• 1
  • 2
2013-08-04, 01:58
Medlem
knackaboegmackas avatar
Är en sån stereotyp som alltid försöker sluta röka. Ibland går det utan flera veckor, ibland ger man upp strax efter frukost.

Anledningarna för att röka är väl att man är korkad helt enkelt. Visst vet jag att jag inte kommer att må bättre av en cigg, den kommer inte få mig att stressa ner, kommer inte smaka gott, knappast förbättra min inlärning och koncentration.

Alla anledningar till att inte suga i sig skiten är väl de bästa. Du får bättre kondition, du hamnar i ett mer laid-back läge, hoppar inte ständigt från det ena till det andra, bättre aptit, slipper göda kroksnokar, blir mer avstressad och fokuserad, smaksinnet förbättras, potensen likaså, bättre sömnkvalitet, mer cash att knarka för.
Citera
2013-08-04, 03:05
Medlem
LightClouds avatar
Jag är en rökare, om du syftar på cigaretter nu det vill säga. Cannabis röker jag inte, men däremot syntetiska cannabinoider/rökmixar.

Anledningen till att jag röker är för att jag älskar känslan av att öppna ett nytt paket, ta upp en cigarett och sedan sitta och blossa på den tillsammans med någon god läsk på burk. Detta upplevs bäst om man sitter i bilen parkerad ut mot havet och pillar på telefonen samtidigt. Njutning i sin mest harmoniska form.

I övrigt är det trevligt om andra röker och man är en grupp. Att stå och snacka om vad som helst samtidigt som man tar ett bloss då och då från cigaretten.

Ytterligare anledningar om vi ser till själva rökningen i sig kan jag erkänna att jag gillar känslan av rivandet i halsen om man röker exempelvis John Silver, Prince, Right, Winston eller Look. Om inte cigaretterna ger den värkande/rivande smärtan i halsen är cigaretterna värdelösa enligt mitt tycke. Vidare uppskattar jag doften när en cigarett tänds och det är bara allmänt mysigt att röka.

Sedan är jag beroende av nikotin och därför kan det vara som en gåva från ovan om man varit utan nikotin i några timmar och har fått göra massvis med skitsaker eller bara är allmänt irriterad att ställa sig för sig själv, tända en cigarett och känna hur all irritation plötsligt reduceras avsevärt.
Citera
2013-08-04, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2be1
Är du rökare, icke rökare eller exrökare? Om du inte rökar, vad är ditt bästa argument till att inte röka alls? Om du är rökare, vad är ditt bästa argument för att fortsätta röka? Om du är exrökare, vad fick dig att sluta och varför slutade du?

X, rökte i 8år innan jag fattade ett av mina vettigaste beslut någonsin.
Mina bästa argument för att inte röka tobak är ekonomin och hälsan, det sista miljön.

Fortsätta röka kommer aldrig på fråga, möjligen i en spliff som någon bjuder på möjligen då.

Jag slutade för att det finns vettigare saker att lägga 20 000kr om året på samt för att få bättre flås (och därmed öka livskvaliteten och vips så blir ALLT lättare).

Den här tråden borde väll förövrigt ligga under "Tobak"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in