok, tack. Antar att jag måste leva med då. Som sagt, det brukar bara röra sig om c:a 10 sekunder i början. Aldrig mitt i programmet.
Citera
2024-03-11, 17:10
  #918
Medlem
petronixs avatar
Kan f.ö. rekommendera silikonskalet till fjärrisen som finns att köpa på Kjell & Company för 49:90. Den är ju ganska hal utan, plus att den ser snyggare ut nu

https://www.kjell.com/se/produkter/l...-remote-p24503
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback