2013-07-31, 11:25
Medlem
sensi76xxs avatar
Har varit arbetslös sedan april månad och min konsumtion av röka har ökat drastiskt. Måste komma igång med vardagen igen. Typ att söka jobb och vara aktiv. Måste även dra ner på rökan på grund av att jag börjar få små panik/ångest attacker igen. Men vill verkligen inte ge upp mitt röka totalt. Jag har ingen adhd på papper men mycket talar för att jag har det och detta är min medicin mot detta.

Min fråga är om nån har tips på en bra hållning till röka??
Citera
2013-07-31, 12:01
Medlem
gambiafarfars avatar
Rök enbart på helger? Röker man varje dag blir det inget speciellt med rökandet.
Citera
2013-07-31, 12:21
Medlem
Osthuss avatar
Gör ett schema som du ska följa varje dag. Detta kan bestå i när du ska gå upp, när du ska äta lunch, att gå ut och göra något varje dag (träna, träffa kompisar osv) och förslagsvis söka jobb. Rök på på helgerna som belöning.

Angående panik/ångestattacker s bör du skaffa gräs med mer cbd och mindre thc. Antagligen svårt, men köp inte det mest mindfuckande gräset.
Citera
2013-07-31, 12:30
Medlem
sensi76xxs avatar
Jag hade också i tankarna att skaffa ett schema. Så man kan njuta av sitt röka igen istället för att se det som ett måste.

Det gröna jag köpte nu sist var rätt grymt. Fick en ganska stark panikattack igår efter jag rökt. Skulle ta bussen ca en timme efter en joint men var tvungen att gå av efter två hållplatser. Har alltid kunnat hantera det innan. Kanske bara var extra bra röka eller så börjar mitt sinne bli klent
Citera
2013-07-31, 12:31
Medlem
goatfacekillahs avatar
Du flyttar utomlands.
Citera
2013-07-31, 13:03
Medlem
Jag är också arbetslös men ska börja plugga i slutet på augusti så just nu är det semester typ.
Jag känner igen mig i att man kanske röker lite för mycket när man inte har jobb eller studier att sköta. Men arbetslöshet är också ett typ av jobb som man ska spendera någon timme på varje dag.
Vänta tills kvällen att röka, rök bara en eller två spliffs. På dagen kan du städa, laga mat och söka jobb (alla dessa måsten).
Sen kan du försöka hålla dig till att röka en gång varannan kväll eller något liknande.
Ser inget negativt på att bruka, men när man använder det för att fly från verkligheten (i ditt fall arbetslösheten) så är det inte alls bra.
Gör det du måste göra på dagtid och efter middagen belöna dig med en spliff
Citera
2013-08-01, 01:02
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensi76xx
Jag hade också i tankarna att skaffa ett schema. Så man kan njuta av sitt röka igen istället för att se det som ett måste.

Det gröna jag köpte nu sist var rätt grymt. Fick en ganska stark panikattack igår efter jag rökt. Skulle ta bussen ca en timme efter en joint men var tvungen att gå av efter två hållplatser. Har alltid kunnat hantera det innan. Kanske bara var extra bra röka eller så börjar mitt sinne bli klent
Kanske både och. Du borde nog försöka lägga ner eller skaffa dig medicinsk cannabis med lite thc. Det är inte kul med panikattacker..
Citera
2013-08-01, 09:42
Medlem
sensi76xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Kanske både och. Du borde nog försöka lägga ner eller skaffa dig medicinsk cannabis med lite thc. Det är inte kul med panikattacker..

Var hittar jag det??
Citera
2013-08-01, 12:30
Medlem
spader svens avatar
Du får nog odla själv om du ska få tag i röka som är tunn på THC, betydligt enklare att röka mindre.
Går ju utmärkt att ta ett bloss och nöja sig där, du lär inte noja, panik etc och din adhd behöver knappast 1g doser.
Citera
2013-08-01, 14:28
Bannlyst
Antingen lägger du ner, eller så sköter du det. Ha självdisciplin, om du inte kan hantera det bör du inte röka.
Jag personligen sätter upp att jag ska röka X antal tillfällen om dagen. T.ex. efter träning, plugg, jobb etc.

Jag har sett flera i din situation som det inte gått så bra för, att sitta hemma hela dagarna isolerad ensam, arbetslös och röka cannabis är ingen bra kombination (speciellt den ekonomiska delen).
Citera
2013-08-02, 17:25
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensi76xx
Var hittar jag det??

Det är teoretisk möjligt att få utskrivet cannabisbaserade mediciner. Du får nog prata mer med någon läkare om det.
Citera
2013-08-12, 20:18
Medlem
exploradoras avatar
Min "gyllene regel" för att inte rulla upp en så fort jag vaknar och sen fastna i soffan resten av dagen är att jag måste stöka undan alla dagens "måsten" (jobb, skola, träffa vänner, träning, gå och handla - vad det än är du har bestämt att du ska göra) innan jag ens får titta åt meckfatet. Har jag inga måsten, ja, då får jag puffa hela dagen om jag känner för det, och är jag upptagen ända fram till kvällen så blir det bara en innan jag kryper ner i sängen. Tycker det fungerar bra så länge man har lite disciplin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in