• 2
  • 3
2013-08-07, 12:40
Medlem
ToConfuseds avatar
Jag tror att hur man förhåller sig till cannabis är avgörande, vara sig det är dagligt bruk eller bara vid enstaka tillfällen. Jag kommer själv ihåg när jag började och hade en längre session (4-5 dagar) så blir man självklart lite avslagen, men det räcker med bara ett par dagars uppehåll sen känner man sig oftast återställd. Sen att man tycker allt blir tråkigare en vanligt är väl inte direkt konstigt men det kommer att gå över. Jag skulle tipsa dig om att ta chansen nu och forstätta röka på helger, då kommer du forstätta uppskatta det... toleransen kommer självklart höjas med tiden men det kommer inte alls bli lika kostsamt som om du brukar alla vakna timmar om dygnet...
Citera
2013-08-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
hejsan. nu på sommarlovet så har jag börjat röka mer och mer än vad jag gjorde innan. när jag går i skolan så röker jag bara på helgerna, alt. varannan helg ibland. nu när jag har börjat röka mer, alltså varit bäng hela dagarna från morgon till kväll så börjar jag känna ett extremt behov av att vara hög hela tiden annars är allt så himla mycket gråare tråkigare. är det någon annan som brukar känna så här när dem röker för mycket, eller är jag ensam om det? har rökt i cirka ett och ett halvt år ungefär.

jag känner aldrig på det här viset när jag bara röker på helgerna, att jag vill röka hela tiden. men när det är på lov osv och jag börjar röka mycket om dagarna så kommer detta fram.

tack!

Men va, du säger att du är beng från morgon till kväll och undrar om du är beroende?
Ja det är du och du är antagligen redan torsk.

Tänk dig att du dricker alkohol hela dagarna, tror du då man bara kan sluta med det utan att kroppen beställer mer från hjärnan
Citera
2013-08-07, 14:03
Medlem
Självklart tror du att du är beroende.. Sakenr den att det är nått du inbillar dig
Men gör dig beredd på att du inte kommer leva resten av ditt liv utan cannabis..
Alla kommer förr eller senare till insikt att det är bra för dig.
Ha kontroll bara
Citera
2013-08-08, 15:39
Medlem
Det är ungefär samma för mig innan när de va skola så rökte jag kanske 2-3 gånger i månaden ungefär sen när sommarlovet började blev de mer och mer sen slutade de med att jag hade rökt hela tiden varje dag i 2 veckor det kanske inte är något för alla stora smokers på FB men det är mycket för mig iaf. och nu så har jag inte rökt på några dagar. De e klart man e sugen och tänker på det och det är lite svårare att sova när man inte är stekt tex.

men det bästa du kan göra för att inte röka på ett tag e att ens polare oxå tar uppehåll, som jag och en polare har sagt att vi ska inte köpa något på ett tag men om nån ställer så kan man tacka ja, och om man bryter detta så blir man skyldig den andra polaren 100 kr och detta fungerar bra för oss båda hitils iaf.
och förövrigt så tycker jag att det är roligare att röka ibland för då blir man mer bäng och man uppskattar det mer!
Citera
2013-08-08, 17:52
Medlem
Jag rökte lite då och då, sen blev de lite oftare, vilket inte var en dålig sak. Men sen när jag flyttade till london så har jag jobb på kvällarna och hela dagarna fria. Jag orkar inte skaffa ett jobb till och jobba röven som en jävla myra så jag har massa tid över att göra saker, problemet är att jag inte har speciellt många vänner här, har många jobbarkompsiar men de har studier/andra jobb under dagen. Så på sista tiden har jag rökt som fan, men det börjar bli tråkigt. Men jag har typ gjort allt man kan göra ensam i denna storstaden. Börjar bli lite långtråkigt att göra saker själv.

Någon som har tips på vad jag kan göra? funderar på att börja gymma och läsa massa böcker.
Citera
2013-08-08, 22:46
Medlem
ToConfuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realn1gga
Jag rökte lite då och då, sen blev de lite oftare, vilket inte var en dålig sak. Men sen när jag flyttade till london så har jag jobb på kvällarna och hela dagarna fria. Jag orkar inte skaffa ett jobb till och jobba röven som en jävla myra så jag har massa tid över att göra saker, problemet är att jag inte har speciellt många vänner här, har många jobbarkompsiar men de har studier/andra jobb under dagen. Så på sista tiden har jag rökt som fan, men det börjar bli tråkigt. Men jag har typ gjort allt man kan göra ensam i denna storstaden. Börjar bli lite långtråkigt att göra saker själv.

Någon som har tips på vad jag kan göra? funderar på att börja gymma och läsa massa böcker.

Jag tycker det låter skitbra med fysisk aktivitet och läsning, sen kan du ju alltid försöka lära dig ett instrument?
Citera
2013-08-09, 03:02
Medlem
Har också haft perioder där jag rökt varje dag i två veckor upp till sex veckor. Alltså morgon till kväll 80% av dagarna. Det roliga är att när det är slut så känns det ganska grått dom första två-tre dagarna och man vill gärna köpa mer bara för att bli av med den gråa vardagen. Men när det gått några dagar så känns det väldigt skönt att vara nykter. Jag brukar känna en slags eufori av nykterhet i några dagar. Sen känner jag mig som vanlig igen och är ganska likgiltig till cb - en inställning som jag brukar ha. Efter nån månad så slår det mig att det var ett tag sedan och om man inte ska köpa lite men när det gått så lång tid så vill jag inte röka. Jag njuter av att vara nykter, speciellt eftersom jag rökte så intensivt innan. Efter ytterligare en-två månader så kryper det sig på igen och jag köper det första bästa.

Det var iof länge sen jag rökte varje dag morgon till kväll i 6 veckor. Skulle nog aldrig palla det längre. Rökte varje dag i 16 dagar fram till igår och gud va skönt att det tog slut! Kände dom sista 4 dagarna att jag bara inte orkar mer. Kändes som en börda som låg på ens axlar på något sätt. Konstigt nog svettades jag inget under nattsömnen. Ibland kommer det dom följande 2-3 nätterna efter avslutat intensivt bruk, och ibland kommer det inte alls. Konstigt...

Det verkar som om dom flesta som puffat intensivt har det lite jobbigt med grå vardag och grova svettningar på natten men många säger att det är över efter max en vecka. Oftast rör det sig om 2-4 dagar.
Citera
2013-08-09, 03:18
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
hejsan. nu på sommarlovet så har jag börjat röka mer och mer än vad jag gjorde innan. när jag går i skolan så röker jag bara på helgerna, alt. varannan helg ibland. nu när jag har börjat röka mer, alltså varit bäng hela dagarna från morgon till kväll så börjar jag känna ett extremt behov av att vara hög hela tiden annars är allt så himla mycket gråare tråkigare. är det någon annan som brukar känna så här när dem röker för mycket, eller är jag ensam om det? har rökt i cirka ett och ett halvt år ungefär.

jag känner aldrig på det här viset när jag bara röker på helgerna, att jag vill röka hela tiden. men när det är på lov osv och jag börjar röka mycket om dagarna så kommer detta fram.

tack!

Haha! Jag dog av dit nick och hade jag vart inte vart bäng tror jag inte jag hade läst den här tråden och sätt din nick som befann sig roligt under the influence. Värm skeden för här ska det haschpundas!
Citera
2013-08-09, 14:34
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Haha! Jag dog av dit nick och hade jag vart inte vart bäng tror jag inte jag hade läst den här tråden och sätt din nick som befann sig roligt under the influence. Värm skeden för här ska det haschpundas!
hahaha
Citera
2013-08-09, 14:45
Medlem
Hagis124s avatar
Du är beroende när weedet går före din familj, närakära, jobb etc. Då är du beroende, så länge weeedet inte skadar dig själv är det lugnt. Det är psykiskt. Softa lite.
Citera
2013-08-12, 21:27
Medlem
Citat:

tack!
Åka kanske till ex kanske till föräldrar eller utomlands där du inte kan få tag på det för någon vecka.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in