2013-08-07, 15:58
Medlem
Hejsan!

Jag har hemofoli (blödarsjuka), och åker till en läkare 1 gång om året. Kollar leder och tar ett blodprov för att kolla mina blodvärden osv. Antagligen kommer det då visa att jag har cannabis i mig också.. Tror ni detta kommer att stå på svaren jag får hem? Jag har träffat denna läkaren i hela mitt liv så kommer antagligen säga till han att jag röker.
Får kallelsen mellan september och december. Då kan det stå att jag ska komma nästa vecka.

Är förövrigt hyfsat ung så det skulle vara en aning pinsamt om mina föräldrar fick reda på det såhär
Senast redigerad av Boansson 2013-08-07 kl. 16:02.
Citera
2013-08-07, 16:11
Medlem
ThingThings avatar
Nä, läkaren din ska bara kolla efter saker som har med det du undersöks för att göra, så det ska vara lugnt.

Sen så är det ju så (som du kanske inte vet) att gräspartiklarna bara flyter omkring i blodet i sisådär 24-48h som mest, så om du känner dig lite rädd så är det bara att alltid undvika att inta cannabis inom de två-tre dagarna innan läkarbesöken, så är det safe.

Sen så har din läkare inget rätt i att tala om för en myndig persons föräldrar att deras barn brukar cannabis (för du är väl myndig, trots att du är ung? ), denne får om något kanske ta kontakt med någon narkotikaenhet som ska behandla dig eller något som mest.

Kort: De kommer antagligen inte att kolla, och gör de det så bör det vara ganska lugnt ändå.
Citera
2013-08-07, 16:12
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boansson
Hejsan!

Jag har hemofoli (blödarsjuka), och åker till en läkare 1 gång om året. Kollar leder och tar ett blodprov för att kolla mina blodvärden osv. Antagligen kommer det då visa att jag har cannabis i mig också.. Tror ni detta kommer att stå på svaren jag får hem? Jag har träffat denna läkaren i hela mitt liv så kommer antagligen säga till han att jag röker.
Får kallelsen mellan september och december. Då kan det stå att jag ska komma nästa vecka.

Är förövrigt hyfsat ung så det skulle vara en aning pinsamt om mina föräldrar fick reda på det såhär

Om du är under 18 får du ej vara medlem på Flashback. Är du över 18, får inte dina föräldrar veta något utan ditt medgivande. Läkarna kommer dessutom inte att se cannabis i blodet om de inte tittar efter detta specifikt. Vill du vara på den säkra sidan(egentligen bara för att lugna dig själv) - se till att inte röka ungefär två dygn innan provtagningen. Då är det med säkerhet ute ur blodet.
Senast redigerad av CeTh-LoEG 2013-08-07 kl. 16:51.
Citera
2013-08-07, 16:15
Medlem
schysst! Tack för svaren
Citera
2013-08-07, 17:59
Medlem
xtrftw1337s avatar
Nej, det är ju inget "drogtest" han kommer att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in