Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-28, 19:11
  #601
Medlem
Delta78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajmglassen
Schysst! Tack för hjälpen!

För ett tag sedan hade jag också problem med att jag var tvungen att casta om fliken efter varje serieavsnitt man kollat på annars lät ljudet jättedåligt. Samma oavsett om det var från Cmore, youtube eller Dreamfilm.
Dock försvann detta av sig själv. Osäker på vad jag gjorde.

Så lite så, även fast du håller på "fel" hockeylag

Vad som hände, eller varför det försvann, berodde nog mer på att någon av dina appar uppdaterades
Alternativt att Google släppt en uppdatering till själva Chromecasten. Till och från så är det buggar i enheten eller apparna. Ibland är dom snabba med att rätta felen, ibland sega som faaan med att släppa en uppdatering.
Citera
2017-03-29, 10:44
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delta78
Så lite så, även fast du håller på "fel" hockeylag

Vad som hände, eller varför det försvann, berodde nog mer på att någon av dina appar uppdaterades
Alternativt att Google släppt en uppdatering till själva Chromecasten. Till och från så är det buggar i enheten eller apparna. Ibland är dom snabba med att rätta felen, ibland sega som faaan med att släppa en uppdatering.

Jag kan nämna att jag ändrade en inställning på mitt wifi till att använda bandwidth 40MHz istället för 20, och det har gjort en enorm skillnad nu!
Citera
2017-03-29, 15:17
  #603
Medlem
min chromecast vägrar starta, har haft den ute från väggen i tre veckor och satt in den förra veckan men den vägrar att starta, någon som vet vad som kan va fel?
Citera
2017-04-01, 17:34
  #604
Medlem
de.Montforts avatar
Fanskapet vill inte koppla upp till internet. Internet fungerar. Chromecast 1 har gått bra framtill för någon vecka sen. Det är mina föräldrars chromecast som krånglar. Dom vet inte vad dom har gjort om dom gjort något.
Citera
2017-04-02, 23:20
  #605
Medlem
Delta78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Fanskapet vill inte koppla upp till internet. Internet fungerar. Chromecast 1 har gått bra framtill för någon vecka sen. Det är mina föräldrars chromecast som krånglar. Dom vet inte vad dom har gjort om dom gjort något.

Tips 1. Testa med att fabriksåterställ den, se https://support.google.com/chromecas.../6254654?hl=sv
Citera
2017-04-15, 16:41
  #606
Medlem
ArneIIIs avatar
Hej,

Jag har ett hus i Italien. Har nu skaffat wi-fi till huset. Vill kunna se svenskt utbud av Netflix, viaplay, hbo-nordic osv...via Chromecast. Går det?

Kan ju såklart se dessa tjänster på datorn via diverse vpn-tjänster och koppla med hdmi för att se på tv: n. Men inte med chromecast antar jag? Chromecast är väl uppkopplat via mitt italienska wi-fi och funkar verkligen geo-blockerade tjänster som netflix, hbo-Norden då, även om jag kan se dessa på dator, telefon där jag kör med vpn-tjänst.

Vet någon någon lösning?

Edit: kom på en lösning. Router med VPN-tjänst. Det löser väl problemet?
__________________
Senast redigerad av ArneIII 2017-04-15 kl. 16:52.
Citera
2017-04-19, 20:24
  #607
Medlem
canadianresourcess avatar
När jag castar från datorns skrivbord till min TV och kollar film i VLC så laggar bilden något. Inte mycket men tillräckligt för att man ska bli irriterad. Nån som vet en lösning?
Citera
2017-04-20, 16:02
  #608
Medlem
Laddade just ner Plex Media Server till min PC. Den hittar min mobil, men inte min Chromecast, vad kan det bero på?
__________________
Senast redigerad av soulfood1 2017-04-20 kl. 16:08.
Citera
2017-04-23, 11:21
  #609
Medlem
Pappersdjurets avatar
Hej!

Jag har precis skaffat en samsung-tv och har en appledator. Jag vill kunna kolla på film som jag laddar ner i datorn i min tv, med bästa möjliga kvalitet. Vill även kunna kolla på SVT-play.Vilket är mitt bästa alternativ för den här kombinationen? ska jag fixa en HDMI-kabel eller en chromecast? Eller apple-tv? Det vore skönt att slippa sladdar... Men jag kan förstås leva med det.

Tacksam för svar!
Citera
2017-04-23, 17:39
  #610
Medlem
Delta78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersdjuret
Hej!

Jag har precis skaffat en Samsung-tv och har en Appledator. Jag vill kunna kolla på film som jag laddar ner i datorn i min tv, med bästa möjliga kvalitet. Vill även kunna kolla på SVT-play. Vilket är mitt bästa alternativ för den här kombinationen? ska jag fixa en HDMI-kabel eller en Chromecast? Eller Apple-tv? Det vore skönt att slippa sladdar... Men jag kan förstås leva med det.

Tacksam för svar!

Om du har en Samsung-tv, så bör du ju ha tillgång till SVT Play i den? Och är det filmerna i din dator som du vill komma åt, så är ju den enklaste att du köper en HDMI-kabel. Alternativt att du bygger ett hemmanätverk där du kopplar ihop tv, dator och vad du nu mer kan ha hemma. Typ genom en mediaspelare... Chromecast kommer inte hjälpa dig så mycket med dina filmer, då den inte stödjer samtliga filformat.
Citera
2017-04-24, 17:47
  #611
Medlem
Chromecast på hotell - får ej att funka

Hej,

Ska bo på hotell 2v här nu så köpte med mig chromecast, har en sedan tidigare hemma.

Sitter här o försöker få igång det genom konfigurationen men stöter på strul.

Min iphone är kopplad mot hotellets wifi.
Försöker koppla cc mot wifi men får följande meddelande:

Chromecast är ansluten till V hotell Guest men får ingen åtkomst till internet.

Jag har valt rätt nätverk och angett korrekt lösenord.

Om inte detta funkar, kan jag streama utan wifi och använda mobilens nät ist?
Har 70gb på abonnemanget så d lär väl räcka men hur gör jag då isf?
Citera
2017-04-24, 17:58
  #612
Avstängd
1. Dela mobilens internet via inställningar för WiFi / övriga anslutningar. (Drar mycket på batteriet!)
2. Anslut med Chromecast till mobilens WiFi
3. Juste, nej det går inte.

Både telefonen och chromecast måste vara anslutna till samma WiFi. Har du en tredje enhet, t.ex. en kompis telefon, eller en surfplatta, så går det.

1. Anslut till mobilens internet med Chromecasten
2. Anslut till mobilens internet med en tredje enhet
3. Casta med tredje enheten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback