2013-08-01, 18:29
Medlem
Flowets avatar
Hejsan!

Det är som så att jag har köpt en Boxee box och vill starta en hemgrupp för att kunna dela mina filer till Boxee. Men när jag nu har gjort ALLT som jag läst på forum samt följt alla anvisningar till hur man startar en hemgrupp och tillåter allt i brandväggar samt stänger av brandväggar medan jag provar så får jag upp att jag inte kan skapa en hemgrupp på denna dator.

Jag är så irriterad att jag snart slår sönder datorn. Vad gör jag för fel?
Citera
2013-08-01, 19:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du Windows som operativsystem?
Citera
2013-08-02, 00:19
Medlem
Flowets avatar
Ja windows 7.

Jag lyckades efter många försök och omstarter av datorn att få igång helvetet.

Nu buffrar filmerna random och mycket samt att jag tappar uppkoppling till nätverket pga det totalt värdelösa Wifi:et.
Så i morgon blir det till att sticka och köpa en ett externt USB nätverkskort för att få det att flyta ordentligt.

IPV6 var något som var viktigt att ha startat i burken för att kunna starta en hemgrupp på windows 7. Jag hittade någon länk till "Microsoft fix it" som löste detta med ett enkelt klick och omstart.

Hoppas det kommer till nytta för nästa person som sätter sig i skiten med dessa idiotiska nätverksproblem.
Citera
2013-08-02, 08:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du kan stänga av denna funktion som innebär buffring. Detta gör du under Boxee:s inställningar.

Men det allra bästa här om du vill har lite ordning på sakerna är att du köper en NAS. Eller om du har en extern HDD som du ansluter på routern eller på Boxee.

Du finner mer information och tips under samlingstråden som avser Boxee -> https://www.flashback.org/t2100843
Citera
2013-08-02, 11:05
Medlem
Flowets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du kan stänga av denna funktion som innebär buffring. Detta gör du under Boxee:s inställningar.

Men det allra bästa här om du vill har lite ordning på sakerna är att du köper en NAS. Eller om du har en extern HDD som du ansluter på routern eller på Boxee.

Du finner mer information och tips under samlingstråden som avser Boxee -> https://www.flashback.org/t2100843

Tack så mycket. Det handlar även om att vårt wifi har en rätt dålig signal i hemmet så det löser jag med att köra ethernet istället.
Citera
2013-08-02, 12:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flowet
Tack så mycket. Det handlar även om att vårt wifi har en rätt dålig signal i hemmet så det löser jag med att köra ethernet istället.

Du nämner inte så mycket om din ISP och vilken hastighet som du har. Men ju tyngre filmformat, desto mer bandbredd. D.v.s om du ska kunna njuta av en HD-film utmärkt. Att använda kabel istället är också ett bra alternativ. Då slipper man lite av denna buffring.
Citera
2015-04-11, 08:53
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Hej,

ikonen ''Hemgrupp'' dök plötsligt upp på mitt skrivbord. Jag är bara nyfiken, eftersom jag själv inte har skapat någon sådan. Hur hamnade den där? (Det enda jag har gjort det senaste dygnet är att ladda ner Adobe PDF Reader)
Citera
2015-04-11, 09:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Hej,

ikonen ''Hemgrupp'' dök plötsligt upp på mitt skrivbord. Jag är bara nyfiken, eftersom jag själv inte har skapat någon sådan. Hur hamnade den där? (Det enda jag har gjort det senaste dygnet är att ladda ner Adobe PDF Reader)

Och du har den kvar efter du har uppdaterat skrivbordet - F5?
Citera
2015-04-11, 09:05
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:

Ja, den är kvar.
Citera
2015-04-11, 11:16
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:

Nu försvann den efter att jag startade om datorn.
Citera
2015-04-11, 16:40
Medlem
hasenfrasens avatar
Det som kan stöka till det är om ni har Apple-datorer på nätverket då de brukar sno åt sig att vara Master Browser (man kan tweaka en Mac att sluta bete sig dumt). Helst bör ni ha en dedikerad MB, t.ex. de flesta moderna routers/nas har den funktionaliteten. Sätt arbetsgruppnamnet till WORKGROUP då det är "standard" för modernare Windows utom gamla svenska XP-datorer som brukar tillhöra MSHOME.

http://piftech.level5000.com/2012/03...dows-networks/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in