Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

JK friar Realisten från hets mot folkgrupp

flashback.se

Justitiekanslern (JK) beslutade idag att inte inleda någon förundersökning mot Realisten.se, och deras artikel "Vår ekonomi". Följande text hade anmälts:

Läs hela artikeln
2013-08-06, 20:19
Medlem
Så jävla fjantigt, vad tycker ni?
Citera
2013-08-06, 20:55
Medlem
25Decembers avatar
Jag tycker det är bra att de frias. Jag ser inget nedsättande i den texten.
Citera
2013-08-06, 21:07
Medlem
PixelPiratens avatar
Nej, texten är inte HMF. Beslutet var rätt.
Citera
2013-08-07, 01:23
Jag slår dessutom vad om att det inte ens var en kroknäsa som anmälde. Det var säkerligen en rågblond svensk kvinna mellan 20-35 som blev extra skitnödig i trosan när hon som vanligt surfade in på Realisten för att snoka efter anmälningsbara texter och hittade denna. Hon blev säkert både uppbragd och glad på samma gång för nu jävlar ska nazisterna anmälas...

Duktiga idioter kallas den sorten.
Citera
2013-08-07, 05:31
Medlem
MeanMEs avatar
Bryr mig inte om vilket, bara tanken att ha inskränkningar i yttrandefriheten som berör vuxna människor är stötande. Men alla utslag som ger yttrandefrihet utrymme är givetvis bra. Sedan är det egalt om man tycker åsikterna är trams, det kan vara mina åsikter nästa gång som är "förbjudna".
Citera
2013-08-07, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Jag slår dessutom vad om att det inte ens var en kroknäsa som anmälde. Det var säkerligen en rågblond svensk kvinna mellan 20-35 som blev extra skitnödig i trosan när hon som vanligt surfade in på Realisten för att snoka efter anmälningsbara texter och hittade denna. Hon blev säkert både uppbragd och glad på samma gång för nu jävlar ska nazisterna anmälas...

Duktiga idioter kallas den sorten.

Det kanske var en del av Aftonhorans projekt Granska skiten!?
Citera
2013-08-07, 16:14
Medlem
Higashis avatar
Trams. Bort med HMF-lagen.
Citera
2013-08-09, 18:12
Medlem
NiggerCoons avatar
Tom. JK fattar att han skulle överbevisas med judiska källor, därigenom nedläggelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in